205 XR '91 by Mulec

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: Filipczak »

mulec pisze:A na oponach 155/70 - 155/65 ktoś jeździł?
Ja mam na zime 155/70/13, mysle ze na lato do 1.1 beda w sam raz, nie ma duzej roznicy w przyczepnosci co 165/70/13, a mialem wrazenie ze kierownica lzej sie krecila przy parkowaniu. W kazdym razie na 5" felge jak najbardziej polrcam. Chociaz czemu nie 165/70/13 jak pan pug przykazal?
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Dawno przy PUGu nic się nie działo ale cały czas dzielnie jeździ po Krakowskich drogach bez awarii. W ubiegłym tygodniu wskoczyły 2 nowe półosie + olej w skrzyni (520zł części + 200zł robocizna) i w końcu nastała cisza na zakrętach.

Od momentu zakupu sporo pracy zostało wykonanych ale cały czas jest coś do roboty, na kolejne miesiące do zrobienia:

-wymiana TPS, bo pali jak smok, dławi go czasami i wywala błędy
- wymiana wydechu
- poszukiwanie tylnej belki w dobrym stanie lub regeneracja obecnej ale to zaboli finansowo 8)7
- z kosmetyki, wymiana poobijanych drzwi pasażera, poszukiwania dokładek GTi przód/tył, poszukiwania plastików na nadkola,

Najpilniejsza sprawa na dzień dzisiejszy to kupno opon zimowych, w sobote prawie skończyłem awaryjne hamowanie na Audi A6, na szczęści na chodniku nikogo nie było i mogłem tam uciekać, zatrzymałem się na wysokości tylnych drzwi Audi...

Jakie budżetowe opony polecacie, powiedzmy do 500-600zł ? Rozmiar raczej fabryczny 165/70 R13 bo tylko takie felgi mam a R14 z uwagi na stan mojej belki mogą nie pasować.

Zdjęć brak bo wygląd zewnętrzny się nie zmienia 8)7
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: Martinoo »

Bierz nowe kormorany 145/70 r13 i śmigaj. Na oponeo są po 109zł sztuka

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: RafGentry »

Ja bym szukał jakichś markowych w promocji. Budżet 600 złotych daje 150 zł za oponę, co przy rozmiarze 165/70 13 otwiera wiele ciekawych opcji.

Sprawdź Bestopony z Bulwarowej. Ja tam wyhaczyłem wiosną Yokohamy w super cenie do dieselka właśnie w tym rozmiarze.

http://bestopony.pl/szukaj/?marka=&rozm ... y&x=47&y=2
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Opony kupione padło na Dayton DW510 EVO 165/70 R13 pierwsze wrażania naprawdę pozytywne. Szukam jeszcze do kompletu jakichś ory kołpaczków na zimę :)

Na dniach ma wlecieć również ory radyjko z epoki.

Walczę cały czas ze spalaniem i wariującymi obrotami. Temat odgrzebałem w odpowiednim dziale jakby ktoś wiedział coś o TPS to proszę o pomoc w temacie:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 09#p349809
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

XRek dzielnie jeździ po Krakowskich ulicach, od momentu wypuszczenia go na drogę (styczeń 2015) przejechał 9k km więc się nie obija.

Temat wariujących obrotów udało się ogarnąć, pomogła regulacja TPS, która nie była taka trudna jak myślałem 8)7

Ory kołpaki oraz kapselki czekają na renowacje i malowanie. Udało się zdobyć również plastiki na tylne nadkola ale muszę je jeszcze przemalować na czarno... a czasu ciągle brak.


Polecicie jakieś przyzwoite przednie głośniki do 100zł za komplet? Fajnie jakby miały trochę basu... Ory radia niestety nie umiałem podłączyć i w to miejsce wskoczył Sony DSX-A40UI.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Jakiej firmy rozrząd polecacie INA, SKF, GATES ?
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Udało się ostatnio załapać na jedno "profesjonalne" zdjęcie
Załączniki
wnętrze.jpg
Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: FrogsterPL »

Rozrząd pewnie dawno już masz wymieniony, ale wydaje mi się, że wszystkie trzy firmy są godne polecenia (a przynajmniej nie słyszałem, żeby w Fordach sprawiały problemy - a w tej marce jestem nieco bardziej zorientowany). W swojej 205 mam chyba pasek Gatesa, nie pamiętam jak reszta elementów rozrządu.

Radia dlaczego nie umiałeś podłączyć? Kwestia jakichś wtyczek?

A zdjęcie bardzo fajne. :) Kołpaki i kapsle już malowałeś?
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Tak przy radiu miałem problem z prądem/kablami/ wtyczkami nie ogarniam takich tematów.

Jestem na etapie zmiany wydechu i potrzebuje rady czy warto dopłacać do tłumika końcowego Walkera jest 100zł droższy niż Polmostrów, Edex i Ferroz. I jaka rura środkowa będzie lepsza BOSAL czy Walker, Walker 20zł droższy. Doradźcie 8)7
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: krzyska »

Z tłumików walker ewentualnie ferroz, rura bez różnicy.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: jozek »

Tylko bosal i walker.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: RafGentry »

Jeśli tylko jeszcze jakimś cudem są Bosale i Walkery dostępne, to się nawet nie zastanawiaj.

To przepaść jakościowa. A nie chcesz chyba co kilka lat tej samej roboty robić.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Rura i wydech Walkera zamówione dotrze do 3 dni, zobaczymy jak będzie się na tym zestawie jeździć. O dziwo udało się dorwać taki zestaw za 250zł czyli minimalnie drożej niż polskie zamienniki 8)7
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Do PUGa wleciał zestaw WALKERa jak niżej, na niskich obrotach jest cicho, przy podkręceniu na wyższe robi się całkiem przyjemnie dla ucha jak na 60 KM :). Koszty operacji całkiem przyzwoite 240 zł części + 70 zł robocizna.
Załączniki
IMG_20170320_170501.jpg
ODPOWIEDZ