205 XR '91 by Mulec

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: grzesiek309 »

Zawsze mam z tym problem. Popros kogoś żeby ruszał zwrotnicą jak będziesz naciskał na wahacz.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: woocash »

Pilne pilne i nie napisał czy śruba została :mrgreen:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: Manwe »

poluzuj śrubę mocującą wahacz w mostku zawieszenia i weź grubszy pręt :)
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Udało się, dzieki za szybką odpowiedź, śruby nie było :) pomogło ruszanie zwrotnicą.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Spodziewałem się że będzie dużo zabawy przy tym pugu ale to co się przy nim dzieje to masakra... wymieniałem przewody elastyczne z przodu i oczywiście zerwał się gwint i został w zacisku, w drugim urwał się odpowietrznik...

Chce zmienić tarcze a tu ZONK, po obu stronach wszystkie śruby mocujące maja zerwane łby i nie wiem jakim cudem tarcze się trzymają... i co teraz zrobić, piasta do wymiany ? Czy jest jakiś domowy sposób na wywalenie resztek śrub z gwintu piasty.

Dla ciekawskich zdjęcia, dla mnie jakieś porady ?
Załączniki
P1051215.JPG
P1051217.JPG
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: fila1223 »

te śruby to tylko trzymają tarczę na czas montażu, normalnie dociskana jest kołem
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: pyzio_dawca »

Odpowietrzniki to standard, zacisk na stol wiertelko, gwintaczek, odpowietrznik nowy i git :)
Co do tarcz to tych srub mogloby w ogole nie byc tylko wtedy troche ciezej zaklada się kolo, tylko po to sa, jak zalozysz i dokrecisz kolo to jest dociskana, a sruby blokuja jej ruch. Wiec tu spoko :) Ale jak urwales gwint na przewodzie to nie mam pojecia.
Jakby z autem byly tylko takie problemy to mechanicy nie mieli by na chleb :D
Glowa do gory i dzialaj :D
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Czyli żeby zdjąć te stare tarcze sugerujecie rozwiercić otwory ze śrubami i założyć nowe tarcze bez śrub ?
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: pyzio_dawca »

Jezeli tarcze sie trzymaja to rozwierc te śrubki, moze jak sciagniesz tarcze to dasz rady wekrecic te srubki, ale to zupelni w niczym nie przeszkadza możesz smialo zlozyc bez nich :)
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mlody333 »

Moją metodą na takie zerwane śruby jest nawiercenie od pozostałej w piaście części śrubki wiertłem mniejszym niż jej średnica. W otwór wbijasz imbusa o właściwej średnicy (mniejszej niż wiertło) i wykręcasz śrubkę. Lepiej jest ją wkręcić do wewnątrz i tak wypadnie z drugiej strony, a jest zdecydowanie lżej, nie trzeba pokonywać oporu zardzewiałego wystającego gwintu śruby. U mnie ta metoda zawsze skutkuje. Powodzenia
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: fila1223 »

Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

fila1223 pisze:Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
No miałem, zaciski z 1.9 gti zregenerowane i czekają aż ogarnę felgę i opony do niej. Teraz chciałem pilnie mieć gotowy samochód na środę na starych zaciskach a tu taka niespodzianka :). Michał będzie ogarniał dla mnie zaciski z 1.6 gti i narazie na tym pojeżdżę jak się uda...
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Ciąg dalszy zabawy z hamulcami... Mam teraz zaciski 1.6 Gti kupiłem do nich nowe klocki i nowe tarcze (od 1.9gti żeby pasowało na bieda piastę) złożyłem to do kupy i klocki ledwo weszły na swoje miejsce (tłoczek zacisku był na maxa wciśnięty).

Teraz praktycznie nie ma luzu między tarczą a klockami, żeby przekręcić tarcze trzeba użyć bardzo dużej siły i czuć że trze o klocki. Co zrobiłem źle? 8)7 Jaki powinien być luz między nową tarczą i nowymi klockami?

Dzięki za wcześniejsza i przyszłą pomoc :)

a może tarcza zła? wymiary z pudełka:
247,4 średnica
34,3 osadzenie?
20,4 grubość
66 rozstaw?
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: mulec »

Dobra, czas na podsumowanie dotychczasowych napraw puga:

- nowe wahacze TRW
- nowe końcówki drążka kierowniczego TRW
- nowe sztywne miedziane przewody hamulcowe
- komplet 4 nowych elastycznych przewodów hamulcowych
- zaciski z 1.6 GTI
- nowe klocki hamulcowe
- nowe wentylowane tarcze hamulcowe
- wymiana płynu hamulcowego
- 2 nowe linki hamulca postojowego
- tylne bębny zakupione na forum, ze szczękami, cylinderkami i całą reszta po przebiegu ok 1000km
- nowy filtr powietrza Purflux
- nowy filtr paliwa Purflux
- wymiana oleju na Total Quartz 10W40
- wymiana filtra oleju Purflux
- wymiana świec zapłonowych na Eyquem
- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2 nowe elastyczne przewody paliwowe idące z baku
- konserwacja podłogi od miejsca pod bakiem do końca tyłu (przód był OK)

Do zrobienia na dniach geometria zawieszenia (poleca ktoś coś w Krakowie w okolicach Ronda Matecznego?)

I teraz dziwna sprawa: w czasie przyśpieszania na każdym biegu pojawia się rytmicznie dudniący dźwięk coś w stylu "dyb dyb dyb dyb" wydaje mi się że dochodzi z przodu, im gwałtowniej przyśpieszam tym głośniej słychać po puszczeniu gazu cisza i spokój 8)7 Przy skręcaniu raczej nie słychać żeby dźwięk się nasilał. CO TO MOŻE BYĆ ?

Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?

Można również polecać dobrego i taniego mechanika w Krakowie :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XR '91 by Mulec

Post autor: woocash »

Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?


niezupełnym odpowietrzeniem może..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ