Strona 4 z 8

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 18 lip sob, 2015 10:24 pm
autor: nowak68
Naprawdę ładny GT. Zadbany i doinwestowany ze smakiem 8)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 19 lip ndz, 2015 8:06 am
autor: simon3
Inwestu, inwestuj :) Coś mi się wydaje, że to już najładniejsze GT na forum? :)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 19 lip ndz, 2015 10:05 am
autor: Filipczak
simon3 pisze:Inwestu, inwestuj :) Coś mi się wydaje, że to już najładniejsze GT na forum? :)

Na zywo takie ladne nie jest niestety. Nie wiem co sie dzieje z GT Malysza, ono bylo najladniejsze

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 27 lip pn, 2015 10:06 pm
autor: aver
Jamexy -40 zawsze spoko :) jest ładniej

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 27 lip pn, 2015 10:13 pm
autor: Filipczak
aver pisze:Jamexy -40 zawsze spoko :) jest ładniej
Dzieki :) 40mm to dla mnie idealnie w tym aucie, musi byc na tyle wysoko zebym zjechal z kraweznika nie bojac sie o podwozie i na tyle nisko, zeby nie dalo sie wlozyc buta miedzy blotnik a opone :D Jestem strasznie ciekaw jak sie jezdzi na codzien Twoim XTD, wyglada genialnie, ale pewnie nie jest za bardzo praktyczny

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 27 lip pn, 2015 10:32 pm
autor: aver
Może troche mniej komfortowo, no i dziury, koleiny i torowiska nie są przyjemne. A z tylu pomiedzy oponę i blotnik ciężko włożyć kluczyk na płasko 8)7

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 14 wrz pn, 2015 9:52 pm
autor: Filipczak
Dokładnie dziś mija rok od kiedy kupiłem GT'ka, z tego powodu zbiorę w jednym poście wszystkie najważniejsze informacje.
Przejechałem nim około 6000 kilometrów, były to głównie dojazdy do najbliższej pętli tramwajowej, stąd też nie narobiłem dużego przebiegu.

Przebieg mały, a napraw i wymian ogrom: :shock:
- nowy silnik, (żeliwny TU3M został zastąpiony aluminiowym TU3S)
- kopułka, palec rozdzielacza, świece, rozrząd, oleje, kable zapłonowe itd.
- prawa półoś
- 3 komplety felg
- naprawiony klakson
- zepsute światło cofania
- nowe amortyzatory
- sprężyny JAMEX -40mm
- gumy na wahaczach
- łożyska i gumy kolumn
- nowe radio i głośniki w półce
- cylinderki i zestawy naprawcze tylnych hamulców
- lampy przednie, kierunkowskazy, halogeny
- antena
- linka sprzęgła i łożysko oporowe
- klapa tyna z lotką
- tłumik od Fiata 125p :twisted: (niedługo wielki powrót cichego oryginału)
- uszczelki przednich drzwi

Nie będę pisać, że nigdy mnie nie zwiódł, bo zrobił to i to dwa razy. Raz postanowił mi zablokować tylne koło i obeszło się tanią i prostą wymianą, a drugi raz postanowił, że silnik mu się nie podoba i domaga się już następnego. Mimo takich małych zgrzytów wciąż miło mi się do niego wsiada i obserwuje jak wskazówka paliwa przechyla się w stronę rezerwy. A właśnie co do spalania, najniższe zaobserwowane to ok 6-6.5l/100km, a najwyższe ok 15-18 8)7

Podsumowując jestem zadowolony z zakupu, cieszę się, że dorwałem dosyć bogatą wersję (mimo że włożyłem w nią już 2 razy więcej, noż wynosiła cena zakupu), natomiast czegoś jest za dużo na tym aucie, a tym czymś są drzwi :(

Najbliższe plany:
- hamulce z wentylowanymi tarczami z przodu
- nowa skrzynia, ta idzie w ślady starego silnika
- całe nowe wahacze i pewnie też zwrotnica lub dwie

Teraz krótka galeria zdjęć, które udało mi się zgromadzić, najpierw nieco chronologii:
12029149_1093733413988615_1418088907_n.jpg
12025580_1093733317321958_514141881_n.jpg
12016738_1093733397321950_1270258519_n.jpg
12007261_1093733383988618_1843058027_n.jpg
IMG_9757.jpg
A teraz kilka zdjęć ze spotkań GT'ka z innymi Pugami:
12030753_1093733330655290_2002097681_n.jpg
12021976_1093733333988623_740915503_n.jpg
12016482_1093733340655289_1429985776_n.jpg
12000118_1093733387321951_828515809_n.jpg
11992070_1093733353988621_1785090871_n.jpg
11850932_1093733403988616_1199073486_n.jpg

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 15 wrz wt, 2015 9:20 am
autor: Alimantado
Zawsze możesz tylne drzwi zaspawać :lol: Myślę, że osoby, które jeżdżą z Tobą na tylnym siedzeniu doceniają dodatkowe 2 furtki.

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 25 wrz pt, 2015 11:15 pm
autor: nowak68
Co pięć furtek to nie trzy, co dwa pugi to nie jeden :D Jeszcze przyjdzie moda na drzwi z tyłu i z przoda :lol:

205 GT 1992 Filipczaka

: 05 paź pn, 2015 1:38 pm
autor: Filipczak
Odbylem dzis male szrotobranie, niestety zadnej 205 na czesci nie znalazlem, za to zdobylem gazniki WEBER'a od lezaka oraz zaciski z C3 z 2012r pod wentylowana tarcze 266mm. Te drugie przymierzylem od razu, musze dobrac odpowiednie sruby i niedlugo trafia do GT'ka, natomoast co do gaznikow to najpierw oddam je do regeneracji, a pozniej sie zastanowie czy montowac je u siebie i czy na obecna glowice :)
ImageUploadedByTapatalk1444045063.818682.jpg
ImageUploadedByTapatalk1444045053.715900.jpg
ImageUploadedByTapatalk1444045040.018802.jpg

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 08 lis ndz, 2015 12:27 am
autor: Filipczak
W ostatnim czasie mam trochę mniej czasu na grzebanie przy GT'ku, ale udało mi się ogarnąć kilka rzeczy:
- wymieniłem daszek przeciwsłoneczny bo stary spadał na mnie w najmniej oczekiwanych momentach
- do łask powrócił oryginalny tłumik, jest już cicho, czasem aż za bardzo, przy okazji wymieniłem też obejmę na nową
- kupiłem CIBIE dalekosiężne jednak wymagają regeneracji
- kupiłem też centralkę i pilota od Renault 25, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to powinno to współpracować z centralnym zamkiem mojego Pug'a

Jako, że brak czasu + "chcę mieć wszystko zrobione dobrze" oddałem samochód do mechanika, który wcześniej wymieniał mi silnik. Lista rzeczy która została wykonana:
- wymiana uszczelniaczy w skrzyni
- wymiana oleju skrzyni
- wymiana poduszek silnika i skrzyni
- magiczne nasmarowanie linki sprzęgła, przez co nie mam już zakwasów na lewej nodze po dłuższym staniu w korku, pedał sprzęgła chodzi wręcz zadziwiająco lekko
- rozkręcenie połowy zawieszenia i porządne skręcenie go z powrotem co zaowocowało praktycznie pełnym wyeliminowaniem stuków
- no i wisienka na torcie czyli w końcu porządne zaciski Bosch'a na tarcze 266mm

Po tych wszystkich zabiegach Pug hamuje o wiele lepiej, zniknął efekt "mieszania w garnku zupy" na drążku zmiany biegów oraz jazda GT'kiem cieszy coraz bardziej :D

Jakby się ktoś zastanawiał, zaciski Bosch'a na tarcze 266mm wchodzą pod SL201 bez problemu :)

Prawdopodobnie niedługo wlecą sanki z GTI >:)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 14 lis sob, 2015 11:08 pm
autor: fila1223
Mam jeszcze pytanko
te zaciski maja tłoczek 54 mm ?

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 14 lis sob, 2015 11:15 pm
autor: woocash
Znasz jakiegoś speca od gaźnika?

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 14 lis sob, 2015 11:21 pm
autor: Filipczak
fila1223 pisze:Mam jeszcze pytanko
te zaciski maja tłoczek 54 mm ?
Jesli dobrze pamietam to tak, numer zacisku to Y01131, a producent Bosch oczywiscie :)
woocash pisze:Znasz jakiegoś speca od gaźnika?
Jak od regeneracji to raczej nie, ze swoimi bede sie chyba sam bawic. A co do ustawiania to polecam Ras-Art Artur Woszczyk, Alimantado ustawial u niego lezaka i jest zadowolony, moj silnik byl przez niego kiedys remontowany, wkladany do mojego auta i regulowany. Mozesz przedzwonic do niego i dowiedziec sie czy nie zajmuje sie tez regeneracja gaznikow, a jak nie, to powinien znac kogos dobrego :)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 14 lis sob, 2015 11:24 pm
autor: fila1223
Filipczak pisze: Jesli dobrze pamietam to tak, numer zacisku to Y01131, a producent Bosch oczywiscie :)
Sprawdziłem 54 mm tłoczek :)