Strona 7 z 8

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 13 lut sob, 2016 6:06 pm
autor: Filipczak
FRodo pisze:a ta kostka od światła wstecznego gdzie jest?
Jedna masz na skrzyni biegow, jak sciagniesz dolot, to ja zobaczysz, jest biala (i brudna), a druga jest przy samym swietle, w dokladce tylnego zderzaka

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 20 lut pn, 2017 11:38 pm
autor: Filipczak
To dziwne, ale...

Stara miłość nie rdzewieje, bo ma ocynk, czy jakoś tak :)

PS. Felgi tylko do "przetaczania"

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 20 lut pn, 2017 11:44 pm
autor: nowak68
I to mie sie podoba :D Ty wiesz jak o to auto dbać :wink:
Bezawaryjnego użytkowania :D

Ps.Zmień jeszcze avatar :)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 21 lut wt, 2017 12:00 am
autor: Filipczak
nowak68 pisze:I to mie sie podoba :D Ty wiesz jak o to auto dbać :wink:
Bezawaryjnego użytkowania :D

Ps.Zmień jeszcze avatar :)
CTI jeszcze stoi u mnie, wiec jeszcze aktualny :) Obrazek

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 21 lut wt, 2017 12:39 am
autor: szasz
Filip, ale to ten sam wóz? Nie gadaj!!! Obrazek Obrazek Obrazek

205 XS rulez :-)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 21 lut wt, 2017 2:58 am
autor: Indjana
Syn marnotrawny powrócił. Musisz się cieszyć tym TU3S :)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 22 lut śr, 2017 3:18 pm
autor: Filipczak
Obrazek

Maly update:
Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu. Przez ostatnie dwa dni wynienilem filtr paliwa i wlalem troche benzyny do gaznika, co zaowocowalo ozywieniem silnika, pozniej odpowietrzylem uklad chlodzenia, wymienilem dwie zarowki i pojechalem na przeglad, przeszedl go bez problemu :)

Felgi, to nadal nie jest finalna opcja Obrazek

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 22 lut śr, 2017 3:42 pm
autor: simon3
Filipczak pisze:Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu.
Komuś Ty go sprzedał? :P

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 20 mar pn, 2017 12:26 pm
autor: Filipczak
"Mały" update:

Po przejechaniu niecałych 200km od kupna wypluło uszczelkę pod głowicą, bez dłuższego zastanowienia pojechałem do najbliższego mechanika zostawiając za sobą wielką chmurę glikolu dostającego się do 4 cylindra.

Zakres prac objął:
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowicą
- nowe uszczelki kolektorów
- nowe uszczelniacze zaworowe
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelki pod termostatem
- płukanie silnika
- olej Motul 5W-40 8100 X-cess
- nowy pasek i napinasz rozrządu (pompa wody była zmieniana przy swapie i wygląda jak nowa)

Po płukaniu silnika i zalaniu go świeżym olejem musiałem pomalować białym flamastrem końcówkę bagnetu, bo praktycznie nie widać na nim stanu oleju. Wczoraj kontrolowałem stan i nadal olej jest bardzo przejrzysty.

Kilka dni później, po wyjechaniu z myjki ciśnieniowej silnik zaczął mocno przerywać, praktycznie nie dało się jechać poniżej 3 tys obrotów, szybkie spojrzenie pod maskę, kable zapłonowe wyglądają jakby pogryzło je stado psów, więc kupiłem zestaw nowych kabli Magneti Marelli (z Boschem mam złe doświadczenie jeśli chodzi o kable), po wymianie problem zniknął, a cena zestawu jest dwa razy niższa niż Bosch, zobaczymy jak długo dadzą radę.

W piątek zmieniłem też pasek alternatora, bo nie miał już kilku zębów.

Dziś w końcu odebrałem zarezerwowane w urzędzie blaszki, co widać na zdjęciu niżej :)

Fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą nie mam, bo było to robione bardzo szybko, zaczęliśmy z mechanikiem w sobotę po południu i po 24h już wszystko było gotowe. Od tego czasu przejechałem około 1500km bezproblemowo :)

Raport spalania: 8,2l/100km (po mieście, w pośpiechu na zajęcia i w korkach)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 21 mar wt, 2017 12:06 am
autor: szasz
Obróbka "góry" zaliczona. Plus kable. Wystarczy na kilka ładnych kilometrów.

Delikatny OT mieszczący się w temacie Dzisiaj byłem u mojego mechanika, pana Andrzeja. W 206 kumpeli wymieniał łożysko i zauważył wyciek spod głowicy. Oczywiście silnik TU3. Powiedział że w tych silnikach uszczelki pod głowicą wytrzymują ok. 160 tys. km, potem zaczynają puszczać i jest to normalne. Wymiana, planowanie głowicy i jeździmy dalej. Pewnie Filip u Ciebie też tak będzie. Powodzenia.

Ps. Blaszki fachowe

205 xs

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 22 mar śr, 2017 12:55 am
autor: Orfister
Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie ;-)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 22 mar śr, 2017 4:14 pm
autor: mlody333
Orfister pisze:Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie ;-)
Zgadza się. Co ciekawe problem nie występuje w TU5, który jest żeliwny.

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 07 paź sob, 2017 5:52 pm
autor: nowak68
Auto wygląda fajnie i fajnie brzmi. Ten GT coś w sobie ma ;)

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 07 paź sob, 2017 6:14 pm
autor: RafGentry
nowak68 pisze:Auto wygląda fajnie i fajnie brzmi
Zgadzam się. Dlatego namawiałem Filipczaka, żeby nie rozbierał go na części.
nowak68 pisze: Ten GT coś w sobie ma ;)
Na pewno nie klar :lol:

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

: 07 paź sob, 2017 6:19 pm
autor: kylo_k2
Mariusz kupujesz wszystkie 205 z forum? :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk