forum.peugeot205.pl
http://forum.peugeot205.pl/

205 GT 1992 Filipczaka
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=28805
Strona 7 z 7

Autor:  Filipczak [ 13 lut So, 2016 6:06 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

FRodo napisał(a):
a ta kostka od światła wstecznego gdzie jest?


Jedna masz na skrzyni biegow, jak sciagniesz dolot, to ja zobaczysz, jest biala (i brudna), a druga jest przy samym swietle, w dokladce tylnego zderzaka

Autor:  Filipczak [ 20 lut Pn, 2017 11:38 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

To dziwne, ale...

Stara miłość nie rdzewieje, bo ma ocynk, czy jakoś tak :)

PS. Felgi tylko do "przetaczania"

Załączniki:
16833593_1520282544667031_1408528756_o.jpg
16833593_1520282544667031_1408528756_o.jpg [ 298.29 KiB | Przeglądane 688 razy ]

Autor:  nowak68 [ 20 lut Pn, 2017 11:44 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

I to mie sie podoba :D Ty wiesz jak o to auto dbać :wink:
Bezawaryjnego użytkowania :D

Ps.Zmień jeszcze avatar :)

Autor:  Filipczak [ 21 lut Wt, 2017 12:00 am ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

nowak68 napisał(a):
I to mie sie podoba :D Ty wiesz jak o to auto dbać :wink:
Bezawaryjnego użytkowania :D

Ps.Zmień jeszcze avatar :)

CTI jeszcze stoi u mnie, wiec jeszcze aktualny :) Obrazek

Autor:  szasz [ 21 lut Wt, 2017 12:39 am ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Filip, ale to ten sam wóz? Nie gadaj!!!

205 XS rulez :-)

Autor:  Indjana [ 21 lut Wt, 2017 2:58 am ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Syn marnotrawny powrócił. Musisz się cieszyć tym TU3S :)

Autor:  Filipczak [ 22 lut Śr, 2017 3:18 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Obrazek

Maly update:
Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu. Przez ostatnie dwa dni wynienilem filtr paliwa i wlalem troche benzyny do gaznika, co zaowocowalo ozywieniem silnika, pozniej odpowietrzylem uklad chlodzenia, wymienilem dwie zarowki i pojechalem na przeglad, przeszedl go bez problemu :)

Felgi, to nadal nie jest finalna opcja

Autor:  simon3 [ 22 lut Śr, 2017 3:42 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Filipczak napisał(a):
Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu.


Komuś Ty go sprzedał? :P

Autor:  Filipczak [ 20 mar Pn, 2017 12:26 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

"Mały" update:

Po przejechaniu niecałych 200km od kupna wypluło uszczelkę pod głowicą, bez dłuższego zastanowienia pojechałem do najbliższego mechanika zostawiając za sobą wielką chmurę glikolu dostającego się do 4 cylindra.

Zakres prac objął:
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowicą
- nowe uszczelki kolektorów
- nowe uszczelniacze zaworowe
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelki pod termostatem
- płukanie silnika
- olej Motul 5W-40 8100 X-cess
- nowy pasek i napinasz rozrządu (pompa wody była zmieniana przy swapie i wygląda jak nowa)

Po płukaniu silnika i zalaniu go świeżym olejem musiałem pomalować białym flamastrem końcówkę bagnetu, bo praktycznie nie widać na nim stanu oleju. Wczoraj kontrolowałem stan i nadal olej jest bardzo przejrzysty.

Kilka dni później, po wyjechaniu z myjki ciśnieniowej silnik zaczął mocno przerywać, praktycznie nie dało się jechać poniżej 3 tys obrotów, szybkie spojrzenie pod maskę, kable zapłonowe wyglądają jakby pogryzło je stado psów, więc kupiłem zestaw nowych kabli Magneti Marelli (z Boschem mam złe doświadczenie jeśli chodzi o kable), po wymianie problem zniknął, a cena zestawu jest dwa razy niższa niż Bosch, zobaczymy jak długo dadzą radę.

W piątek zmieniłem też pasek alternatora, bo nie miał już kilku zębów.

Dziś w końcu odebrałem zarezerwowane w urzędzie blaszki, co widać na zdjęciu niżej :)

Fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą nie mam, bo było to robione bardzo szybko, zaczęliśmy z mechanikiem w sobotę po południu i po 24h już wszystko było gotowe. Od tego czasu przejechałem około 1500km bezproblemowo :)

Raport spalania: 8,2l/100km (po mieście, w pośpiechu na zajęcia i w korkach)

Załączniki:
17430730_1551165004912118_1438345882_o.jpg
17430730_1551165004912118_1438345882_o.jpg [ 333.3 KiB | Przeglądane 386 razy ]

Autor:  szasz [ 21 mar Wt, 2017 12:06 am ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Obróbka "góry" zaliczona. Plus kable. Wystarczy na kilka ładnych kilometrów.

Delikatny OT mieszczący się w temacie Dzisiaj byłem u mojego mechanika, pana Andrzeja. W 206 kumpeli wymieniał łożysko i zauważył wyciek spod głowicy. Oczywiście silnik TU3. Powiedział że w tych silnikach uszczelki pod głowicą wytrzymują ok. 160 tys. km, potem zaczynają puszczać i jest to normalne. Wymiana, planowanie głowicy i jeździmy dalej. Pewnie Filip u Ciebie też tak będzie. Powodzenia.

Ps. Blaszki fachowe

205 xs

Autor:  Orfister [ 22 mar Śr, 2017 12:55 am ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie ;-)

Autor:  mlody333 [ 22 mar Śr, 2017 4:14 pm ]
Tytuł:  Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Orfister napisał(a):
Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie ;-)

Zgadza się. Co ciekawe problem nie występuje w TU5, który jest żeliwny.

Strona 7 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/