205 mi16 - "Tuptuś"

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

205 mi16 - "Tuptuś"

Post autor: Fox »

Co prawda 205 mam już od dawna, miałem nawet kiedyś swój temat ale tak się jego losy potoczyły że został usunięty. Jakoś tak się praktycznie nic w tym samochodzie nie psuło, nic nie trzeba było wymieniać więc i temat nie miał racji bytu. Teraz, przy okazji sztorcowania samochodu na wyprawę do Turcji okazało się że jednak co nieco zrobić będzie trzeba...

Jako że to pierwszy post to zacznę od rysu historycznego. 205 jeżdżę od 2002 roku, kiedy to dostałem od dziadka 1.8D 60KM. Świetny samochodzik. Jeździł szybko, palił mało i chociaż lał się z niego olej strumieniami to udało mi się nim dwa razy wybrać na wakacje do Chorwacji i raz na Węgry. To był początek tripowej zajawki:)

w 2004 roku, po powrocie z wakacyjnej pracy na farmie w UK, za zarobione pieniądze kupiłem w końcu wymarzone gti. 1.9, skóra, szyberdach, stan niemalże kolekcjonerski. Pojechałem po niego do Człuchowa ( Bory Tycholskie ). Kosztował wtedy 9k. Do tej pory pamiętam dokładnie drogę powrotną. Zabieram się do wyprzedzania ciężarówki, wciskam gaz i ... wyprzedzam od razu 3:) Ocieram pot z czoła, na twarzy banan od ucha do ucha a w myślach sobie myślę "łooooo, jak w startreku:) "

Po dwóch latach pojawiło się na forum ogłoszenie - "Sprzedam silnik 1.9 D6C mi16 po remoncie. Mogę pomóc przy przekładce". Tak też pod maską pojawiło się 16v. Przy okazji wymienione zostało całe zawieszenie, układ kierowniczy, nowy rozrusznik, skrzynia poszła do remontu. Miało być wszystko jak nowe.