Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: woocash »

jak widzisz nity połączone są ścieżką po drugiej stronie - więc tak, ma to znaczenie - inna sprawa, że dzięki nitom lepiej przylega tranzystor do radiatora...


a ogrzewanie szyby - jak jakieś ścieżki nie grzeją to SĄ przerwane - żeby namierzyć gdzie - zaparować szybę /teraz o to trudniej... ;) / właczyć, powinno być widać w których miejscach sa przerwy, no chyba że są w 100% przedrapane.

łączenie ich = kiedyś kupiłem super farbę - bo w kolorze złotym - takim samym jak ścieżki, odpowiednie zamaskowanie, odtłuszczenie, pędzelek grubość 0 i nie ma śladu po malowaniu, a nie że tani srebrny lakier i pędzelek jak na zaprawki błotnika :mrgreen:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
andi_kamachi
Junior
Posty: 471
Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: andi_kamachi »

Albo można wymienić szybę. Tak się składa, że mam i jest w Warszawie. Wszystkie ścieżki grzały równo. Szyba jest brązowa. Oddam po taniości.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: woocash »

no tak, nie pomyślałem o tym...

albo klapę całą....

albo... :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
andi_kamachi
Junior
Posty: 471
Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: andi_kamachi »

W sumie racja.
Można kupić pierwszy z brzegu zestaw do naprawy:
http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+386 ... _t3870.htm
Albo wymienić szybę za 4dychy i skontrolować przy okazji, czy termity nie weszły pod uszczelkę.
Tylko jak tam się zajrzy, to wtedy może się okazać, że trzeba szukać całej klapy 8)7
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

U mnie jest tak, że trzy lub cztery ścieżki grzeją na pełnej długości, reszta w ogóle i te ścieżki główne (pionowe) nie wyglądają na przerwane.. ale nie wiadomo co jest w środku.

@andi - odezwę się w sprawie tej szyby :-)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: woocash »

andi - nie pierwszy z brzegu.... srebrne ciapki na szybie wcale nie wyglądają.


poszukać dobrego lakieru w kolorze ścieżek, po naprawie nie będzie śladu niemalże.

no ale jak ktoś woli wymienić szybę... jego sprawa przecież :) kto bogatemu zabroni
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

Doraźnie wolałbym naprawić, a wymienić w przyszłości - jak będę malował całą budę :-)

[edit]

Na próbę skręciłem otwory śrubkami i oczywiście dmuchawa zaczęła działać :-) Teraz pozostaje poczekać i sprawdzić, czy to tranzystor jest przyczyną dysfunkcji.

@woocash - dzięki za poradę :-) Choć u mnie ścieżek przy nitach nie było.
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

Mały update.

Zauważyłem, że między dokładką a przednim zderzakiem brakuje śruby. Zabrałem się więc za rozbieranie całego przodu, żeby się do tego dostać. Ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem w etzoldzie instrukcji rozbierania przodu GTI, więc były eksperymenty. Pogoda nie sprzyjała - lało jak z cebra, więc walczyłem z samochodem wprowadzonym pod dach w połowie ;-)

Przy okazji złamałem kilka spinek przednich poszerzeń. Nie wiem też za bardzo jak wsadzić z powrotem metalowe okrągłe spinki do dwóch przednich kołków w poszerzeniach.

W końcu udało mi się zderzak zdjąć, obejrzeć go dokładnie, zorientować się, że do spryskiwaczy reflektorów jest osobny zbiornik na płyn i wszystko zmontować, także sukces ;-)
Prawdopodobnie będę musiał wyregulować światła.

Sam zderzak jest jakoś dziwnie pęknięty - niby nie na wylot, ale jest lekkie wybrzuszenie. Planuję naprawić (chyba, że trafię na zderzak w dobrej cenie).

Wymieniłem też tranzystor w radiatorze dmuchawy - działa jak złoto.

Próbuję też zdiagnozować niedziałające oświetlenie schowka i bagażnika. Żarówki wymienione ale oświetlenie nie działa.
Jak zdjąć ten plastik od wewnętrznej strony klapy bagażnika? Słyszałem, że jest tam jakiś 'triger' uruchamiający oświetlenie wnętrza.

Czeka mnie jeszcze wymiana lewej półosi, co mam nadzieję nastąpi jeszcze w tym miesiącu.

Z innych rzeczy: drugi dzień poświęciłem na mycie, glinkowanie, nałożyłem jakąś emulsję i polerowałem. Na koniec czernidło do plastików - efekty poniżej.

Martwi mnie trochę nieuchronnie zbliżająca się wizyta u blacharza oraz lakiernika - do malowania jest całe auto :/

Teraz pytania:
- czym pokryte są plastiki wewnątrz auta? Czyściłem obudowę przełączników elektrycznych szyb tak bardzo, że wierzchnia warstwa się odkleiła. Da się to jakoś zregenerować?
- czy ktoś korzystał z usług tapicera w celu odbudowy wypełnienia boczków foteli? Jakie są koszty takiej naprawy?
- radio (nowe) czasem gubi mi pamięć jednej lub dwóch stacji - dzieje się to po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu. Co może być tego przyczyną?

P.S.
Mój samochód wystąpił też w jednej z relacji z Youngtimer Warsaw ;-)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gBvNVGaGVbM[/youtube]

Dorzucam aktualne fotki.
IMG_0534.jpg
IMG_0535.jpg
IMG_0536.jpg
IMG_0537.jpg
IMG_0538.jpg
IMG_0539.jpg
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: MaciekD »

ładnie wyszło , przynajmniej na zdjęciach :)
jakiego czernidła użyłeś ?
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

MaciekD pisze:ładnie wyszło , przynajmniej na zdjęciach :)
jakiego czernidła użyłeś ?
Na żywo też wygląda nieźle.
Wiem, że oryginalnie te zderzaki są szare ale biorąc pod uwagę upływ czasu ta szarość wygląda fatalnie.

Użyłem jakiegoś Sonaxa w żelu.
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: MaciekD »

no to Sonax lepszy od K2 :)
adamwet1
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: adamwet1 »

Odbieram w przyszłym tyg fotel od tapicera na Wspólnej Drodze (Praga) to powiem jak wyszło. I za ile...
Super wygląda
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

adamwet1 pisze:Odbieram w przyszłym tyg fotel od tapicera na Wspólnej Drodze (Praga) to powiem jak wyszło. I za ile...
Super wygląda
Super by było, gdybyś się podzielił :-)
adamwet1
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: adamwet1 »

Jak już w końcu odda mi fotel to się pochwalę. Na razie przesunął termin na przyszły tydzień :(
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

Samochód wrócił niedawno od mechanika - wymieniona prawa półoś. Nic już nie stuka i znacznie lepiej się prowadzi :-)

Dziś przy manewrach pojawił się problem z wrzuceniem wstecznego - na rozgrzanym silniku, przy wrzucaniu wstecznego straszne zgrzyty słychać. Do tego stopnia, że uniemożliwiają wrzucenie biegu.

Czytałem, że mogą to być przegrzane dociski, może coś z linką, ew. jakieś poważniejsze rzeczy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i uporał się z nim?

Dodam, że jakieś 2-3 miesiące temu miałem wymieniany olej w skrzyni.
ODPOWIEDZ