Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
jak widzisz nity połączone są ścieżką po drugiej stronie - więc tak, ma to znaczenie - inna sprawa, że dzięki nitom lepiej przylega tranzystor do radiatora...
a ogrzewanie szyby - jak jakieś ścieżki nie grzeją to SĄ przerwane - żeby namierzyć gdzie - zaparować szybę /teraz o to trudniej... / właczyć, powinno być widać w których miejscach sa przerwy, no chyba że są w 100% przedrapane.
łączenie ich = kiedyś kupiłem super farbę - bo w kolorze złotym - takim samym jak ścieżki, odpowiednie zamaskowanie, odtłuszczenie, pędzelek grubość 0 i nie ma śladu po malowaniu, a nie że tani srebrny lakier i pędzelek jak na zaprawki błotnika
a ogrzewanie szyby - jak jakieś ścieżki nie grzeją to SĄ przerwane - żeby namierzyć gdzie - zaparować szybę /teraz o to trudniej... / właczyć, powinno być widać w których miejscach sa przerwy, no chyba że są w 100% przedrapane.
łączenie ich = kiedyś kupiłem super farbę - bo w kolorze złotym - takim samym jak ścieżki, odpowiednie zamaskowanie, odtłuszczenie, pędzelek grubość 0 i nie ma śladu po malowaniu, a nie że tani srebrny lakier i pędzelek jak na zaprawki błotnika
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Albo można wymienić szybę. Tak się składa, że mam i jest w Warszawie. Wszystkie ścieżki grzały równo. Szyba jest brązowa. Oddam po taniości.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
no tak, nie pomyślałem o tym...
albo klapę całą....
albo...
albo klapę całą....
albo...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
W sumie racja.
Można kupić pierwszy z brzegu zestaw do naprawy:
http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+386 ... _t3870.htm
Albo wymienić szybę za 4dychy i skontrolować przy okazji, czy termity nie weszły pod uszczelkę.
Tylko jak tam się zajrzy, to wtedy może się okazać, że trzeba szukać całej klapy
Można kupić pierwszy z brzegu zestaw do naprawy:
http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+386 ... _t3870.htm
Albo wymienić szybę za 4dychy i skontrolować przy okazji, czy termity nie weszły pod uszczelkę.
Tylko jak tam się zajrzy, to wtedy może się okazać, że trzeba szukać całej klapy
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
U mnie jest tak, że trzy lub cztery ścieżki grzeją na pełnej długości, reszta w ogóle i te ścieżki główne (pionowe) nie wyglądają na przerwane.. ale nie wiadomo co jest w środku.
@andi - odezwę się w sprawie tej szyby
@andi - odezwę się w sprawie tej szyby
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
andi - nie pierwszy z brzegu.... srebrne ciapki na szybie wcale nie wyglądają.
poszukać dobrego lakieru w kolorze ścieżek, po naprawie nie będzie śladu niemalże.
no ale jak ktoś woli wymienić szybę... jego sprawa przecież kto bogatemu zabroni
poszukać dobrego lakieru w kolorze ścieżek, po naprawie nie będzie śladu niemalże.
no ale jak ktoś woli wymienić szybę... jego sprawa przecież kto bogatemu zabroni
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Doraźnie wolałbym naprawić, a wymienić w przyszłości - jak będę malował całą budę
[edit]
Na próbę skręciłem otwory śrubkami i oczywiście dmuchawa zaczęła działać Teraz pozostaje poczekać i sprawdzić, czy to tranzystor jest przyczyną dysfunkcji.
@woocash - dzięki za poradę Choć u mnie ścieżek przy nitach nie było.
[edit]
Na próbę skręciłem otwory śrubkami i oczywiście dmuchawa zaczęła działać Teraz pozostaje poczekać i sprawdzić, czy to tranzystor jest przyczyną dysfunkcji.
@woocash - dzięki za poradę Choć u mnie ścieżek przy nitach nie było.
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Mały update.
Zauważyłem, że między dokładką a przednim zderzakiem brakuje śruby. Zabrałem się więc za rozbieranie całego przodu, żeby się do tego dostać. Ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem w etzoldzie instrukcji rozbierania przodu GTI, więc były eksperymenty. Pogoda nie sprzyjała - lało jak z cebra, więc walczyłem z samochodem wprowadzonym pod dach w połowie
Przy okazji złamałem kilka spinek przednich poszerzeń. Nie wiem też za bardzo jak wsadzić z powrotem metalowe okrągłe spinki do dwóch przednich kołków w poszerzeniach.
W końcu udało mi się zderzak zdjąć, obejrzeć go dokładnie, zorientować się, że do spryskiwaczy reflektorów jest osobny zbiornik na płyn i wszystko zmontować, także sukces
Prawdopodobnie będę musiał wyregulować światła.
Sam zderzak jest jakoś dziwnie pęknięty - niby nie na wylot, ale jest lekkie wybrzuszenie. Planuję naprawić (chyba, że trafię na zderzak w dobrej cenie).
Wymieniłem też tranzystor w radiatorze dmuchawy - działa jak złoto.
Próbuję też zdiagnozować niedziałające oświetlenie schowka i bagażnika. Żarówki wymienione ale oświetlenie nie działa.
Jak zdjąć ten plastik od wewnętrznej strony klapy bagażnika? Słyszałem, że jest tam jakiś 'triger' uruchamiający oświetlenie wnętrza.
Czeka mnie jeszcze wymiana lewej półosi, co mam nadzieję nastąpi jeszcze w tym miesiącu.
Z innych rzeczy: drugi dzień poświęciłem na mycie, glinkowanie, nałożyłem jakąś emulsję i polerowałem. Na koniec czernidło do plastików - efekty poniżej.
Martwi mnie trochę nieuchronnie zbliżająca się wizyta u blacharza oraz lakiernika - do malowania jest całe auto :/
Teraz pytania:
- czym pokryte są plastiki wewnątrz auta? Czyściłem obudowę przełączników elektrycznych szyb tak bardzo, że wierzchnia warstwa się odkleiła. Da się to jakoś zregenerować?
- czy ktoś korzystał z usług tapicera w celu odbudowy wypełnienia boczków foteli? Jakie są koszty takiej naprawy?
- radio (nowe) czasem gubi mi pamięć jednej lub dwóch stacji - dzieje się to po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu. Co może być tego przyczyną?
P.S.
Mój samochód wystąpił też w jednej z relacji z Youngtimer Warsaw
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gBvNVGaGVbM[/youtube]
Dorzucam aktualne fotki.
Zauważyłem, że między dokładką a przednim zderzakiem brakuje śruby. Zabrałem się więc za rozbieranie całego przodu, żeby się do tego dostać. Ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem w etzoldzie instrukcji rozbierania przodu GTI, więc były eksperymenty. Pogoda nie sprzyjała - lało jak z cebra, więc walczyłem z samochodem wprowadzonym pod dach w połowie
Przy okazji złamałem kilka spinek przednich poszerzeń. Nie wiem też za bardzo jak wsadzić z powrotem metalowe okrągłe spinki do dwóch przednich kołków w poszerzeniach.
W końcu udało mi się zderzak zdjąć, obejrzeć go dokładnie, zorientować się, że do spryskiwaczy reflektorów jest osobny zbiornik na płyn i wszystko zmontować, także sukces
Prawdopodobnie będę musiał wyregulować światła.
Sam zderzak jest jakoś dziwnie pęknięty - niby nie na wylot, ale jest lekkie wybrzuszenie. Planuję naprawić (chyba, że trafię na zderzak w dobrej cenie).
Wymieniłem też tranzystor w radiatorze dmuchawy - działa jak złoto.
Próbuję też zdiagnozować niedziałające oświetlenie schowka i bagażnika. Żarówki wymienione ale oświetlenie nie działa.
Jak zdjąć ten plastik od wewnętrznej strony klapy bagażnika? Słyszałem, że jest tam jakiś 'triger' uruchamiający oświetlenie wnętrza.
Czeka mnie jeszcze wymiana lewej półosi, co mam nadzieję nastąpi jeszcze w tym miesiącu.
Z innych rzeczy: drugi dzień poświęciłem na mycie, glinkowanie, nałożyłem jakąś emulsję i polerowałem. Na koniec czernidło do plastików - efekty poniżej.
Martwi mnie trochę nieuchronnie zbliżająca się wizyta u blacharza oraz lakiernika - do malowania jest całe auto :/
Teraz pytania:
- czym pokryte są plastiki wewnątrz auta? Czyściłem obudowę przełączników elektrycznych szyb tak bardzo, że wierzchnia warstwa się odkleiła. Da się to jakoś zregenerować?
- czy ktoś korzystał z usług tapicera w celu odbudowy wypełnienia boczków foteli? Jakie są koszty takiej naprawy?
- radio (nowe) czasem gubi mi pamięć jednej lub dwóch stacji - dzieje się to po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu. Co może być tego przyczyną?
P.S.
Mój samochód wystąpił też w jednej z relacji z Youngtimer Warsaw
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gBvNVGaGVbM[/youtube]
Dorzucam aktualne fotki.
-
- Junior
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
ładnie wyszło , przynajmniej na zdjęciach
jakiego czernidła użyłeś ?
jakiego czernidła użyłeś ?
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Na żywo też wygląda nieźle.MaciekD pisze:ładnie wyszło , przynajmniej na zdjęciach
jakiego czernidła użyłeś ?
Wiem, że oryginalnie te zderzaki są szare ale biorąc pod uwagę upływ czasu ta szarość wygląda fatalnie.
Użyłem jakiegoś Sonaxa w żelu.
-
- Junior
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
no to Sonax lepszy od K2
-
- Nowicjusz
- Posty: 87
- Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 Indiana
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Odbieram w przyszłym tyg fotel od tapicera na Wspólnej Drodze (Praga) to powiem jak wyszło. I za ile...
Super wygląda
Super wygląda
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Super by było, gdybyś się podzieliładamwet1 pisze:Odbieram w przyszłym tyg fotel od tapicera na Wspólnej Drodze (Praga) to powiem jak wyszło. I za ile...
Super wygląda
-
- Nowicjusz
- Posty: 87
- Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 Indiana
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Jak już w końcu odda mi fotel to się pochwalę. Na razie przesunął termin na przyszły tydzień
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Samochód wrócił niedawno od mechanika - wymieniona prawa półoś. Nic już nie stuka i znacznie lepiej się prowadzi
Dziś przy manewrach pojawił się problem z wrzuceniem wstecznego - na rozgrzanym silniku, przy wrzucaniu wstecznego straszne zgrzyty słychać. Do tego stopnia, że uniemożliwiają wrzucenie biegu.
Czytałem, że mogą to być przegrzane dociski, może coś z linką, ew. jakieś poważniejsze rzeczy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i uporał się z nim?
Dodam, że jakieś 2-3 miesiące temu miałem wymieniany olej w skrzyni.
Dziś przy manewrach pojawił się problem z wrzuceniem wstecznego - na rozgrzanym silniku, przy wrzucaniu wstecznego straszne zgrzyty słychać. Do tego stopnia, że uniemożliwiają wrzucenie biegu.
Czytałem, że mogą to być przegrzane dociski, może coś z linką, ew. jakieś poważniejsze rzeczy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i uporał się z nim?
Dodam, że jakieś 2-3 miesiące temu miałem wymieniany olej w skrzyni.