Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
no dobra, to się odniosę
1- belka krzywa - bywa, krzywo zamontowana - też bywa - ale to się da sprawdzić. jeśli wywalone są łożyska to w osi koła różnica nie będzie kosmiczna.
2- popatrz jeszcze raz na zdjęcia z linków, taśma wisi na długości tych dajmy na to 1.5 metra... myślisz że równo wisi? różnica pomiędzy przodem a tyłem koła /w sumie powinno być felgi/ to max 3.5 mm w 205. Moim skromnym zdaniem dokładność takiego pomiaru to można o kant dupy potłuc.
już - w ramach burzy mózgów - może lepiej byłoby tak.
bierzesz dalmierz laserowy, zaznaczasz na ścianach garażu miejsca pomiaru, mierzysz ile jest od ściany do ściany, potem wjazd samochodem, mierzysz na styku felgi z oponą do punktów na ścianie et voila! arkusz excela w dłoń i znasz dokładną odległośc w dobrych punktach. bez zwisającej taśmy... mój dalmierz myli się /sprawdzone/ o jakieś 0.1 mm na tych 2-3 metrach.
ta metoda z linka nie jest teoretycznie zła, ale w praktyce jak wyżej. do tego mam wrażenie, że to się odnosi do po pierwsze dużych feli oraz dużych zbieżności/rozbieżności a nie kół 13-tek i zbieżności max 3.5 mm...
1- belka krzywa - bywa, krzywo zamontowana - też bywa - ale to się da sprawdzić. jeśli wywalone są łożyska to w osi koła różnica nie będzie kosmiczna.
2- popatrz jeszcze raz na zdjęcia z linków, taśma wisi na długości tych dajmy na to 1.5 metra... myślisz że równo wisi? różnica pomiędzy przodem a tyłem koła /w sumie powinno być felgi/ to max 3.5 mm w 205. Moim skromnym zdaniem dokładność takiego pomiaru to można o kant dupy potłuc.
już - w ramach burzy mózgów - może lepiej byłoby tak.
bierzesz dalmierz laserowy, zaznaczasz na ścianach garażu miejsca pomiaru, mierzysz ile jest od ściany do ściany, potem wjazd samochodem, mierzysz na styku felgi z oponą do punktów na ścianie et voila! arkusz excela w dłoń i znasz dokładną odległośc w dobrych punktach. bez zwisającej taśmy... mój dalmierz myli się /sprawdzone/ o jakieś 0.1 mm na tych 2-3 metrach.
ta metoda z linka nie jest teoretycznie zła, ale w praktyce jak wyżej. do tego mam wrażenie, że to się odnosi do po pierwsze dużych feli oraz dużych zbieżności/rozbieżności a nie kół 13-tek i zbieżności max 3.5 mm...
- Załączniki
-
- zbie.jpeg (8.23 KiB) Przejrzano 8836 razy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
Odnoszę wrażenie, że mam niewiarygodnego farta, mając trzech gości w zasięgu 5 litrów paliwa, którzy ogarniają temat, mając wiarygodny sprzęt.... Kufa, Grześ, NIE MA w Białym kogoś, kto porządnie robi zbieżność???
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
nie wiem jak w Białym.
w Katowicach jest jeden koleś, który ma warsztat ze zbieżnością - nie robi nic innego od 1976 roku. Miałem do niego zaufanie... mądrze gada, ale dlaczego kierownicy prosto mi nie ustawił - nie wiem... mogłem się wrócić od razu, ale mi się spieszyło... pewnie jakbym podjechał teraz po moich poprawkach to by sprawdził za friko, ale ja do takich rzeczy nerwów nie mam... co się nasłucham to się nasłucham.
jak wymienię mocowania i łożyska mcphersonów to pewnie podjadę do niego na pogadanko-kontrolę.... ciekawe co powie.
w Katowicach jest jeden koleś, który ma warsztat ze zbieżnością - nie robi nic innego od 1976 roku. Miałem do niego zaufanie... mądrze gada, ale dlaczego kierownicy prosto mi nie ustawił - nie wiem... mogłem się wrócić od razu, ale mi się spieszyło... pewnie jakbym podjechał teraz po moich poprawkach to by sprawdził za friko, ale ja do takich rzeczy nerwów nie mam... co się nasłucham to się nasłucham.
jak wymienię mocowania i łożyska mcphersonów to pewnie podjadę do niego na pogadanko-kontrolę.... ciekawe co powie.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
Ale kombinujecie
merytoryczny wkład w dyskusję....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
Jak to jest możliwe???? W procedurze wykonywania pomiaru to pierwsza czynność...woocash pisze:ale dlaczego kierownicy prosto mi nie ustawił - nie wiem...
Wiesz, jakby była możliwa prosta metoda określenia precyzyjnie geometrii to ja jej potrzebuję. To jest w startach zawsze największy kłopot, bo trzeba się dopasować do warunków pogodowych, a jest to możliwe najwcześniej 24 -12 godzin przed startem. Jeżdżenie na geometrię w piątek na koniec dnia, kiedy "warszawiacy " wyjeżdżają do domów na weekend, to naprawdę horror. Oczywiście, można sobie poradzić. Kupić Hondę. Zgadnijcie, czemu to mi nie odpowiada...krzyska pisze:Ale kombinujecie
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
Jak to jest możliwe???? W procedurze wykonywania pomiaru to pierwsza czynność...
tzn... ustawił, ale potem coś się spartolić musiało podczas ustawiania, i wesoło sobie wyjechałem wąskimi uliczkami od niego, i dopiero jakieś 3 km dalej jak wyjechałem na prostą trasę zorientowałem się że jest lekko przekręcona.... a mnie takie rzeczy wkurzają. powinien pewnie ustawić na wprost i zablokować, a potem ustawiać.. ech.. może już się człowiek starzeje
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
W Białymstoku są dwie firmy, które mają porządny sprzęt na podczerwień i potrafią dobrze ustawić zbieżność. Niestety koszt ustawienia to 80zł. W każdym pugu kilka razy w roku coś dłubię w zawiasie i nie uśmiecha mi się wydawać kilkuset PLN na regulację zbieżności. Co innego, gdyby pug miał więcej regulacji. Ale w przypadku samej zbieżności, po prostu szkoda mi tych 80zł
Woocash, taśmy owszem wiszą, ale jaki problem je naciągnąć do pomiaru? Dokładność tej metody moim zdaniem jest dość duża Zamiast taśm można użyć dalmierza
W tylnej belce mogą być krzywe wahacze, czopy kół i masę innych odchyleń, których nawet nie da się skompensować i sieje to zamęt przy ustawianiu zbieżności względem tyłu.
Twoja metoda ze ścianami jest całkiem spoko, niestety nie mam warunków do takich pomiarów
Ostatnio w norauto jest promocja na darmową kontrolę geometrii Można kombinować samemu i sprawdzić na profi sprzęcie.
Woocash, taśmy owszem wiszą, ale jaki problem je naciągnąć do pomiaru? Dokładność tej metody moim zdaniem jest dość duża Zamiast taśm można użyć dalmierza
W tylnej belce mogą być krzywe wahacze, czopy kół i masę innych odchyleń, których nawet nie da się skompensować i sieje to zamęt przy ustawianiu zbieżności względem tyłu.
Twoja metoda ze ścianami jest całkiem spoko, niestety nie mam warunków do takich pomiarów
Ostatnio w norauto jest promocja na darmową kontrolę geometrii Można kombinować samemu i sprawdzić na profi sprzęcie.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
No niby racja. :/grzesiek309 pisze:W Białymstoku są dwie firmy, które mają porządny sprzęt na podczerwień i potrafią dobrze ustawić zbieżność. Niestety koszt ustawienia to 80zł. W każdym pugu kilka razy w roku coś dłubię w zawiasie i nie uśmiecha mi się wydawać kilkuset PLN na regulację zbieżności. Co innego, gdyby pug miał więcej regulacji. Ale w przypadku samej zbieżności, po prostu szkoda mi tych 80zł
Przyszło mi do głowy, że można by ścianę zastąpić grubościennym profilem aluminiowym albo ceownikiem np.: 120/40/4. Zbudować z tego rozłączalną ramę i używać jako punkt odniesienia. Może gdzieś w Białym jest miejsce, gdzie dotną takie elementy z dokładnością 0,1mm?...grzesiek309 pisze:Twoja metoda ze ścianami jest całkiem spoko, niestety nie mam warunków do takich pomiarów
O to, to, to...grzesiek309 pisze:Ostatnio w norauto jest promocja na darmową kontrolę geometrii Można kombinować samemu i sprawdzić na profi sprzęcie.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
Białym jest miejsce, gdzie dotną takie elementy z dokładnością 0,1mm?
Zbędny trud, najważniejsze, żeby się wymiar nie zmieniał, w końcu się go mierzy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
Dla niedowiarków w kwestii ocynku zamieszczam zdjęcie z katalogu z 1984. Później większa ilość blach była ocynkowana, ale od początku produkcji ocynk był.
Ale bym nabył takiego gt, albo lepiej xt....
Ale bym nabył takiego gt, albo lepiej xt....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Peugeot 205 gr 1.4 leżak 1984 r. 18000 km:)
No wiesz... takie jak na pierwszym obrazku to w warsztacie jednego mam
Ale piękne skubańce
Ale piękne skubańce
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987