doktorkowy automatic 1.9

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
hugos
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz wt, 2006 9:22 pm
Posiadany PUG: Generation 205 1,4, 75KM, 1.9 AUTOMATIC, 102KM
Numer Gadu-gadu: 0

Re: doktorkowy automatic 1.9

Post autor: hugos »

Teraz chciałbym napisać o planach dotyczących pojazdu, który jest tematem tego wątku. Ja najbardziej lubię jeździć samochodami, lubię jak one dużo jeżdżą. Chciałbym przedstawić szanownym forumowiczom moje plany co do tego pojazdu i prosić o Waszą opinię.
Wracając pojazdem do domu 300km zauważyłem, że prędkościomierz w tablicy zegarów chyba był wymieniany bo jego wskazówka ma zupełnie inny odcień niż pozostałe wskazówki we wskaźnikach. Widać to nawet na zdjęciach wstawionych przez kolegę nowak68. Czy Waszym zdaniem jest możliwe, że wskazówki w zegarach w oryginalnie zestawionej tablicy miały różne odcienie?
Ostatnio jeździłem automatami, Dieslami Mercedesa w których w tablicy zegarów jest obrotomierz. Jego brak w tym samochodzie mi trochę przeszkadza bo lubię wiedzieć jakie aktualnie kręci obroty mój silnik a że w swojej motoryzacyjnej karierze tylko Trabant był benzyniakiem to nie mam zupełnie wyczucia na słuch aby to wiedzieć bez obrotomierza. Zgadzam się z opinią, że w automacie w zasadzie jest niepotrzebny, bo i tak nie my decydujemy o zmianie biegu, ale ja bym chciał go mieć. Czy w takiej konfiguracji zegarów jak na fotkach występował obrotomierz zamiast zegara? Czy aby mieć obrotomierz, to trzeba zmienić tablicę na tą z GTI?
Chciałbym zamontować gaz LPG w tym pojeździe. Na razie dość pobieżnie przejrzałem wątki techniczne z tym związane. Chcę tym pojazdem sporo się poruszać i wydaję się, że montaż instalacji LPG pozwoli mi obniżyć koszty jeżdżenia. Jakie instalacje najlepiej się sprawdzają z tym silnikiem? Jakich firm, jakiego typu? Jaki zbiornik polecacie?
To co napisałem powyżej, to są jakieś zmiany powodujące odejście od oryginału. Poza tymi zmianami planuję usprawniać wszystkie elementu, które tego wymagają. Zapewne pomyślę o przerobieniu wkładek zamków drzwi (były wymieniane na nieoryginalne) na kluczyk od stacyjki i wlewu paliwa bo lubię mieć tylko jeden zamiast wielu, o naprawie zamykania tylnych lewych drzwi z centralnego zamka. Poza tym dokonam napraw blacharskich i lakierniczych, zmienię maskę silnika bo obecna jest powgniatana przez gradobicie. Ponadto, coś mi się wydaje, że słupek między lewymi drzwiami jest przesunięty, bo przednie drzwi odstają od tylnych a tylne prężą przy otwieraniu.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: doktorkowy automatic 1.9

Post autor: RafGentry »

Wydaje mi się, że wskazówka może być po prostu wypłowiała. Wiele razy widziałem taką przypadłość w 205-tkach i niekoniecznie musi to świadczyć o tym, że zegary były wymieniane.

Żeby mieć obrotomierz, musisz tylko i wyłącznie kupić zegary Jaegera w niego wyposażone i go podpiąć. Nie jestem pewien, czy wtyczki tam czasem nie masz gdzieś luźno wiszącej.

Akurat nie widzę ich teraz na Allegro, ale przeważnie nie jest trudno je dostać. Na pewno ktoś ma takie do zbycia.

Co do LPG - ten silnik dobrze współpracuje z gazem. Najlepiej niech się wypowie jednak ktoś, kto ostatnio montował instalację u siebie.
Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 415
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: doktorkowy automatic 1.9

Post autor: czargosia »

Z licznikiem nie ma problemu. Można szybko zamienić sam zegar na obrotomierz lub cały licznik. Koszty w zależności od tego za ile zakupisz licznik. (Jak coś mam tekie chyba ze 2 sztuki).
- butla LPG okrągła zamontowana tam gdzie koło zapasowe.
- wlew koniecznie zamontuj pod rejestracją. Rejestracja na zawiasach. Fajny patent chłopaki z Syndykatu mają takie rozwiązanie.
- instalacja gazowa to każdy mechanik bedzie zachwalał akurat te które sprzedaje ja proponuję Stag.
Pucuj naprawiaj bo fura nietuzinkowa i warte dopieszczania.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
hugos
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz wt, 2006 9:22 pm
Posiadany PUG: Generation 205 1,4, 75KM, 1.9 AUTOMATIC, 102KM
Numer Gadu-gadu: 0

Re: doktorkowy automatic 1.9

Post autor: hugos »

Trochę czasu minęło od mojego ostatniego wpisu dotyczącego tego autka. Niewiele znalazłem czasu aby popracować przy samym autku. Popracowałem jednak trochę w sferze organizacyjnej i udało mi się w pobliżu mojego domu wynająć dla niego garaż. Uważam, że jest w takim wieku, że nie powinien stać gołymi blachami pod chmurką. Za kilka dni wrzucę fotki jak stoi w swoim nowym domku.
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: doktorkowy automatic 1.9

Post autor: nowak68 »

Cieszę się że ma u Ciebie dobrze. To naprawdę fajny automatic. Pozdrawiam.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
ODPOWIEDZ