GTI Le Mans "Harriet"

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: simon3 »

Ale daje po oczach!!! Rozumiem, że szczota ryżowa + jakaś chemia?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: teck »

Czym prałeś? :-)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

To przemysłowa myjka Karcher i wprawna ręka fachowca z http://dywanszop.pl/ :)
robert3171100

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: robert3171100 »

Ja tam swoje radio wyjąłem za pomocą kijków do grillowania kiełbas przy ognichu :D
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: bananowiec »

Jak tam z reanimacją belki? Jakieś postępy?
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

bananowiec pisze:Jak tam z reanimacją belki? Jakieś postępy?
Akurat po zastoju coś się w koncu ruszyło.

W sobotę odwiedził mnie Józek z 10-kilowym młotem i palnikiem i odzyskiwaliśmy co się dało z oryginalnej belki.

Jednocześnie zacząłem prace kosmetyczne przy nowej belce -dawcy. Oczyściłem rurę z rdzy i pomalowałem. W niedzielę kupiłem od Piotra Diesla ory amorki Peugeot Boge z 306 GTI, a dziś wieczorem przeczyściłem z grubsza wahacze, drążki i płetwy stabilizatora.

Tak to wygląda obecnie. Niebawem dalsza część zabawy w zabezpieczanie antykorozyjne i kompletowanie gratów do montażu belki.
received_10154228740009476.jpeg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Wlecze się robota okrutnie, ale jakieś postępy w końcu są.

Z aktualności - fotel kierowcy niebawem po poprawkach wraca od tapicera, a fura wreszcie stoi na kołach.

Belka oczyszczona i pomalowana. Drążki też. Wiele drobnych części wypiaskowanych i zabezpieczonych. Odpowietrzniki naprawione, nowe przewody hamulcowe miedziane, elastyczne już na aucie. Linki ręcznego też nowe. Teraz zalać układ hamulcowy płynem, odpowietrzyć, sprawdzić czy dobrze ustawiona jest wysokość i można robić test drive.

Najważniejsze to wyjechać furą z garażu na poprawki blacharskie.

Duże podziękowania dla Manwe za pomoc przy składaniu do kupy tych puzzli. Dobrze mieć w lokalnej ekipie kogoś, kto nie zostawi człowieka samego z tym burdelem _O_

Ujęcia niezbyt estetyczne, ale oddające realia :mrgreen:
14037829_10154411448284476_1236932839_o.jpg
14163587_10154435529629476_632360451_o.jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Wreszcie udało się rozhulać Harriet po wielomiesięcznym letargu. Na początku nie chciała pić. Padła jej pompa paliwa. Wizyta w garażu u Józka i wypożyczenie potrzebnej części załatwiły sprawę. Staruszka pyrkocząc na trzy gary wytoczyła się z garażu, zrobiła kółko po ogrodzie i wjechała z powrotem.
20160910_165237.jpg
20160910_165227.jpg
Na zdjęciach widoczny Manwe, który pielęgnuje ostatnio starszą panią :)

Kolejne tygodnie mam nadzieję przyniosą więcej zmian.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Czwarty post z rzędu, ale nic nie poradzę, że ostatnio z deka przynudzam :P

Wczoraj LeMans wytoczył się z garażu na lawetę i pojechał do blacharza na poprawki po ćwierćwieczu spędzonym w Szwecji.

Po oględzinach na podnośniku okazało się, że spód jest zaskakująco zdrowy, więc zdecydowałem się od razu na zrobienie pełnej konserwacji. Zjedzie belka, bak, sanki, dokładki, poszerzenia. Nadkola tylne zostaną zakonserwowane i pomalowane pod kolor budy.

Prace lakiernicze obejmą tylko dół auta - do linii poszerzeń. Wyżej auto jest w fajnym stanie i ma oryginalny lakier. Chcę to zachować jak najdłużej. Na razie nie ma potrzeby ingerować w żaden element.

Poleceni przez mojego brata blacharze słysząc, że przywożę im 25-letnie auto spodziewali się najgorszego. Ale po ich minach widziałem, że trochę się zdziwili.
20160916_192558.jpg
20160916_201114.jpg
20160916_212021.jpg
20160916_212904.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

I to się nazywa właściwe podejście :Y
Zerwij wszystkie uszczelnienia w miejscach gdzie będziesz prowadził prace. Naprawdę warto.
Położenie nowych nie jest trudne, a skutecznie wygonisz rudą :Y
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Prace przy Harriet trwają. Przed weekendem wyleciały sanki z kolumnami. Auto nie ma też belki i zbiornika paliwa. Pod bakiem była tradycyjnie dziurka, ale już jej nie ma.

Niestety ugniły oba boczne mocowania zderzaka tylnego. Trzeba będzie dorobić nowe.

W ogóle bardzo ciekawą rzeczą jest kontrast pomiędzy stanem blacharskim przodu auta, a tylną jego częścią.

Przód nie ma właściwie żadnej korozji, czy też nalotu rdzy. Nawet dolny pas jest nietknięty. Z tyłu za to parę ognisk się pojawiło. Zastanawiam się, dlaczego tak jest.

Pojawiła się hipoteza, że to od jazdy na oponach z kolcami po drogach sypanych piaskiem, kamyczkami i żużlem. Uderzajace o blachę nadkoli kamyczki mogły wypiaskować te elementy, przez co stały się one bardziej podatne na korozję.

Tutaj kilka poglądowych fotek :)
14456917_10154520105564476_490378200_o.jpg
14423841_10154520105594476_668973378_o.jpg
14423598_10154520105384476_1941145890_o.jpg
14453929_10154520105469476_1714327216_o.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

Wszelkie przygody drogowe wykluczone?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 415
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: czargosia »

Widać że to "Zdrowa sztuka"
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

nowak68 pisze:Wszelkie przygody drogowe wykluczone?
Wszystko wskazuje na to, że nie miał żadnych przygód. Podłoga prosta, tylny pas też. Zderzak i listewka oryginał. Klapa+blenda Hella tak samo. Boczne kalkomanie wciąż oryginalne. Poszerzenia demontowane dopiero pierwszy raz.

Jest mała, punktowa wgniotka na klapie i obtarcie z prawej strony przy znaczkach "GTI". I to by było na tyle.
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

Ty wiesz jak oglądać, więc nie miał :)
Z moich obserwacji wynika, ze tył w 205 jakimś cudem jest mniej odporny na korozję niż przód. Nie wiem z czego to wynika, ale trochę widziałem i tak wychodzi ze statystyki :)
Przód w 205 też nie jest bez wad w sprawach korozji :wink:
Może po części stał w trawie :?:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
ODPOWIEDZ