GTI Le Mans "Harriet"

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
molten
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar wt, 2004 2:38 pm
Posiadany PUG: --/ Laguna III
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lodz

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: molten »

O żesz w mor...
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Dzięki za miłe słowa Panowie. Auto jest fajne, ale do cukiereczków to jeszcze na pewno nie należy.

Po pierwszym zapoznawczym wieczorku, dziś za dnia udało mi się dokonać trochę dokładniejszej inspekcji. Nie jest źle - nigdzie nie ma dramatu. Będą z niego ludzie.

Na pewno do wymiany jest całe przednie oświetlenie. Prawy kierunek pęknięty, lewy bez klosza. Prawa lampa jest OK i wygląda na fabryczną, ale lewa to jakiś badziewny zamiennik, polepiony jakimś silikonem. Halogeny to też obraz nędzy i rozpaczy. Ani ramek, ani odbłyśników z nich nie będzie. Ewentualnie same "dupki"
oświetlenie 205 GTI Le Mans.jpg
Pod maską - zaskoczenie. Jest wszystko na swoim miejscu, oprócz... korozji. Podłużnice są zdrowiusieńkie. Pod lewarkiem ani grama rdzy, po drugiej stronie - pod zbiornikiem spryskiwacza to samo. To chyba zasługa oryginalnych chlapaczo-nadkoli, bo inni posiadacze skandynawskich wersji też bardzo cenią sobie ten patent.

Lekki nalot rdzy zaobserwowałem po prawej stronie półki akumulatora. No i trochę oleju wywaliło przez bagnet, ale dziś kupiłem już nowy, żeby nie denerwował mnie ten kikut.
205 GTI Le Mans - komora silnika.jpg
205 GTI Le Mans - bagnet oleju.jpg
Lakier trudno ocenić, bo jest koszmarnie brudny. Wszystkie elementy jednak wydają się być oryginalne. Tylne błotniki mają fabryczne kalkomanie, a maska naklejkę Peugeot od wewnątrz. Klapa nawet bez purchli przy uszczelkach. Korodują lekko lewe drzwi i łączenie progu z błotnikiem - standardowo lewa strona. Pojawiła się tam dziurka - trzeba będzie łatać.

Niestety ktoś tatarsko przykręcił dwa emblematy na wkręty. Zobaczę, czy da się je uratować. Jak nie, dorobię naklejki.

Nie ma też bata anteny. Ale radio odbiera całkiem nieźle :)
205 GTI Le Mans korozja i emblematy słupka.jpg
Bardzo się cieszę że ładnie zachowała się odblaskowa blenda Hella. Nie ma pęknięć i nawet pokryta warstwą brudu dodaje samochodowi uroku.
205 GTI Le Mans - blenda Hella i znaczek klapy.jpg
Fura stoi na koszmarnie zardzewiałych stalówkach obutych w opony z kolcami. W bagażniku znalazłem też śruby do alusów i komplet oryginalnych SL299. Widać, że ranty robiły za czujniki parkowania :twisted:
205 GTI Le Mans - felgi speedline sl299.jpg
Zaglądamy do środka. To ciekawe, jak przy narobieniu takiego chlewu, można jednocześnie praktycznie nie zużyć wnętrza przez tyle lat. Fotele są w bardzo dobrym stanie (nie licząc boczka siedziska kierowcy). Wykładzina też prezentuje się ok. Zużyta jest gałka zmiany biegów - starł się bezbarwny i wylazł kawałek drewna. Kierownica za to trzyma się świetnie!
205 GTI Le Mans - zaślepka kierownicy.jpg
205 GTI Le Mans - Luisi, kierownica i gałka.jpg
205 GTI Le Mans - wnętrze.jpg
Z ciekawostek - radio to poczciwy kaseciak Philips 511. Gra fajnie, jest klimat. Jak włączyłem je po raz pierwszy, leciało akurat No mercy - "Where do you go".
Zaskoczyła mnie obecność "Oka Saurona", czyli centralki podczerwieni. Myślałem, że Le Mansy nie miały centralnego na pilota, ale okazuje się, że niektóre jednak miały :mrgreen:
205 GTI Le Mans - radio Philips 511 i oko saurona.jpg
Zegary nie są wypłowiałe, chyba nawet większość lampek podświetlenia działa. Daszek siedzi mocno i pewnie. Nie skrzypi, nie ma pęknięć. Jest szansa, że nikt tam wcześniej nie grzebał.
205 GTI Le Mans - zegary Veglia.jpg
Na podłodze były też nadal oryginalne dywano-korytka. Szare, gumowe z logo lwa. Przednie dwustronne, tylne nie. Wyszorowałem je szczotką ryżową. Jeszcze się nawet do czegoś nadają.
205 GTI Le Mans - korytka gumowe.jpg
Tyle z pierwszej inspekcji. Teraz trzeba opracować plan odbudowy dziada. Na pierwszy plan pewnie pójdą filtry, płyny ustrojowe i układ zapłonowy. A potem się zobaczy...
miccha123
Nowicjusz
Posty: 64
Rejestracja: 06 wrz pn, 2010 8:40 pm
Posiadany PUG: 205 XU9J4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: miccha123 »

Świetny Szwed _O_
Ktoś kto ,,montował'' 8)7 te embleaty to powinien oberwać :twisted:
Był:Peugeot 205 1.0 84
Był:Peugeot 205 Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Gti 1.6 88
Był:Peugeot 205 Gutmann Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Green 89
Był:Peugeot 405 Mi16 90
Był:Peugeot 405 Mi16 US 91
Jest:Peugeot 205 1.4 XR 89-Szwed
Awatar użytkownika
Atmanov
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 06 sie czw, 2015 1:36 pm
Posiadany PUG: Volvo V50 / był bażant GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Atmanov »

Zazdrość mnie pożarła... :D
Obrazek
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

To masz teraz zajęcie :Y Fajny, naprawdę fajny. Wspomaganie chyba nie było na wyposażeniu? a kuniów u niego dostatek? Ależ będziesz odkrywał go, tak centymetr po centymetrze :wink: Najfajniejszy moment po kupnie auta...tyle niewiadomych :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 736
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: szasz »

Rafał, może griffe pogonisz w związku z nowym nabytkiem??? :-) jestem zainteresowany jakby co.

205 XS rulez :-)
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: simon3 »

Najbardziej, póki co, zdumiewająca jest metamorfoza dywaników gumowych 8)7
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

simon3 pisze:Najbardziej, póki co, zdumiewająca jest metamorfoza dywaników gumowych 8)7
Nie ma mocnych na szczotkę Sanel i mydło marsylskie o zapachu alpejskiej łąki :mrgreen:

Tak jak pisał Nowak - trwa poznawanie auta centymetr po centymetrze. Dowiaduję się wielu rzeczy, których mogłem się wcześniej tylko domyślać. Dla jednych będą to nic nieznaczące pierdoły, dla mnie ważne detale, które tworzą spójną całość.

Na przykład grafiki Le Mans i GTI na plastikach słupka nie są malowane, jak w zwykłych wersjach. To naklejki. Znacznie ułatwia mi to sprawę, bo łatwiej je dorobić i praktycznie nie będzie różnicy.
Gorzej, że jak wynika z moich dokumentacji zdjęciowych występowały dwa warianty samego napisu. Albo... po prostu różnie się te grafiki starzały.

Tutaj moje:
12752107_10153917489904476_1710900728_o.jpg
11143511_10153916009484476_2947433659752520926_o.jpg
A tutaj z Le Mansa kolegi:
Peugeot_205_DSC6017 kopia 2.jpg
Oprócz tego duża była dowolność w oznaczaniu tylnej blendy emblematami. Czasem było tam 205 Le Mans, czasem 205 GTI Le Mans, a innym razem 205 Le Mans GTI.
12747420_10153534483857815_1108451919444247193_o.jpg
205 GTI Le Mans logo.jpg
Wątpię, żeby dało się to zamówić/ustalić w salonie, jak w przypadku zakupu nowego BMW. Bardziej wierzę, że o wszystkim decydował przypadek. W Peugeocie musieli mieć większy burdel, niż w Archeo, że nie potrafili jednolitej serii 84 samochodów sklecić 8)7

Aha - kupiłem mu dziś nową lampę. Taką samą, jak szła na pierwszy montaż. Resztę potrzebnych gratów też powoli zamawiam i kompletuję.
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Indjana »

RafGentry pisze: Wątpię, żeby dało się to zamówić/ustalić w salonie, jak w przypadku zakupu nowego BMW. Bardziej wierzę, że o wszystkim decydował przypadek. W Peugeocie musieli mieć większy burdel, niż w Archeo, że nie potrafili jednolitej serii 84 samochodów sklecić 8)7
Jakoś mnie to nie dziwi, koniec końców to francuz :roll:
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Fox »

Bardzo fajne auto, gratuluje zakupu. Boje sie tylko ze jesli sie nie zatrzymasz z zakupami i wydasz na kolejne samochody wszystkie pieniadze to skonczysz jako wyjatkowo dobrze zmotoryzowany bezdomny :)

Teraz spostrzezenie : Te napisy GTI oraz LeMans na tylnej blendzie raza straszna tandeta (ostatnia fotka). Wygladaja jakby ktos je znalazl i przykleil a nie jak cos co wyszlo z fabryki.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Obawiam się Fox, że masz wiele racji :oops: Na szczęście w razie czego te samochody łatwo zmonetyzować :mrgreen:
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Martinoo »

fajne auto, czekam aż pokażesz je w świetle błyszczącego lakieru :P i nienagannej kondycji :D tzn. że mamy już dwie sztuki w polsce z 84?
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Martinoo pisze:fajne auto, czekam aż pokażesz je w świetle błyszczącego lakieru :P i nienagannej kondycji
Dzięki! Po prostu nie mogę się doczekać, aż będę nim jeździł
Martinoo pisze:tzn. że mamy już dwie sztuki w polsce z 84?
Co najmniej dwie... 8)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Update - zaczynają zlatywać się graty.

Ustaliłem, że do Le Mansów na pierwszy montaż szły reflektory "Saturnus", więc takie też zostaną. Udało się dorwać nówkę lewą sztukę "Made in Slovenia", rocznik 1994 :)
12744716_10153924258429476_7010879143613173801_n.jpg
Kierunki na razie Depo. Jak nie połamię przy montażu, to zostaną :mrgreen:

Jeszcze zastanawiam się, czym zalać dziada. W dokumentach z serwisu wyczytałem, że jeździł na full syntetyku Mobil Super 300 5w 40.
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

Olej pozostawił bym bez zmian 5 w 40 :Y
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
ODPOWIEDZ