205 Diesel Turbo

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Michał
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 05 gru pn, 2016 12:39 pm
Posiadany PUG: 1.8 TD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: Michał »

Chyba nie widzę sensu kupowania jakiejś używki kiedy wiem że moja pompa jest sprawna, tylko łożysko szwankuje. No chyba że wymiana łożyska nie jest w ogóle możliwa ale w to wątpię :P Po za tym wymiana łożyska może być zdecydowanie szybsza niż czekanie na inną pompę której dodatkowo stanu nie znam.
Tak czy inaczej chętnie bym się dowiedział jak to dokładniej wygląda i czy można to prosto zdemontować, wymienić i złożyć, czy wymaga to bardziej specjalistycznych narzędzi, fajnie będzię poznać budowę kolejnego ustrojstwa :P

Jutro podejdę do mechanika i zapytam co on wie na ten temat, a wszelką zdobytą wiedzą oczywiście się podzielę :)

A na marginesie, autko dostało nowe tarcze i klocki girling, różnica jest odczuwalna - hamuje całkiem nieźle choć nawet nie miały kiedy się dotrzeć.No ale to też przez to że poprzednie tarcze miały swoje lata a klocki były zjechane :)
Michał
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 05 gru pn, 2016 12:39 pm
Posiadany PUG: 1.8 TD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: Michał »

@krzyska

Okazuje się że pompa z C15 jest zupełnie inna, więc kupno takiej używki odpada. Co więcej, ta z C15 jest popularna, natomiast mojej nie znalazłem. Tak ona wygląda:

http://www.iparts.pl/czesc/pompa-podcis ... 07510.html

Mojego mechanika nie złapałem, wygląda na to że urządził sobie dłuższy weekend majowy. Wszystko wskazuje na to że czeka mnie regeneracja mojej pompy, jeśli będzie możliwa.
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 736
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: szasz »

Michał pisze: Podsumowując pytania
Rejestrować go jako zabytek? co o tym sądzicie?
Poprawki blacharsko - lakiernicze - zająć się nimi pojedynczo czy lepiej zbierać na malowanie od razu całości?
Rejestracja jako zabytek wymaga załatwienia szeregu formalności i trochę kosztuje. Opisywał to krok po kroku Czarek z Olsztyna (czargosia) tutaj:

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 31#p365631
Post z 30 listopada 2016 r. Koszt: 1202,50 zł 8)

Co do blachy, to moim zdaniem, zrób punktowo, zabezpieczająco, nie wganiając się w koszty. Stan samochodu nie wymaga malowania całości, nie wygląda ani na zgnitego, ani nie jest pogięty. Zobaczysz jak długo potrwa Twoja przygoda z 205, jak połkniesz bakcyla, to władujesz więcej kasy. Na razie ciesz się wozem :D

Pzdr.
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: krzyska »

Michał pisze:@krzyska

Okazuje się że pompa z C15 jest zupełnie inna, więc kupno takiej używki odpada. Co więcej, ta z C15 jest popularna, natomiast mojej nie znalazłem. Tak ona wygląda:

http://www.iparts.pl/czesc/pompa-podcis ... 07510.html

Mojego mechanika nie złapałem, wygląda na to że urządził sobie dłuższy weekend majowy. Wszystko wskazuje na to że czeka mnie regeneracja mojej pompy, jeśli będzie możliwa.
W C15 nie były czasem dwa rodzaje pomp???
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: nowak68 »

Sądzę, że to może być wacum od partnera albo berlingo pierwszej generacji. Ciut nowsze i miały chyba 78 koni.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Michał
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 05 gru pn, 2016 12:39 pm
Posiadany PUG: 1.8 TD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: Michał »

Niesamowite jak czas szybko płynie.
W połowie października minął rok jak go kupiłem, zrobiłem w tym czasie równo 17 000 km i jedynym psikusem jaki mi zrobił to awaria pompy vacuum, która na 2 tygodnie mnie unieruchomiła. Po za tym nie było rzeczy która by zatrzymała tego lwa :)

Ale wracając do pompy:

Okazało się że delikatnie - niezauważalnie ale wyciekał olej. W pewnym momencie jak już cały wyciekł, pompa zaczęła piszczeć a potem strasznie stukać (wyrobił się otwór korbowodu)
Na szczęście z pomocą forumowego kolegi udało się dostać pompę.
O ironio, zaledwie tydzień po zamontowaniu - straciłem hamulce. Bez nich, dojechałem 20 km do domu, trzymając kciuki żeby ta pompa się nie zatarła - bo stawiałem na to że pękła membrana. Moje podejrzenia okazały się słuszne - zregenerowana pompa miała zamiast membrany kawałek wyciętej gumy, który mi strzelił podczas jazdy. Przełożyłem membranę z mojej pompy, i od tej pory wszelkie problemy z hamowaniem poszły w niepamięć :)
Prowodyr całego zajścia :)
Prowodyr całego zajścia :)
W wakacyjnym okresie, wybrałem się kilkukrotnie na weekendy w Borach Tucholskich.
Jazda tym autem po dosyć ładnych drogach, gdzie ruch jest znikomy, przez piękne, zielone lasy, to czysta przyjemność.
Bory Tucholskie
Bory Tucholskie
Na wsi :)
Na wsi :)
Korzystając ze wspaniałej pogody, która pozwalała na dokładniejsze oględziny autka na podwórku, zrobiłem w nim parę drobiazgów. Razem z ojcem oczyściliśmy i pomalowaliśmy przednie wycieraczki. Co prawda efekt nie będzie na zbyt długo bo nie zostało to zrobione od początku do końca jak należy, ale i tak jest zdecydowanie lepiej niż poprzednio.
Wycieraczki po malowaniu
Wycieraczki po malowaniu
Gdy zajrzałem pod autko, okazało się że mam już prawie urwane gumy trzymające tłumik, więc zaraz je zastąpiłem nowymi.
Dodatkowo wymieniłem jeden z wężów odmy oleju – ten idący od pokrywy zaworów, oraz samą uszczelkę tej pokrywy.
odma i uszczelka
odma i uszczelka
W międzyczasie jeszcze zauważyłem drobne luzy na kole oraz stukanie z przodu przy mocnym skręcie w prawo. Luzy były spowodowane zużytym łożyskiem.

Natomiast jeśli chodzi o stukanie – byłem przekonany że to łącznik stabilizatora. Jakie było moje zdziwienie, kiedy zadowolony, po samodzielnej wymianie, podczas jazdy testowej by zweryfikować efekty moich działań – dalej stukał :P.
Kolejne podejście do tematu i już trafna diagnoza – sworzeń wahacza.
Jako że znalazłem w internecie nowe wahacze – zdecydowałem się od razu na wymianę obu.
Swoją drogą w mojej wersji już są wahacze takie jak w GTI.
Wyciągnięty po walce stary łącznik
Wyciągnięty po walce stary łącznik
Po okresie wakacyjnym wyszły jeszcze drobiazgi – mały wyciek ze skrzyni – poszedł jeden siemering. W okresie zimowym, kiedy potrzebne są spryskiwacze – te znowu mi siadły. Domowa naprawa manetki – którą już zresztą wcześniej wymieniałem, okazała się średnio skuteczna i im zimniej tym gorzej działały lub przestawały w ogóle.
Wczoraj zdecydowałem się na wymianę manetki, i jakie było moje zdziwienie, kiedy wyciągnąłem jedną zapasową którą miałem, i okazała się być inna niż poprzednie.

Manetki które dotychczas miałem – ze wszystkimi pinami:
-w trybie wyłączonym były maksymalnie wychylone do góry.
-W trybie pierwszym – mniej więcej co 5 sekund wycieraczki same się uruchamiały na jeden raz.
-No i kolejno, wycieranie wolne i wycieranie szybkie
W tej którą zamontowałem wczoraj, okazało się że
-są 2 piny mniej
-W trybie wyłączonym nie jest maksymalnie u góry – ale jest symetrycznie do tej drugiej.
-Mogę przełączyć ją do góry by wycieraczki uruchomiły się raz – i wraca do poprzedniej pozycji
-Kolejne tryby bez zmian.

Może to i jest drobiazg ale teraz spryskiwacze działają bez zarzutu, i manetki są symetrycznie ustawione, wygląda to lepiej niż poprzednio. Może od początku miałem nie tę manetkę którą powinienem?
manetki
manetki
Teraz są symetrycznie ustawione :)
Teraz są symetrycznie ustawione :)

Oczywiście w tym czasie jeszcze został wymieniony olej i filtr. Dzięki mojemu tacie, mam klucz do filtra oleju jego roboty, oraz klucz do korka spustowego oleju :D Taki zestaw kluczy specjalnie pod autko, które znacznie ułatwiają pracę :D
Klucz do filtra oleju
Klucz do filtra oleju
Obecnie zrobił już ze mną 20 tys km bez większych problemów, wszystko co się działo to opisałem a właściwie są to same rzeczy eksploatacyjne.
Jedyną rzeczą której nie możemy rozgryźć, a mechanik też rozłożył ręce, to trochę głośniejsza praca jak jest nierozgrzany. Sprawia wtedy wrażenie ciut bardziej zamulonego, i jeśli jest nie rozgrzany, to na wyższych obrotach trochę kopci. Wszystko znika jak ręką odjął, gdy tylko temperatura płynu chłodniczego osiąga 80 stopni. Ale myślę że to już na osobny wpis wraz z jakimś filmem żeby to lepiej przedstawić, może ktoś z forumowiczów się z tym spotkał.
Ma tak odkąd go kupiłem, nic się nie pogłębia ani nie ma więcej objawów.

Dodatkowo z nierozwiązanych problemów - szukam dolnego węża odmy oleju, bo niestety delikatnie cieknie. W ASO dostałem informację że nie mają już żadnych. Ale jak będzie więcej czasu to najwyżej będzie trzeba to wszystko rozebrać i coś po prostu podobierać :).
Cieknie z dolnego węża :/
Cieknie z dolnego węża :/
No i na koniec, aby jeszcze uchronić trochę autko przed efektami nadchodzącej zimy, ręcznie go polerowałem. Najpierw potraktowałem go środkiem do regeneracji lakieru, a później nałożyłem twardy wosk. Zdjęcie oczywiście trochę go upiększa, ale efekt na żywo i tak jest niezły :)
polerowanko1
polerowanko1
polerowanko2
polerowanko2
Tym pozytywnym akcentem zakończę ten długi wpis, i życzę wszystkim wesołych świąt i bezproblemowej jazdy naszymi lwami :)

edit:
Jeszcze brelok z epoki dopiąłem :) Taki był w oryginale?
Brelok
Brelok
Michał
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 05 gru pn, 2016 12:39 pm
Posiadany PUG: 1.8 TD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: Michał »

Powoli zbliża się termin przeglądu oraz koniec OC, więc uznałem że jest to świetny czas na przerejestrowanie autka na zabytek. Zacząłem dokładniej wdrażać się w temat i ku mojemu zdziwieniu znalazłem taki zapis na stronie (http://www.ochronazabytkow.gda.pl/) :
Przechwytywanie.PNG
W związku z tym mam pytanie, czy ktoś rejestrował może swoją 205 jako zabytek na pomorzu, albo może inne auto i wie jak to wygląda dokładnie? Bo wszędzie piszą że wymagane jest 25 lat a tu taka niespodzianka :(
Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 19 lip ndz, 2015 1:24 pm
Posiadany PUG: Forever 1.9D, XSD 1.9D, Rekord E1 2.0S, BMW E39 525D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: Grzechu_1990 »

Nie rejestruj jako zabytek tylko zapisz sie do PZMot i w PZU będziesz miał dodatkowo 70% zniżki.

Z przodu powinieneś mieć dokładkę pod halogeny w kolor auta, z tyłu też dokładka w kolor.

Wąż od odmy wymień na zwykły olejoodporny i załóż. Brak mocy na zimnym - może silnik sie kończy i kompresji nie ma.

EDIT: Co do wahaczy z przodu, każde DTurbo ma takie jak GTI, tak samo jak sanki, dzięki temu chyba łatwiej je obniżyć niż zwykłe.
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 736
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 Diesel Turbo

Post autor: szasz »

Grzechu_1990 pisze:Nie rejestruj jako zabytek tylko zapisz sie do PZMot
Obrazek
Jeśli jednak chciałbyś rejestrować jako zabytek, to tutaj Czarek opisał jak on to zrobił:

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 24#p362324

Pzdr


Tapatalk z xcovera Obrazek
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
ODPOWIEDZ