Strona 2 z 3

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 11 maja czw, 2017 9:00 pm
autor: TommyLee
Chyba opcja piec bliższa prawdy bo na blachach drzwi nie ma ani śladu kontaktów z wodą. Tylko poradźcie czy coś z tego boczka jeszcze będzie. Jak go zreanimować? Bo oprócz falistego kształtu jest w niezłym stanie.

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 11 maja czw, 2017 9:18 pm
autor: hans
grzechuuu205 pisze:o kurde co sie z tym boczkiem na tych drzwiach stalo? czy on w piecu stal? 8)7
w barcelonie i ogolnie w kataloni wilgotnosc jest wysoka i wystepuje przewaznie razem z wysoka temperatura. wiem cos o tym bo ciuchy suszylem zawsze 3 dni w 45 st.C.

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 11 maja czw, 2017 9:32 pm
autor: grzechuuu205
Czyli klimat i katalonskie słońce nie za bardzo sprzyja.
Niby sucho a spoiler zardzewialy, boczek powyginany. Hmmm...

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 11 maja czw, 2017 9:45 pm
autor: hans
niewiem czy spojler zgnil czy sie rozpadl od slonca
>:)

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 12 maja pt, 2017 6:54 pm
autor: simon3
Fajnie, że we Wro pojawiło się GTi :) Patrząc na zdjęcia, kupe roboty przy nim będzie ;) Ale o to chyba chodzi :D

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 12 maja pt, 2017 7:09 pm
autor: TommyLee
Katalończyk stał się Wrocławianinem. :D Tylko coś te cyfry nie w tej kolejności. :wink:

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 09 cze pt, 2017 11:32 pm
autor: TommyLee
205 czeka na termin przyjęcia do warsztatu, a ja zbieram części i próbuję pozbyć się brudu z plastików wnętrza. Niesamowite jak brud może się "zżyć" z wnętrzem samochodu. W pierwszej kolejności odświeżenie przeszła tapicerka drzwi pasażera, wyczyszczona, wyprana, sterownik szyby też ożył. Jeszcze do kompletu brakuje tylko czarnej klamki-może ktoś ma do sprzedania?
Peugeot otrzymał dzisiaj pierwszą nową część, siłowniki tylnej klapy, które zastąpiły drewniany kij.

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 21 lip pt, 2017 12:04 am
autor: TommyLee
Dzisiaj moje Peugeot-y zamieniły się miejscami. 403 wróciła z warsztatu, a 205 pojechała na jej miejsce. Remont zaczyna się od zawieszenia, myślę, że większość elementów będzie do wymiany. Może macie jakieś sugestie co do producentów części, o których produkty warto się postarać? Jakie byście radzili założyć amortyzatory, żeby charakter zawieszenia zbliżony był do oryginalnego?
Mojemu mechanikowi, który remontuje 403, aż się oczy zaświeciły na myśl o remoncie 205 GTI. Kiedyś miał 309 GTI, które pięknie odrestaurował. Jego samochód jest opisany w magazynie Top Gear nr 10/2015.
Ja ze swojej strony zbieram części. Ostatnio udało mi się kupić boczek drzwi i "pozyskać" spoiler tylnej klapy z białego rajdowego 1.6, które ostatnio było do sprzedania w Mrągowie.

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 24 lis sob, 2018 12:20 am
autor: TommyLee
Dawno nie było aktualizacji w wątku, ale prace przy 205 trwały cały czas. W skrócie przedstawię co zostało zrobione. W pierwszej kolejności wykonano pracę konieczne do tego aby samochód zaliczył przegląd techniczny. Biorąc pod uwagę to w jakim stanie technicznym był samochód w momencie zakupu śmiało mogę powiedzieć, że pierwszy przegląd przed rejestracją musiał być podbity przez diagnostę bez oglądania pojazdu. Miało to jeszcze jedna konsekwencję w postaci niezgodności masy dopuszczalnej z tabliczki znamionowej z wartością wpisaną przez diagnostę do dokumentów. Musiałem trochę pochodzić po urzędach aby wyprostować dane w dowodzie rejestracyjnym.
Pierwsze prace polegały na wymianie rozrządu, regeneracji tylnej belki, regeneracji przekładni kierowniczej, wymianie końcówek drążków kierowniczych, wodzików zmiany biegów (dzięki Grzesiek309 _O_ ), łożysk i gum kolumn mc'persona (o dziwo same amortyzatory nie wymagały wymiany), łącznika układu chłodzenie z przewodami gumowymi od PiotrDiesel, piast tylnych, oryginalnych tylnych zacisków hamulcowych Bosch, klocków, tarcz i przewodów hamulcowych, tłumika końcowego, oleju, płynów i filtrów. Założyłem także elementy zewnętrzne, których zły stan uniemożliwiłby przejście przeglądu. Wymieniłem reflektory na nowe zamienniki, kierunkowskazy, używane tylne Valeo, oryginalny przedni zderzak, niestety polakierowany lakierem z połyskiem. Udało mi się także kupić nowe halogeny dalekosiężne Siem. Zmieniłem też na nowe uszkodzone lusterko kierowcy. Na felgi trafiły nowe opony Goodyear EffincientGrip w oryginalnym rozmiarze 185/55/15. Tak przygotowany samochód pojechał na przegląd, który przeszedł bez zastrzeżeń technicznych, ale stwierdzono nieprawidłową wartość masy dopuszczalnej w dokumentach, o której pisałem na wstępie. Po załatwieniu tej sprawy samochód był gotowy do dalszego etapu remontu, o którym napiszę w kolejnym poście

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 25 lis ndz, 2018 12:44 am
autor: pawel
Przeglądając zdjęcia zastanawia mnie osłona koła zapasowego..to fabryczne rozwiązanie?

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 26 lis pn, 2018 7:42 pm
autor: RafGentry
A mnie ciekawi co zrobiłeś z dokładką i zderzakiem.

Tarcze kotwiczne belki możesz kupić nowe. 100/szt. O wiele lepszy efekt wizualny :)

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 26 lis pn, 2018 8:09 pm
autor: TommyLee
Osłona koła zapasowego wygląda na rozwiązanie fabryczne. Jest opuszczana normalnie śrubą w bagażniku.

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 14 lut czw, 2019 12:05 am
autor: TommyLee
Tarcze kotwiczne oczywiście kupione nowe, tylko na zdjęciu jeszcze niezałożone.
RafGentry co masz na myśli pytając co zrobiłem ze zderzakiem i dokładką zderzaka?
Jesienią samochód przeszedł nieduży remont blacharski. Nieduży, bo z racji kraju pochodzenia nie było wiele miejsc wymagających interwencji blacharskiej. Jedynie za przednim lewym reflektorem był niewielki ubytek wyżarty przez korozję. Poza tym blacharz miał do poprawienia parę wgniotek parkingowych i uszkodzenie podłogi pod fotelem kierowcy spowodowane prawdopodobnie najechaniem na kamień lub wysoki krawężnik.
Pojawiło się także trochę nowych części mechanicznych. Kupiłem obudowę filtra powierza w bardzo dobrym stanie, oraz nowy oryginalny komplet przewodów gumowych dolotu. Układ dolotowy uzupełnił kupiony w Portugalii nowy oryginalny przepływomierz.
Trochę bliżej, bo niedaleko Wrocławia kupiłem dokładkę zderzaka przedniego. Jechałem po nią z przekonaniem, że to zamiennik. Na miejscu okazało się, że handlarz sprzedaje pozostałości po likwidowanym salonie Peugeota w Niemczech. Chciał się pozbyć wszystkiego hurtem po, jak się okazało wkrótce, symbolicznej cenie. Tym sposobem stałem się posiadaczem dwóch kartonów różnych oryginalnych listew i elementów plastikowych do Peugeotów, a na dokładkę około dwudziestu różnych nowych części blacharskich typu maski, drzwi, progi itp.
Do 205 w kartonach znalazłem poszerzenia, nową oryginalną dokładkę zderzaka i nowy grill przedni.
Części te czekają na założenie po lakierowaniu samochodu na wiosnę.
Na koniec ciekawa sytuacja jaka mnie spotkała w związku z moim GTI. Pewnego wieczoru przeglądając FB natrafiłem na stronę miłośnika klasycznej motoryzacji z Wrocławia, który przemierza Wrocław i okolice swoim Citroen CX i prezentuje ciekawe zdjęcia napotkanych aut. Zobaczyłem zdjęcie (wkleiłem poniżej) z następującym opisem "Patrzcie, jakie złoto dziś podczas wieczornego przelotu przez Wrocław doświetliła żółta morda". Pomyślałem, o fajne GTI we Wrocławiu. Dopiero po chwili zorientowałem się że to mój płot i moja 205.

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 14 lut czw, 2019 10:54 am
autor: RafGentry
Zakupy jak szóstka w totka! Gratulacje :)

Tarcze kotwiczne mam takie same. Nie są tanie, ale miło je mieć na aucie...

P.S.
Rezerwuję stare poszerzenia, jak już założysz nówki! 8)

Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski

: 14 lut czw, 2019 11:35 pm
autor: TommyLee
Rafał, jeśli tylko poszerzenia będą do oddania to masz pierwszeństwo, no chyba, że jak u wielu Kolegów z naszego forum, po pierwszej 205 przyjdzie u mnie ochota na kolejną. Będą jednak w razie czego o Tobie pamiętał.
Zakupy rzeczywiście jak 6 w lotto, sporo jest tam części do trochę nowszych Peugeotów, tak z końca 90-tych lat. Kiedyś jak będę miał czas to zajmę się identyfikacją co do czego. Blachy są m.in do 306, 807 itp.