Strona 3 z 4
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 12 kwie czw, 2018 12:52 am
autor: RafGentry
Krzyśku też uważam, że z kołpakami wygląda godniej...
Jak masz namiar na nowe, przedliftowe lampy tylne, podeślij na PW - chętnie wymienię oświetlenie też w dizlu...
Tymczasem kolejny update. Na pokład wskoczyło parę gratów.
- zregenerowane zaciski ATE na tarcze 247 mm
- przewody elastyczne Corteco
- wentylowane tarcze i klocki Peugeot
- pompa hamulcowa Metelli, 22 mm
- serwo z Berlingo 1.6 HDI
- nowe przewody hamulcowe miedziane na przód
- niespadające wodziki skrzyni biegów od Grzesia
- oring korka chłodnicy, bo pokapywał czasem płyn
Nie do końca zadowolony jestem z wyboru serwa. Okazuje się, że to z HDI ma nieco inne mocowanie do ściany grodziowej, przez co po zamontowaniu jej w aucie zbiornik płynu jest... krzywo.
No nic, na razie śmigam tak, zanim podmienię na odpowiednie. Jak widać na załączonym obrazku, nie zawsze wszystkie tuningi udają się od razu...
Dodam, że to upgrade, który polecam każdemu. Różnica jest więcej, niż znacząca. Aż się jeszcze bardziej chce cisnąć białą strzałą...
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 12 kwie czw, 2018 7:56 am
autor: grzesiek309
Oj Rafciu, temat serwa wałkowany na forum 205 razy
Serwo jest w porzadku, potrzebujesz pompy nowszego typu, która ma skośne mocowanie
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 12 kwie czw, 2018 9:17 am
autor: krzyska
Ewentualnie obrócić o parę stopni przednią obudowe serwa.
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 12 kwie czw, 2018 9:30 am
autor: RafGentry
Ja wałkuję dopiero drugi raz. No cóż. Zawsze się człowiek czegoś nauczy. Dzięki za podpowiedzi
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 16 kwie pn, 2018 2:40 pm
autor: RafGentry
W nowe auto trzeba się "wjeździć". Zwłaszcza w takie, które ma być użytkowane więcej, niż sporadycznie. Dlatego po pracach kosmetyczno-mechanicznych przychodzi ta najfajniejsza część - testy w plenerze.
W niedzielny wieczór, przy okazji odwiedzin okolic Limanowej, wybrałem się na trasę widokową z licznymi serpentynami. I tak pierwszy quasi-górski OES uważam za zaliczony!
Hamulce bardzo zadowalające, zawieszenie pracuje bez zastrzeżeń. Jest za to spora różnica w prowadzeniu, bo jestem przyzwyczajony do o wiele cięższego przodu w dizlu. Ale chyba do tego poczucia lekkości trzeba też po prostu przywyknąć...
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 17 kwie wt, 2018 8:20 am
autor: dzikson
Szczere gratulacje Raf - auto w Twoich rękach nabrało naprawdę słusznej prezencji
Chyba najbardziej robią ją białe kołpaki, nie wyobrażam sobie lepszej w tym przypadku opcji.
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 04 cze pn, 2018 12:43 am
autor: RafGentry
No i Green się rozkręcił! Już miałem na Warmię i Mazury jechać tradycyjnie dizelkiem, a tu w ostatniej chwili nastąpiła zmiana planów.
XRD po serwisie olejowo-filtrowo-klockowo-tarczowym zostało pod warsztatem, a ja spontanicznie na wyprawę zabrałem Greena. Nie mówię, że sam na to wpadłem - namówił mnie Filipczak z Józkiem. Że niby już tym dizlem nudno, że to, że tamto. Posłuchałem i nie żałuję...
Poza opisaną w powyższym poście krótką wycieczką do Limanowej, Greenem poruszałem się głównie po najbliższej okolicy. Nie miałem więc pewności, jak spisze się na dłuższej trasie. Ale skoro od marca nie zawiódł, to czemu miałby tym razem?
Ale znaków zapytania było więcej. Jak poradzi sobie w gonitwie za Gutmannem? Czy weźmie olej? Ile spali poza miastem?
Zatem po kolei: Gutmanna nie dogoni nikt, ale Green robił, co mógł. Oleju nie wziął na tyle, żeby zauważyć różnicę na bagnecie. Spalanie po pierwszym dniu dojazdu na Warmię nie przekroczyło 5.9 litra. W drodze powrotnej nawet mniej - dokładnie 5.83. Czyli rewelacja! Spodziewałem się wyniku o litr wyższego. Jednak gaźnikowce nie takie straszne...
Jedyny minus tej wyprawy, to taki, że nie mam już przebiegu pięciocyfrowego. Na liczniku już ponad 100 tysięcy. Ale co ma maszyna stać, jak potrafi naprawdę fajnie jeździć. Czuję się teraz, jak odkrywca niezbadanych lądów 205-tkowych po tych 6 latach tłuczenia się dizlem po świecie...
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 10 lip wt, 2018 2:53 pm
autor: RafGentry
Ostatnio wracałem po zmroku z Podkarpacia i stwierdziłem, że moje żarówki nadają się już tylko do utylizacji. Zainspirowany CTI Bananowca kupiłem na próbę żółte H4 Bosma Classic Gold.
Niby są legalne i mają homologację, ale na wszelki wypadek w pudełeczku wożę stary komplet.
Ogólnie, to podoba mi się Green z żółtym oświetleniem retro. Jeszcze muszę pojeździć nocą, żeby mieć porównanie do wcześniejszego setupu.
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 13 lip pt, 2018 11:33 am
autor: Bartek4
fajnie to sie prezentuje !
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 13 lip pt, 2018 12:14 pm
autor: fila1223
I jak to w nocy świeci ?
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 13 lip pt, 2018 1:43 pm
autor: RafGentry
fila1223 pisze:I jak to w nocy świeci ?
W mieście nie widzę różnicy, poza tym że oświetla auta przede mną na cytrynowo
Podjechałem do diagnosty na regulację, coś tam marudził, że powinny być białe, ale ustawił perfekcyjnie.
Dziś może wieczorem skoczę gdzieś na testy na bocznych dróżkach i sprawdzę, jak dają radę w ciemnościach...
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 19 lip czw, 2018 3:38 pm
autor: RafGentry
Update: co do żarówek, to za miastem świecą o wiele lepiej, także zmiana na plus.
Poza tym kolejne mechaniczne prace przy aucie. Nowy olej Valvoline 10w40 plus filtry, przegub, mieszek, smar, a także kompletna regeneracja tylnych hamulców. Cylinderki, okładziny, etc.
Green jeździ aż miło. A tu jakieś zdjęcia z ostatniego tygodnia...
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 19 lip czw, 2018 11:04 pm
autor: Indjana
Ech, zadroszcze tych kołpaczów tak bardzo.
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 20 lip pt, 2018 12:29 pm
autor: RafGentry
Re: Peugeot 205 Green 1.4, 1989
: 20 lip pt, 2018 2:39 pm
autor: hans
RafGentry pisze:Indjana pisze:Ech, zadroszcze tych kołpaczów tak bardzo.
Nawet mi nie mów, bo przedwczoraj jeden odpadł, jak wieczorem w ulewie przewoziliśmy auto od mechanika
37377562_10156524124559476_678700563294060544_n.jpg
to co to taki rarytas?