Peugeot 309 GTi 5d

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: zmac »

Możesz zastosować gumy z 106 21mm, trzeba je przerobić ale pasuja do uchwytów z gti
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: grzesiek309 »

O, to może być niegłupia opcja :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Artur309GTI
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 14 wrz pt, 2012 10:43 pm
Posiadany PUG: 309 GTI
Numer Gadu-gadu: 5021106
Lokalizacja: Jelenia Góra / Zielona Góra

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: Artur309GTI »

O super :mrgreen: Kupię we wtorek :) A co dokładnie trzeba przerobić? :) Aha, stabilizator ma takie zgrubienie po okręgu na jednej gumie wnioskuje że po to aby nie pracował na boki, czyli będę musiał w jednej gumie zrobić jakieś wyżłobienie?
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: grzesiek309 »

Wydaje mi się, że mają za dużo materiału na dole i trzeba je lekko podciąć :wink: Może lepiej niech zmac się wypowie :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: zmac »

grzesiek309 pisze:Wydaje mi się, że mają za dużo materiału na dole i trzeba je lekko podciąć :wink: Może lepiej niech zmac się wypowie :)
:Y
Lepiej tego nie można ująć.
Awatar użytkownika
Artur309GTI
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 14 wrz pt, 2012 10:43 pm
Posiadany PUG: 309 GTI
Numer Gadu-gadu: 5021106
Lokalizacja: Jelenia Góra / Zielona Góra

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: Artur309GTI »

Rok temu robiłem remont silnika. Cała głowica zrobiona, nowe panewki korbowodowe, wszystkie uszczelniacze wiadomo. Pierścienie zostawiłem te co były, ponieważ facet który robił mi głowicę, mierzył wał i badał tuleje cylindryczne stwierdził że to są oryginalne pierścienie które przejadą jeszcze raz tyle i żebym je zakładał. Tak też zrobiłem. Po jakimś czasie zauważyłem że silnik zaczyna brać olej, dużo oleju. Dzisiaj rozebrałem silnik na nowo i okazało się że pierścienie olejowe są dość mocno wytarte. Jak montowałem pierścienie były naprawdę w dobrym stanie, a teraz te dwie krawędzie wystające są prawie zrównane z resztą pierścienia. Podejrzewam, że to ja coś zrobiłem nie tak i chciałbym żebyście mi powiedzieli czemu tak się stało. Teraz mam już nowe pierścienie i nie chcę popełnić znowu jakiegoś błędu. Macie jakieś sugestie? Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: krzyska »

Jak pozamieniales je miedzy tulejami to moglo sie tak zdarzyc
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Artur309GTI
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 14 wrz pt, 2012 10:43 pm
Posiadany PUG: 309 GTI
Numer Gadu-gadu: 5021106
Lokalizacja: Jelenia Góra / Zielona Góra

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: Artur309GTI »

Tłoki były pozamieniane pomiędzy tulejami, dodatkowo tuleje były powsadzane od 1.6 a tam jest mniejszy skok czyli pierścienie musiały przecierać szlaki w dolnej części tulei. Oprócz tego tuleje nie zostały poddane honowaniu. Wszystko to przez stało się przez doradztwo ze strony faceta co mi robił obróbkę głowicy, a że nie jestem jeszcze na tyle doświadczony to jego wskazówki uznałem za słuszne bo widać że zajmuję się tym na co dzień... Prosiłem go 3 razy żeby te tuleje mi honował to uparcie twierdził że nie trzeba i w konsekwencji oddał mi takie jakie mu dałem.

Czyli jak teraz tuleje będą po honowaniu i pierścienie nowe to mogę bez strachu składać?
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: krzyska »

Bardziej chodzilo mi o to ze iak juz wyjmujesz tloki to montuje sie je w te same tuleje zeby nie bylo ponownego układania . Po prostu stare pierscienie dotarly sie do starych nowych tuleji i klops. Nie miales wczesniej mozliwosci porownania starych pierscieni z nowymi a zobaczyl bys roznice. Sprawdz jeszcze czy na dole tuleju nie ma wyczuwalnego rantu od pierscienia olejowego, skoro to sa tuleje z 1.6 a Ty montujesz je do 1.9. Teraz nowe pierscienie, ew. honowanie, nie skladac na sucho.
Albo zaszalec i za cztery stowy nabyc new tuleje 8)7
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: BzyQ »

Żeby było prawilnie , to napiszę też tutaj ...

Że GTI wczoraj powitało Kraków :D :lol: 8)7 czy to już jest choroba :?: :Y
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 616
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: Alimantado »

Stajesz się monopolistą.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: BzyQ »

Nic się nie dzieje , stoimy tu sobie 8)7
2015-01-23 23.09.50.jpg
2015-01-23 23.09.44re.jpg
A tak na poważnie to :
- zmienione wahacze na vintage oryginały
- zmieniona kierownica na taką samą ale stan miodny
- wywalony basowiec tłumik , wstawiony oryginał po modach :wink:
- wyregulowana linka sprzęgła
- wyregulowane obroty na pb i lpg
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: BzyQ »

Zmieniłem dziś regulator napięcia bo mruganie było irytujące , jak się spodziewałem ostatnie tchnienie :lol:
2015-02-16 19.05.39-1.jpg
Kontrolka ładowania na wolnych obrotach dalej się żarzy , podczas jazdy nie . W drodze jest reduktor AT90 :twisted: i mam nadzieję w następnym miesiącu blos 8)
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: krzyska »

at90 do 100kW?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Peugeot 309 GTi 5d

Post autor: BzyQ »

Do 140kW bo zasłyszałem że powinien być zapas lekki a to 30zł więcej tylko 8)7
2.9 V6 ot co !
ODPOWIEDZ