Xsara VTS

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Robię tak, że wysysam ze zbiorniczka wszystko, demontuję zbiorniczek, myję go, składam do kupy, zalewam nowym płynem, i jeżdżę 2, 3 dni...nowy zmiesza się ze starym z przewodów i siłownika, , znów wyciągam ze zbiorniczka, ale już bez czyszczenia zbiorniczka...zalewam znów do poziomu nowy płyn i eta wsio...
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Xsara VTS

Post autor: krzyska »

Na forum alfy a może bmw wspominali, że rozpinają układ przy chłodnicy oleju, włączają silnik i czekają aż pompa opróżni układ. Ponoć pompie to nie szkodzi. Na moje to troche barbarzyński sposób.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Ja bym tego nie zrobił, to jednak tak, jakby chwilkę bez oleju silnik uruchomić, no bo przecież w węzłach jest jeszcze olej ;-)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: moralez »

Kiedys przejechalem 200 km po wystrzale uszczelniacza na maglownicy. Wymienilem uszczelniacz, dolalem olej, a pompa przezyla jeszcze 2 silniki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Czyli wychodzi na to, że z pompy nie schodzi cały olej...jakimś cudem...jakby chodziła na "sucho" top by ją szlag trafił
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: moralez »

Przypuszczam ze smarowała się resztkami, które zostały w układzie. Jednocześnie nie była to ilość, która stwarzała obciążenie.
Zawsze można spuścić płyn ze zbiorniczka, odpiać przewód którym pompa zasysa z niego plyn i wsadzic go do butelki z nowym. Powrot z maglownicy wsadzic do pojemnika na stary olej i bedzie wymiana dynamiczna :mrgreen:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Bryliant Ajdija :mrgreen:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Wczoraj korzystając z ładnego dnia umyłem porządnie auto, odkurzyłem i dałem zapobiegawczo "hydro wosk"...od jesieni nie było tak czyste...
...a dziś ..deszcz ;-) 8)7 dobrze, że dałem hydro....wosk ;-)
Załączniki
WP_20170305_15_54_33_Pro.jpg
WP_20170305_15_54_17_Pro.jpg
WP_20170305_15_53_58_Pro.jpg
WP_20170305_15_53_45_Pro.jpg
WP_20170305_15_53_37_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

A w sobotę była akcja olejowo - filtrowo ;-)
Załączniki
WP_20170303_21_12_21_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Dziś w końcu wymieniłem oringi w vacum pompie.
Od dłuższego czasu miałem wyciek ( sączenie się ) , więc postanowiłem to naprawić.
Robota prosta jak pompowanie koła...
Warto jednak przed przystąpieniem do operacji przechylić auto na prawy bok, by olej odpłynął z pompy do głowicy, inaczej porozlewa się po silniku.
W takim pochyleniu nie wyciekła ani jedna kropla podczas demontażu.
A demontaż ? dwie śruby , oraz przewód podciśnienia i mamy winowajce na wierzchu.
Stare oringi były tak twarde, że rozpadły się podczas próby ich wyjęcia. Poza tym w przekroju zrobiły się prostokątne ;-) Zastąpiłem je oczywiście oryginałami.
Potem już tylko montaż. Warto zwrócić uwagę na to by podczas całej operacji nie kręcić wałkiem pompy, wtedy nie mamy problemu z utrafieniem na wałem rozrządu.
Jazda próbna około 30 km z wykorzystaniem 80% zakresu obrotów i rozgrzaniem do temperatury 90stC nie wykazała wycieków.
Brawo ja ;-)
Załączniki
WP_20170310_14_21_54_Pro.jpg
WP_20170310_14_12_51_Pro.jpg
WP_20170310_14_11_36_Pro.jpg
WP_20170310_14_23_50_Pro.jpg
WP_20170310_14_28_02_Pro.jpg
WP_20170310_14_29_08_Pro.jpg
WP_20170310_14_29_42_Pro.jpg
WP_20170310_15_22_23_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Jutro jadę obniżać belkę o ząbek ;-) Tjuuuninkkk pooowaaaa ;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

No i nie obniżyłem ;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Ale za to dziś wymieniłem zmęczone polskimi drogami tylne tuleje wahaczy...założyłem wzmocnione od Berlingo/Partner
Wcześniej miałem fabryczne, Lemfordery, ale po przejechaniu około 50 tys km zrobiły się miękkie i niestety to było dość znacznie czuć podczas jazdy oraz hamowania.Koła żyły jakby trochę swoim życiem..Teraz po wymianie to jest tak jakby ktoś jeździł 205 ze zwykłym zawieszeniem i przesiadł się do GTI...zawieszenie się usztywniło zdecydowanie.
Jak to długo potrwa, ciężko powiedzieć, bo konstrukcja tych tylnych tulei jest wątpliwej trwałości. Podejrzewam, ze za kolejne 50 tys, no może ciut więcej tym razem bo są zdecydowanie solidniejsze niż seryjne, wymienię na poliuretany.
NIe wymieniałem natomiast przednich tulei, one żyją wiecznie ;-)
Załączniki
WP_20170317_22_38_38_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister »

Acha ... i jeszcze jedno...
we końcu dostałem ory ( Valeo ) wkładki zamków..kosztowały mnie sporo, ale jestem głęboko przekonany, ze wato.
Jeśli pogoda dopisze, to może jutro w końcu wywalę tamte szkaradne zamienniki.
Załączniki
WP_20170317_22_43_52_Pro.jpg
WP_20170317_22_42_25_Pro.jpg
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Xsara VTS

Post autor: fila1223 »

nie myślałeś żeby wsadzić miękkie poliuretany już teraz ?
ODPOWIEDZ