Xsara VTS

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2523
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Xsara VTS

Post autor: krzyska » 03 kwie pn, 2017 7:26 pm

już niedaleko było do katastrofy
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 04 kwie wt, 2017 7:34 am

Do takiego stanu doprowadził go poprzedni właściciel :roll:

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 5938
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Xsara VTS

Post autor: DJPreZes » 04 kwie wt, 2017 7:58 am

Ciekawy jestem mojego - na liczniku 306kkm, ja już ok 40kkm na kręciłem i też nie wiem.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 04 kwie wt, 2017 9:45 am

Pół godziny roboty żeby sprawdzić :)

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 5938
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Xsara VTS

Post autor: DJPreZes » 04 kwie wt, 2017 5:49 pm

Jak już sprawdzać to i wymienić od razu, bo leży w bagażniku i czeka ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
vynalazek
Junior
Posty: 412
Rejestracja: 23 lut sob, 2008 4:05 pm
Posiadany PUG: ex:106, 205-ki, 505-ki, AX, tera Xantia 1.8 XU7JP automat +Nitro
Numer Gadu-gadu: 72175
Lokalizacja: LesserPoland / Silesia / UE roads...

Re: Xsara VTS

Post autor: vynalazek » 10 kwie pn, 2017 9:31 pm

[quote="Orfister"]Wymieniaj i nie marudź ... zobacz jak wyglądało u mnie po 10 latach

Wziąłem się do roboty... Masakra, ale z innego powodu. Jakiś turas u niemca wszystko na kleju wkręcał i koło pasowe też... sam układ jeszcze rok spokojnie mógł latać... 10 lat i ok.65kkm zrobione prawdopodobnie

mobilnie poszło...
nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 05 maja pt, 2017 7:56 am

Z doświadczenia wiem, że jakość obecnie oferowanych w sprzedaży części to już nie to samo co kiedyś..teraz nawet pompa SKF ( kiedyś uchodząca za najlepszą ) po 70 tyś puszcza płyn przez uszczelnienie...a prawdę mówiąc to musiała puszczać już dużo wcześniej, bo od jakiegoś czasu musiałem troszkę płynu dolewać i dziwiłem się dlaczego, skoro żadnych wycieków nie mam, teraz już wiem ;-)
To samo z rolkami. Po zakupie Xsary założyłem rozrząd z rolkami Ruville...no i po tych 70-kilku tys rolka napinająca się ZLUZOWAŁA i pasek między ssącym kołem rozrządu a wałem korbowym był zbyt luźny, a rolka zwrotna głośno pracowała. To samo z resztą rolka napinająca. Jedynie, czego nie mogłem się przyczepić, to rolki paska osprzętu, te zaskakująco dobrze zniosły 3 lata pracy.
Pasek..hmm..spokojnie zrobiłby jeszcze 50 tys ;-)
Przy okazji zmieniłem również simering na wale korbowym, bo oryginalny zaczynał się już pocić. Simeringi na wałkach rozrządu suche jak pieprz.
Footy ????? niestety brak...
Akcja była na tyle szybka, że nie było czasu na fotoreloacje.
Ale dla spragnionych łobrassskóff dodam, że musiałem też ostatnio zmienić klocki z tyłu. Niestety konstrukcja zacisków ,a w zasadzie łoży klocków jest taka, ze wymaga w mojej ocenie raz na rok rozebrania i przesmarowania, w innym wypadku zapiekają się klocki zewnętrzne i ścierają o wiele szybciej niż wewnętrzne. Dobrze, ze tarcze na tym nie ucierpiały.
Żeby jeszcze ubarwić całość, to założyłem w końcu pomalowane alusy od C5 ;-)
Załączniki
WP_20170427_14_35_25_Pro.jpg
WP_20170427_14_35_45_Pro.jpg
WP_20170501_13_02_43_Pro.jpg
WP_20170501_13_19_40_Pro.jpg

Awatar użytkownika
nowak68
Peugeot 205 Master
Posty: 2545
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Xsara VTS

Post autor: nowak68 » 05 maja pt, 2017 2:43 pm

Podoba mi się to auto 8)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1587
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Re: Xsara VTS

Post autor: grzechuuu205 » 05 maja pt, 2017 9:20 pm

w sumie konstrukcja zaciskow taka sama jak w gti?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1394
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Xsara VTS

Post autor: simon3 » 05 maja pt, 2017 9:22 pm

Przydałoby im się odświeżenie ;)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 6895
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: grzesiek309 » 05 maja pt, 2017 10:05 pm

U mnie stanęła prowadnica zacisku i wewnętrzny klocek starło. Zewnętrzne praktycznie jak nowe mimo 20k km przebiegu :wink: Przy okazji wymiany kół warto zrobić przegląd i nasmarować wszystko.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 05 maja pt, 2017 10:16 pm

nowak68 pisze:Podoba mi się to auto 8)
Bardzo dziękuję,,,mi też ;-)
simon3 pisze:Przydałoby im się odświeżenie ;)
Też tak uważam, ale poczekam z tym aż któryś z tłoczków padnie i wtedy zregeneruję je komlpeksowo
grzesiek309 pisze:U mnie stanęła prowadnica zacisku i wewnętrzny klocek starło. Zewnętrzne praktycznie jak nowe mimo 20k km przebiegu :wink: Przy okazji wymiany kół warto zrobić przegląd i nasmarować wszystko.
Zgadza się, taka ujowata konstrukcja...prowadnice to jeszcze wytrzymują dość sporo w porównaniu do łoża i blaszki z zawleczką . Zawsze warto poświęcić godzinę i nasmarować to raz do roku

Poza tym Xsara służy do jazdy na co dzień, uwielbiam nawijać kilometry na koła. Jest wdzięczna, nie kaprysi zbytnio ( wychowana księżniczka z niej hehe ), zawsze dojeżdza na miejsce i wraca do domu. Jest tania w eksploatacji. Jedyne co to trochę ujowo się obsługuje fotelik na tylnym siedzeniu, ale da się przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 17 maja śr, 2017 2:47 pm

Zmuszony zostałem ostatnio do wymiany uszkodzonego łącznika elastycznego przy katalizatorze. Oryginalnie ten łącznik jest przyspawany do całego zespołu katalizatora.
uszkodzenie polegało na rozszczelnieniu się łącza, co skutkowało nie tylko pierdzeniem układu wydechowego, ale również odsysaniem fałszywego powietrza co zakłócało prace sondy lambda i wzbogacało dawkę.
Teraz nie dość, ze jest cicho, to i lepiej pod nogą..szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
Ale stwierdzam, że ktoś kto wymyślił łącznik w tym miejscu powinien sam kiedyś raz spróbować go wymienić...oduczyłby się projektowania takich głupot. O wiele lepsze było rozwiązanie z xsary I , na pierścień...
Przy okazji pozaglądałem w wydech ..a tam..zero nagaru, sadzy ..czyyystość ;-)
Załączniki
WP_20170513_12_59_40_Pro.jpg
WP_20170513_11_19_33_Pro.jpg
WP_20170513_11_19_17_Pro.jpg
WP_20170513_11_18_00_Pro.jpg
WP_20170513_10_45_03_Pro.jpg
WP_20170513_14_56_08_Pro.jpg

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 16 cze pt, 2017 9:46 pm

Autko śmiga, nawija kilometry..ostatnio dość często po autostradzie..przebieg na dzień dzisiejszy to 180 ts km i szykuje się kolejna wymiana oleju tym razem na lato pójdzie Valvoline VR1 5w50 . Muszę sprawdzić jak się sprawuje w upały i czy będzie się grzał na autostradzie , podczas kilkugodzinnej jazdy z prędkościami niestety niedopuszczalnymi ;-)
Załączniki
vr1.jpg

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 7287
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Xsara VTS

Post autor: Orfister » 22 cze czw, 2017 10:35 am

Zastanawiam się jedynie , czy oby popychacze na zimnym nie będa grały..

ODPOWIEDZ