forum.peugeot205.pl
http://forum.peugeot205.pl/

Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=36&t=30331
Strona 5 z 5

Autor:  dzikson [ 09 lip Pn, 2018 9:26 am ]
Tytuł:  Re: Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa

Z tymi wahaczami jest widzę regularna robota... Czy nikt nie opatentował lepszej metody? Nie ma poprawionych zastępników? Ktoś, coś na forum Alfy?

Autor:  krzyska [ 09 lip Pn, 2018 9:45 pm ]
Tytuł:  Re: Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa

Problem stanowią górne wahacze na przedniej osi. Liczą sie tylko trzy "firmy": ricambi orginali czyli aso a to tak na prawdę produkuje trw, trw z tulejami booge (tylko numer ricambi orginali jest na nich zeszlifowany) i lemforder. Wg forum alfa romeo jest tak, że jednym użytkownikom "firmowe" wytrzymują kilka lat albo padają po kilku kkm i odwrotnie gówniane/tanie zachowują się tak samo jak "firmowe"/droższe. Gałka ponoć potrafi wytrzymać dwa komplety tulei. Temat rzeka a jest tego ze 60 stron postów i ankieta na początku tematu.
Co się tyczy mojego egzemplarzą to w ponad 26 miesięcy zrobiłem około 56kkm po naszych dziurawych drogach. Zawieszenie było jeszcze z pierwszego montażu. Dolne wahacze wymieniłem zimą na nowe magnetti marelli, lewy górny był jeszcze ze znakami AR, prawych były dwa nowe i jeden używany i to co przyjechało z Niemiec( po zakupie wymieniony).
Z tyłu były rozerwane tulejki z zwrotnicach więc zostały wymienione i dodatkowo cykierki w wahaczach wzdłużnych. Cukierasy wyglątały na zdrowe ale były bardzo miękkie. Efekt był taki, że przy zmianie pasa bujało tyłem auta. Reszta wahaczy z tyłu to pierwszy montaż.
Ktoś na forum próbował dorobić górne wahacze z wymienna gałką ale temat umarł chyba ze dwa lata temu. Są jeszcze wahacze od pucharówek na unibolu ale widziałem je tylko na zdjęciach auta do wyścigów wtcc i czytałem wzmiankę, że ktoś kiedyś gdzieś miał znajomego, któremu zostały z pucharówki. I tyle informacji o nich.

Gdyby nie kiepskie drogi w powiecie, a już w szczególności na terenie mojej gminy gdzie zamiast nalewać nowe nawierzchnie stawia się ograniczenie do 50km/h albo w pięciu wioskach nalewa się co roku po 100m ( słownie : sto metrów i to nie żart) drogi to to zawieszenie wytrzymałoby więcej kilometrów.

Autor:  Stanisław [ 22 lip N, 2018 5:26 pm ]
Tytuł:  Re: Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa

O widzę kolega oprócz Francuza jeszcze kapryśną Włoszkę przytulił :).
Nie wytrzymałem i sie dopiszę, bo od 10 lat jestem włąścicielem takiej 147 ki :) 1,6 benzyna 120 kM. Jeżdzi nią żona, ale ja mam na glowie jej naprawy :).
Z tymi wahaczami jest jak mówisz, polecane są tylko oryginalne i tak dotąd u mnie było, ale ostatnio ( tydzien temu ) musiałem na szybko wymienić górny przedni i dałem Delphi. Zobacze ile wytrzyma.
Dobre, dobre, ciekawe jaki jeszcze masz samochód ? bo może ja też taki mam :) .

Powiem tylko jedno, ta alfa ma doskonale zaprojektowane zawieszenie ( nie mylić z jakoscią :( ). Prowadzi się ją znakomicie. Wielowahacz z przodu zamiast taniego McPersona robi mega robotę ( tak samo jak i tylny wielowahacz zamiast taniej belki ). No niestety potem to kosztuje, ale coś za coś. Moim zdaniem wrażena z szybkiej jazdy na takich zawiasach warte są tych kosztów. Pokonuje zakrety na których golfem lub Toyotą już by prawie każdy kierowca skończył jazdę.
Ja kiedy ja kupowałem, przeczytałem takie zdanie: Alfę 147 mozna porównać tylko z Audi A3 S ( koniecznie S ) i BMW 1. Inne dziadowozy typu Golf czy Corolla to nie ta liga konstrukcyjna - one są do wolnej jazdy :).

Autor:  krzyska [ 07 sie Wt, 2018 10:24 pm ]
Tytuł:  Re: Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa

Zapomniałeś dodać, że:
-przednie zawieszenie potrafi zimą potwornie skrzypieć
-śruby górnych wahaczy włożone odwrotnie bo po co wymieniać wahacz w 20min. jak można pie...ić się z 1,5 godziny( dzięki Bogu i partii odwracalne)
-tulejki wahaczy wzdłużnych w zwrotnicy z tyłu też ze śrubą montowaną odwrotnie
-gumy przedniego stabilizatora w zgrzewanym mocowaniu, sanki w dół bo inaczej mordęga
-komfort resorowania na R17 taki, ze P205 przy tym to limuzyna
-osłona pod silnikiem a nie skomentuję tego
-wymiana filtra powietrza w Jtdm sama radość, tylko dołem i od 0,5 do 1,5 godziny (jak mnie to qwa boli)
-krawędz otworu bagażnika jest na poziomie paki w żuku a podłoga 15cm niżej
- bagażnik między nadkolami węższy niż w P205, więc europalety nie zmieścisz
- jeżeli masz cień podejrzenia, że dla pudła które niesiesz z marketu trzeba składać kanapę i tak się nie zmieści
-wymiana żarówki w tylnej lampie, masz otwór w profilu, masz odkręcane mocowanie żarówek ale nic z tego, trzeba odkręcić lampę bo otwór w profilu za mały
-wymiana zarówki świateł mijania w prawym reflektorze, potrzebne rączki 3 letniego dziecka a lampy nie wymontujesz
-brak kontrolki ładowanie akumulatora
-ta od ciśnienia oleju też niepotrzebna była=>ni ma
-od świateł mijania po co?
- od świateł przeciwmgielnych na środkowej konsoli, chyba mieli wcześciej p205
-ściemnianie podświetlenia działa tylko na zegary, reszta przycisków świeci z pełna mocą
-podświetlenie naviconnecta w trybie auto działa jak chce, w nocy potrafi nagle przejść w tryb full power
- czarna materiałowa tapicerka (żałuję że nie kupiłem skór z Ti)
-poutykane w różnych miejscach nadwozia gąbeczki
- brak sensownych uchwytów na kubki
-lusterka wsteczne z rodzaju tych "znikający bus"
-zajmowanie miejsca na tylnej kanapie w 5D przez starsze osoby niczym sprawdzian z w-f,o ile znajdą klamkę bo potem pakuja sie na kanapę przez przednie drzwi, to akurat zabawne
-miejsca w kabinie niby dość ale jak wsiądziesz potem do P307 to możesz dostać agorofobi
- gdzie by tu umocować gaśnicę?
-o napełnianie zbiorniczka płynu spryskiwacza, z biedronki nie nalejesz, chyba że na promocji dokupisz lejek
-ogrzewanie w zimie jak w trabancie, jak juz się zagrzeje silnik to broń Boże zatrzymywać się na dłużej niż 30 sekund (dotyczy JTDm)
- wskazanie wskaźnika temperatury silnika a te w Fes to dwie prawdy
- wymiana termostatu w dizlu czasochłonna
- po 1,5 roku odkrywasz brązowe akcenty stylistyczne na desce rozdzielczej
- teksty w stylu "Fajna, ale Alfy bym nie kupił" słowa właściciela opla astry 1.3 CDTI
-hm, co by tu jeszcze dodać?

To są tylko drobiazgi :wink: Im bardziej kręta droga tym lepiej :D

Autor:  krzyska [ 15 sie Śr, 2018 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa

Mała zmiana w wyborze środka smarnego na Valvoline bo za X-cleana chcą nierozsądne pieniążki.
Filtr powietrza tym razem wymieniony na Manna ale tu popełniłem błąd w wyborze. W porównaniu do ricambi czy nawet filtrona do szajs. Juz champion wyglada lepiej. Ze względu na czas potrzebny do jego wymiany, cena niższa o 5zeta nie rekompensuje wrażenia taniości.
Auto umówione w warsztacie na wymiane gum przedniego stabilizatora ale z mechanikami jest jak z NFZ. Trzeba uzbroić się w cierpliwość. Przesmarowałem też górne wahacze.
Załącznik:
IMG_20180810_113510.jpg
IMG_20180810_113510.jpg [ 3.34 MiB | Przeglądane 312 razy ]

Załącznik:
mann vs champion.jpg
mann vs champion.jpg [ 3.32 MiB | Przeglądane 312 razy ]

Załącznik:
champion 25kkm.jpg
champion 25kkm.jpg [ 3.29 MiB | Przeglądane 312 razy ]


"Słodkości"
Załącznik:
Komentarz: wyciskanie cukierka
IMG_20180707_102313.jpg
IMG_20180707_102313.jpg [ 5.14 MiB | Przeglądane 309 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Aluminium
IMG_20180707_105152.jpg
IMG_20180707_105152.jpg [ 4.16 MiB | Przeglądane 309 razy ]

"Nie dla idiotów" - nie ma żadnych znaków na wahaczu i tulei
Załącznik:
Komentarz: prawie jak MM
IMG_20180707_105156.jpg
IMG_20180707_105156.jpg [ 4.62 MiB | Przeglądane 309 razy ]

Autor:  krzyska [ 07 wrz Pt, 2018 9:53 pm ]
Tytuł:  Re: Zamienił Peugeota na Fiataaaaaaaaaaa

Po zmieniających się cyferkach widać, że chociaż obrazki ktoś ogląda.

Na początek akcent humorystyczny.
Załącznik:
Komentarz: Będzie Pan zadowolony
IMG_20180907_201701.jpg
IMG_20180907_201701.jpg [ 6.27 MiB | Przeglądane 105 razy ]

Załącznik:
Komentarz: To nie jest ściema, dramat będzie potem.
IMG_20180907_201738.jpg
IMG_20180907_201738.jpg [ 4.47 MiB | Przeglądane 105 razy ]

Guma przedniego stabilizatora, oryginał jak widać. Aby wymienić trzeba, choć niektórzy twierdzą, że nie trzeba opuścić sanki pod silnikiem. Mocowania fabrycznie zgrzewane z dwóch części. Ale to akurat nie sprawiło problemów mechanikowi.

No to "zabieramy się" za wymiane poprzecznych wahaczy na tylnej osi.
Załącznik:
Komentarz: Jest taka scena filmowa w której Maks mówi: kobieta lekkich obyczajów MAĆ!!!
IMG_20180907_193246.jpg
IMG_20180907_193246.jpg [ 6.49 MiB | Przeglądane 105 razy ]

Tuleje to smietnik, obecność herbu potwierdzono. Śruby regulacyjne zbieżności scaliły się z tulejkami. Trzeba wycinać i tu juz nie słuchałem zbyt uważnie mechanika bo wspominał, że był problem z wycięciem z belki na "aucie". Czy wyciągali belkę z auta nie wiem. Wiem tylko, że nabyłem najdroższe śruby jakie kiedykolwiek kupiłem. W sensie rozmiar do ceny bo nawet M20x200 Kl10.9 do pewnego projektu to był pikuś.

W praniu wyszła jeszcze wyrwana dolna poduszka silnika, która rozwaliła dodatkowo tuleje w drążku reakcyjnym.
Załącznik:
Komentarz: Słowa mechanika nie nadają się do publikacji.
IMG_20180907_193451.jpg
IMG_20180907_193451.jpg [ 4.48 MiB | Przeglądane 105 razy ]

Powtórka z rozrywki trzeba ciąć. W hurtowniach śruby nie ma, zostaje wizyta w aso. A tam po vinie burdel jak w peugeocie. Biorę co mają, dostaję wymiary kolejnej śruby i udaję się na szrot. Hm, stację demontażu, słowo "szrot" brzmi tak obelżywie. Tam dostaje zamiennik nówki z aso i udaje sie do Mechanika, a tam juz walczą z popiskującą rolka na alternatorze.
Pewnie kogoś zastanowi sens kupowiania jednej śruby w aso a drugiej w stacji demontażu ale tu słowo klucz to "zadupie" i brak czasu na internety.

Na szczęscie rolka odkręciła się "na aucie". Z oględzin wynikało, że do wymontowania alternatora trzeba wymontować prawą półoś napędową. Jeśli to prawda to nawet nie chcę tego komentować.
Pasek wymieniony przy okazji na nowy, stary był jeszcze oryginalny.

Ustawienie geometrii z tyłu, korekta z przodu.

Włoszka napsuła nieco nerwów mechanika i moich. Ale prowadzi się idealnie, układ jezdny reaguje kapitalnie na ruchy kierownicy i nic nie stuka w zawieszeniu. Ale pewnie nie długo zacznie...

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/