HOKUS POKUS DETAILING

Tutaj opisujemy pielęgnację lakieru
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Do felg jeśli niededykowane woski typu SV Autobahn czy Polishangel 360, to albo FK1000 albo Soft99 Fusso Coat.
Sens ma i to spory, felgi myję się praktycznie na bezdotyku silnym strumieniem wody.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Wykruszył się zabukowany klient z ostatniego weekendu lipca tj. 23-26. W związku z tym możemy przyjąć auto na pełna korektę i wosk lub pełna korektę i powłokę kwarcową :mrgreen:
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: PrezesBednarz »

Lord daj na pw cenę bez powłoki.
Laguna GT.
Nie wiem jak z czasem, ale może bym wygenerował weekend w lublinie ;)
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Zaległa relacja z prac nad Fordem. Piękna czarna perła niestety zmęczona życiem. Grubszych rys dużo nie było, ale spora oxydacja i mnóstwo rysek po myjniach automatycznych skutecznie zniwelowały siłę i jakość odbić oraz ogólny blask. Naszym zadaniem była pełna możliwa korekta łącznie z zaprawkami oraz zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną. Do pakietu standardowo środek, szyby oraz koła. Jak zwykle miłego oglądania:


auto zaraz po przyjeździe (prosto z trasy)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

typowe uszkodzenie lakieru płynem do spryskiwaczy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

czas na "opryski różnej maści"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

do kompletu pora na aktywna pianę

Obrazek

w tym roku bez niespodzianek - piana jak śmietana

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po pełnym procesie czyszczenia czas na inspekcję z czym przyjdzie nam się zmierzyć

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak widać z połysku została satyna a rysek po automatycznych myjniach miliony

Obrazek

Obrazek

pierwsze 50/50 dla wybrania odpowiedniego zestawu do korekty

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wybraniu najlepszego czas przystąpić do pełnej korekty

Obrazek

Obrazek

błotnik w połowie gotowy

Obrazek

drzwi

Obrazek

błotnik po drzwi przed

Obrazek

Obrazek

przyjrzyjmy się dokładniej drzwiom

Obrazek

Obrazek

Obrazek

czy rzeczywiście jest tak źle?

Obrazek

sprawdźmy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

sądzę, że to nie wymaga komentarza

Obrazek

idźmy dalej

Obrazek

Obrazek

zaprawki w trakcie nie wyglądają dobrze

Obrazek

ale na sam koniec po wypolerowaniu trzeba się bacznie przyglądać żeby zobaczyć gdzie zostały wykonane

Obrazek

Obrazek

po skończonej korekcie i kompletnym wyjałowieniu powierzchni czas na aplikację powłoki ochronnej

Obrazek

Obrazek

po wypolerowaniu wiąże

Obrazek

Obrazek

odbicia odzyskane

Obrazek

powłoka uwydatnia ziarno perły

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po pełnym związaniu mycie przed oddaniem

Obrazek

na koniec opony

Obrazek

efekt końcowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki za uwagę.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: RafGentry »

Zdjęcie autobusu odbijającego się w drzwiach po prostu niszczy moją percepcję. Sygnał wysłany przez oko do mózgu nie odpowiada rzeczywistej sytuacji 8)7

Jak zwykle kapitalna robota i dokładna relacja. Aż by się chciało zobaczyć takie prace na 205-tce. Nie masz umówionych klientów z forum?
Struna
Nowicjusz
Posty: 89
Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
Posiadany PUG: było 205 1.9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Struna »

O proszę, i nawet ramki ma od nas, znaczy się był i u nas procedowany :)
Jaki mały ten świat ;)

Chyba się Czechowi spodobały Polskie realizacje.
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

To nie są tanie rzeczy a póki co ludzi posiadających 205 i pieniądze wielu nie ma. Do tej pory poddanych korekcie było raptem pięć 205.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Trochę inne spojrzenie na to samo, czyli detailing, foto i mój ulubiony nazistowski wagon


https://www.facebook.com/pages/Hokus-Po ... 94?fref=ts
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Długa była przerwa, więc pora najwyższa coś wrzucić.

Tym razem Audi A3 8P Sportback - ostatni wypust.

Ogólnie auto w bardzo dobrym stanie. Naszym zadaniem było doprowadzić lakier do idealnego stanu i zabezpieczyć powłoką.

Poza kilkoma większymi rysami, śladami po ptasim guano oraz odpryskami na masce i zderzaku - minimalne holsy wynikające z mycia itp.

Tym razem w relacji głównie skupiamy się na pokazaniu stanu lakieru i przede wszystkim zaprawkach.

Całe auto w oryginalnej powłoce lakierniczej, więc malowanie maski mogłoby być różnie odebrane - w takiej sytuacji Hokus Pokus robi swoje czary.


Maska wypolerowana dla sprawdzenia jak lakier poddaje się korekcie.


DSC00012_zpsbpalslhh.jpg


Obrazek


Obrazek



Stan lakieru widoczny na drzwiach


Obrazek


Po wypolerowaniu


Obrazek


Miejscami nieco gorzej


Obrazek


Guano


Obrazek


Obrazek



Widoczne głębokie odpryski lakieru - do podkładu


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Sumarycznie było ich aż kilkadziesiąt. Każdy odprysk został dokładnie oczyszczony i "przygotowany" pod przyjęcie warstwy naprawczej


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Lakier na błotniku


Obrazek


Obrazek


Po korekcie


Obrazek


Głębsza rysa


Obrazek


Po korekcie


Obrazek


Trochę więcej głębszych rys


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Gorszy stan lakieru na dolnych częściach drzwi


Obrazek



Ze względu na mnogość zaprawek szlifowanie każdej nie miało sensu.


Obrazek


Jak widać jest co ścinać


Obrazek


Maska szlifowana na mokro - czyli popularny wet sanding


Obrazek


Jest matowa


Obrazek


Tak wyglądają wstępnie ścięte zaprawki


Obrazek


Obrazek


Jak widać jest ich sporo


Obrazek


Obrazek


Zaczynamy polerować matowy lakier. Tutaj szczególną uwagę chcę zwrócić na sam wet sanding, który był dość specyficzny i bardzo trudny z racji tego, że miał na celu tylko obrobienie zaprawek bez usuwania fabrycznej mory...


Obrazek


Kolejne etapy polerowania po wet sandingu


Obrazek


Będzie dobrze


Obrazek


50/50


Obrazek


Obrazek


Polerujemy dalej


Obrazek


Obrazek


Teraz cluo jak wyglądają gotowe zaprawki - pokazane "czarno na białym" bo szare na szarym byłyby raczej niewidoczne


Obrazek


Obrazek


Jak widać minimalne różnice to nieco inne ułożenie ziaren perły a nie jakieś dołki, górki czy brak połysku. Oczywiście bardzo ważne jest idealne dobranie lakieru oraz sam jego skład.


Obrazek


Obrazek


Tak prezentuje się maska bez odprysków


Obrazek


Jest szajn


Obrazek


Duże zaprawki na tylnym zderzaku


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Jak widać auto ze Szwajcarii - zadowolonych klientów, którzy zawitali do nas po raz drugi, a w między czasie stali się dobrymi znajomymi. Niestety czas nas naglił i nie pozwoliło to na wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej

Trzy zdjęcia na szybko po skończonej pracy.


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Czas ucieka, coraz więcej zaległych relacji i coraz więcej "konkurencji"

W miarę możliwości postaramy się odrabiać zaległości.

Tym razem wspomnienie bardzo gorącego lata i Opel Insignia w nietypowej odmianie - nieoferowanej w Polsce - TOP SZPADEL (same fotele - niestety brak na zdjęciach - to dopłata rzędu kilku tysięcy Euro)

Hokus Pokus jak zwykle najlepsza możliwa korekta wraz z zaprawkami oraz zabezpieczeniem lakieru w postaci Crystal Serum.

Auto po przyjeździe prezentowało się następująco:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czas zabrać "Adama" do Ghost Garage na Abəra kaDavəra. Samo przygotowanie do inspekcji trwało kilka godzin. Lakier był niesamowicie wręcz "zabity" i zapchany

Obrazek

Jest się czym chwalić, więc się chwalimy oficjalny certyfikat GTECHNIQA łącznie z CRYSTAL BLACK!

Obrazek

Pełno różnej aktywnej chemii pomaga nam oczyścić lakier - niezliczona ilość pre wash'y i wash'y

Obrazek

Po kolejnych aplikacjach chemii zaczyn bać widać z czym będziemy mieli do czynienia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czas na inspekcję - lakier oryginalny ze wszelkimi możliwymi defektami łącznie z napyleniem, odkurzem oraz "....." no właśnie

Obrazek

Bynajmniej nie jest to ślad po zaschniętej chemii. Z tymi cudami poradził sobie dopiero wet sanding.

Obrazek

Reszta uszkodzeń to pisikejk

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zmatowienia, twardość lakieru i ilość głębokich rys zadecydowała o wet sandingu całości...

Obrazek

Obrazek

W takim razie lecimy z tematem

Obrazek

"Fantastyczny" stan dachu - wręcz EPICKI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Było gorąco

Obrazek

Trzeba było jakoś chłodzić STAMINĘ

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A temperatura rosła...

Obrazek

Mimo to dawaliśmy radę - chociaż jeszcze nie znamy zaklęć na żar, jeszcze...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Finalny efekt po Crystal Serum od Gtechniqa - najlepszej powłoce dostępnej na rynku wg mnie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Efekt lustra i efekt fantom - gratis

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niesamowita perła - w słońcu magia - w końcu by Hokus Pokus

Obrazek

Obrazek

Po zachodzie słońca również okazale

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ingi po pełnej krystalizacji

Obrazek

Jak zwykle - dzięki za uwagę i poświęcony czas.

Stay tuned.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Kolejna zaległa relacja, tym razem miejskiego wozidełka, żony mego kumpla ze szkolnej ławy. Citroen C3 w półautomatycznej skrzyni biegów, bogatym wyposażeniu i czarnym lakierze zdegradowanym niemalże do granic możliwości.
Francuskie lakiery mają to do siebie, że nie są tak twarde jak niemieckie, a jak do tego dorzuci się czystą czerń oraz lata złych praktyk czyszczących mamy taki oto wynik.
Z racji, że korekta i zabezpieczenie powłoką kwarcową miało być poniekąd niespodzianką dla właścicielki, tym bardziej starania o jak najlepszy wynik były uzasadnione.
Jedyną drogą do wspaniałego wyglądu okazał się wetsanding - ilość oraz głębokość rys i wypiaskowania nie pozostawiały innej możliwości, a że grubość powłoki lakierniczej pozwalała na taki zabieg zabraliśmy się do dzieła.
Jak zwykle miłego oglądania:

Citroen zawitał w takim stanie

Obrazek

Obrazek

Wieloetapowy proces mycia zaczęliśmy jak zwykle od "oprysków"

Obrazek

Obrazek

Piana od APP - tradycyjnie u nas.

Obrazek

Po spłukaniu

Obrazek

Słońce już zaszło

Obrazek

Ręcznie mycie

Obrazek

Obrazek

Po reszcie zabiegów wjazd do garażu i czas na inspekcję - jest FATALNIE

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sprawdzamy jak cięcie na miękkim francuskim lakierze

Obrazek

Jak widać bez rewelacji, więc szlifujemy na mokro

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Powierzchnia po wetsandingu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakieś fotki do relacji

Obrazek

Obrazek

Czas odzyskać blask

Obrazek

Obrazek

Postaraliśmy się również zająć wgnieceniami

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na szczęście nie wszystkie elementy wymagały szlifowania, na niektórych wystarczyło cięcie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać nie brakowało "grubych tematów"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Były różne "kwiatki"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Hokus Pokus

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki za poświęcony czas.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: PrezesBednarz »

Cześć!
Pytanie idzie. Używacie Gtechniqa jako powłok?

Rzuciło mi się modne ostatnio nagranie artdeshine https://www.youtube.com/watch?v=aF_IQDJxH8w
I ok, nie ruszyło, ale nie dali poleżeć temu na lakierze zbyt długo.
Wypowiesz się co do trwałości powłok ze swojego doświadczenia?

Czy na powłokę jest sens kładzenia czegokolwiek?
Jeśli auto nie jeździ na co dzień to wg mnie położenie wosku i podbicie qd zrobi większy szajn niż goła powłoka.
Mam rację, czy mylę się?
OK. Powłoka zabezpieczy auto dużo lepiej niż wosk, no ale czy da się właśnie jeszcze podbić czymś powłokę podczas leżenia jej na lakierze.
205 zaraz zacznie mieć poprawki lakiernicze i przed kolejnym sezonem trzeba będzie zrobić korektę całości i tu się zastanawiam co po korekcie...

Zasadniczo to co robi mi za małe pieniądze PB natty's red dokoksowany raz na jakiś czas SG MD jest wystarczające do dupowozu, którym jeżdżę po bułki...
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

To są dwa różne światy - wosk i powłoka.
Od początku co do trwałości - oczywiście wszystkich dostępnych powłok na rynku nie przerobiłem - arta nie używałem - ale w kwestii "nie zabicia" na niebieskim BMW serii 4 leży najlepsza powłoka Gtechniqa Crystal Black - zaraz będzie rok i póki co pseudo "myjcerze" z różnych myjek nie zdołali zabić zabić powłoki.
C1 z tej samej stajni leży średnio 2lata przy przebiegu około 50kkm.
To wiem z obserwacji własnej aut, które są/były pod moją kuratelą.
Powłoka ma przede wszystkim za zadanie zabezpieczyć lakier - kwestia kropelek jest wręcz trzecio-rzędna - jeśli zależy Ci na ingach - tak, jest sens coś położyć na powłokę.
W kwestii wyglądu wosk może "ocieplić" plastikowy wygląd powłoki - ale nie ma opcji, żeby go podbił - zwiększył.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: Lord Devil »

Udało się ze sporym opóźnieniem poskładać kolejną relację.
Początek roku a już mamy zaległości w tym temacie. Do rzeczy.
Na zabezpieczenie przyjechał nowy Seat Leon X-PERIENCE w białym perłowym
lakierze. Lakier był w ogólnym niezłym stanie jeśli chodzi o rysy, ale
posiadał nie zdjętą powłokę zabezpieczająca nakładaną do
transportowania.
Po dokładnym myciu, wraz z dekontaminacją, deironizacją...
przystąpiliśmy do korekty lakieru, która została zakończona myciem i
odtłuszczaniem przy pomocy Panel Wipe oczywiście od GTechniqa
Tak przygotowana powierzchnia została zabezpieczona zestawem powłok od
GTechniqa w postaci C1 + EXOv2.
Czyszczenie i zabezpieczanie skór zestawem Meguiars, reszta wnętrza,
koła i hydrofobizacja szyb - czyli standardowo.
Miłego oglądania:

W takim stanie przyjechał

Obrazek

Obrazek

IronX w akcji

Obrazek

Statham pojechał na wakacje więc zatrudniliśmy Ziutka Gumiaka do pomocy
- ciągle coś sprawdzał w necie...

Obrazek

Jak widać jednak z powierzonych zadań wywiązał się wzorowo

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Na wszelki wypadek odtłuszczanie lakieru

Obrazek

Dekontamincajca chemiczna 2000km, zima a taki zaciapany…egh polskie
drogi…

Obrazek

Obrazek

Elementy przygotowane do polerowana piano balck

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po związaniu i utwardzeniu powłok zrobiliśmy kilka zdjęć w plenerze,
na szczęście pogoda dopisała

Obrazek

Obrazek

[URL=http://s1026.photobucket.com/user/gusia ... eme/DSC037
88%20Kopiowanie_zpsdxsuwjmr.jpg.html]Obrazek[/URL]

Obrazek

Nawet biały może mieć odbicia ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec wlepka

Obrazek
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: HOKUS POKUS DETAILING

Post autor: nowak68 »

Klasa sama w sobie. Jak to się ogląda... _O_
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
ODPOWIEDZ