Nie chce palić jak jest zimny

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
arkol
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 paź wt, 2005 9:03 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI x2
Numer Gadu-gadu: 128937
Lokalizacja: Kraków

Nie chce palić jak jest zimny

Post autor: arkol »

Od jakiegoś czasu moj Perz 1.6GTI nie chce palić jak jest zimny silnik,
wczesniej nie bylo z tym problemu palil na dotyk, teraz jest tak ze jak krece rozrusznikiem łapie przestaje krecic i gasnie, łapie i gasnie, dopiero za 10 lub ktoryms razem udaje sie go odpalic nieraz juz musze podlanczac prostownik.
Jeszcze jest taka sprawa ze musze wciskać gaz i wtedy łapie bez gazu nic, wczesniej palil od kopa bez gazu.
co to moze byc ? moze cos z przepustnicą ? moze nieszczelny dolot ?
ktos mi powiedzial ze cewka moze miec przebicie cewke wymienilem i to samo.
moze cos z elektryka jakis czujnik jak tak to ktory sprawdzić ?

Aha na cieplym silniku pali no problem
Foto Galeria części do sprzedania: http://picasaweb.google.com/arkolrally/ ... tU_bRcLZPw

More Power - More Speed
More Speed - More Fun
Markizzz

Post autor: Markizzz »

To wyglada na ssanie że nie działa. Spawdz czujnik temperatury, na zimnym powinien miec oko 8k na cieplym 250 ohm. Co pawda sa to parametry dla sinika TU ale dla Mi16 nie powinny sie bardzo różnić. Czujnik powinien znajdowac sie nad temostatem :)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Tez bym stawial na czujnik temp. , jest tam gdzie termostat , niebieska kostka.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Post autor: grzechuuu205 »

a jak juz ci odpali za tym n-tym razem, to chodzi równo? czy sie dławi i jakie obroty ma?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

jest też cień szansy że guma lub opaska zrobiła kuku i zaciąga lewe powietrze
jeszcze przepływka sie mogła poprzecierać :wink: (zmierzyłbym skład mieszanki to podpowie co nie teges)
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
arkol
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 paź wt, 2005 9:03 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI x2
Numer Gadu-gadu: 128937
Lokalizacja: Kraków

Post autor: arkol »

To była jednak przepływka, zalozylem inną i robi robote Pugi jak nalezy
wczesniej z obrotami tez byly różne jazdy.

a teraz pyanie czy przepływka od 1.6 i 1.9 czymś sie różni pewnie tak, ale czy mozna zakladac z jednego do drugiego?
Bo moja przeplywka jest prawdopodobnie nie od 1.6 ale robi robote.
Foto Galeria części do sprzedania: http://picasaweb.google.com/arkolrally/ ... tU_bRcLZPw

More Power - More Speed
More Speed - More Fun
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

jak tu kiedyś czytałem przepływki nie są zamienne (ale napewno dobra przepływka od 1.9 będzie pracowała lepiej niż nadgryziona :P od 1.6 )
jak masz przepływke od 1.9 ale od jetronika to bedzie hulać
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
arkol
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 paź wt, 2005 9:03 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI x2
Numer Gadu-gadu: 128937
Lokalizacja: Kraków

Post autor: arkol »

To jednak nie przeplywka :( dalej po probie odpalania Perza rano sa problemy, choc obroty sie ustabilizowaly i nie skaczą.

musze sie chyba zabrac za ten czujnik temperatury to ten kolo termostatu ?
wymienic go czy da sie jakos to sprawdzić ?
probowalem odpiac tylko wtycze i odpalic i to samo.
Foto Galeria części do sprzedania: http://picasaweb.google.com/arkolrally/ ... tU_bRcLZPw

More Power - More Speed
More Speed - More Fun
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

a może jadnak skład mieszanki (sprawdzałeś :?: )
czujnik sprawdzisz omomierzem,tabelka w etzoldzie
pisałeś że po zmianie przepływki było lepiej (lewe powietrze) może coś uszczelniłeś przypadkiem :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Czujnik... a z odpieta wtyczka na pewno nie odpali.... wez inny czujnik wepnij i sprawdz, ale najczesciej uzywane czujniki sie nie nadaja. Nowy kosztuje tylko 50zl, radzilbym wlozyc nowy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

kiedyś sie zabawiłem z tym czujnikiem i podpiąłem zamiast niego potencjometr
zmieniałem nastawy od 0-1500 ohm jakiejś większej różnicy w pracy silnika nie było
silnik był zimny ale może dlatego że to jetronik :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Jak jest zilnik zimny, to czujnik podaje bardzo bogata mieszanke, wiec jak bawiles sie czujnikiem od 0-1500 ohm to roznicy wielkiej moglo nie byc. Ale jak sam napisales silnik juz pracowal.

Czujnik ten ma tylko okolo 10% wplyw na dlugosc czasu wtrysku. Pozatym komputer w sobie ma swoja rezystancje "nastawcza".

W Jetronicu tym potencjometrem u mnie nie dalo sie nawet przelac silnika... bo wyscig jechalem wlasnie z takim potencjometrem. Co nie zmienia faktu ze na zimnym silniku z uszkodzonym czujnikiem auto nie chce palic.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

tak ale pod warunkiem że sie czujnik zepsuje na rezystancji np. 300 ohm albo całkiem przestanie przewodzić (tak jakgdyby wtyczka była odpięta)
taka moja sztuka dedukcji :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

A praktyka pokazuje co innego - chyba z 4 samochody ktore robilismy nie chcialy odpalac jak byly zimne, i w kazdym zepsuty byl ten czujnik - sprawdzalismy go to pokazywal inne wartosci ale dzialal.

Przy wlozeniu nowego czujnika momentalnie auta zaczely odpalac jak powinny.

Mowie tutaj o samochodzie zimnym, ktory stoi cala noc, bo gdy sie choc troche nagrzaly, badz staly w miejscu gdzie bylo cieplo, odpalaly troche latwiej.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
arkol
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 paź wt, 2005 9:03 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI x2
Numer Gadu-gadu: 128937
Lokalizacja: Kraków

Post autor: arkol »

Właśnie tak u mnie jest problem z pierwszym odpaleniem, jak jest silnik calkowicie zimny, jak sobie pochodzi z 1-2minuty, zgasze go i pali.

Ten czujnik nie jest tylko odpowiedzialny za ssanie on tez daje pomiar temperatury na wskaźnik tak ?? czy to jest inny czujnik ??
Foto Galeria części do sprzedania: http://picasaweb.google.com/arkolrally/ ... tU_bRcLZPw

More Power - More Speed
More Speed - More Fun
ODPOWIEDZ