Wyjmowanie silnika

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Wyjmowanie silnika

Post autor: b182 »

1.Czy zeby wyciagnac silniczek 1.6 gti trzeba drzec go razem ze skrzynią?Czy mozna tpo rozdzielić i wyciagac sam motor? Pytam bo słyszałem ze jest za mało miejsca aby odciagnac skrzynie na tyle aby wałek sprzegłowy wysunoł sie z koła zamachowego.
2.Kolejne pytanko -gdzie jest ten otwór w skrzyni przez który wkłada sie wiertło aby zblokowac koło zamachowe w celu wymiany paska rozrzadu? Moze jakies zdjecie.
Ostatnie pytanko
3.Gdzie jest wlew i wylew oleju ze skrzyni biegów BE1. Przygladałem sie temu i nie jestem pewny do konca.
Dzieki za pomoc
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Silnik razem ze skrzynia to mozesz jednie opuscic z calymi sankami! Jezeli chcesz drzec do gory to najpierw musisz wyciagnac skrzynie dolem!

Takiego otwora w skrzyni nie ma! On jest na kole pasowym od strony walka rozrzadu! Zdejmij prawe kolo, poodkrecaj oslony plastikowe odpowiednio ustaw rozrzad i znajdziesz te miejsca blokowania rozrzadu!

Na samym dole skrzyni jest sruba do spuszczania oleju! Poszukaj dobrze! A do nalewania mozesz uzyc miejsce w ktorym jest plastikowy "korek" odpowietrzajacy - taki czarny. Szukaj go od gory - niedaleko lapy od sprzegla!

PS. info dotycza silnika 1.9GTi ale w 1.6 na pewno jest identycznie!
Obrazek
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Post autor: grzechuuu205 »

a jezeli chcesz zablokować sobie koło zamachowe (np bo śruba,która trzyma koło klinowe bedzie mocno trzymac) to wyciągnij rozrusznik i wsać śrubokręt w te ząbki ibedzie OK. (nie robiłem tego tak w 205tce ale w Toyce Camry V6 - wiec tu bedzie chyba podobnie.... pozdr
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

stef pisze:Silnik razem ze skrzynia to mozesz jednie opuscic z calymi sankami! Jezeli chcesz drzec do gory to najpierw musisz wyciagnac skrzynie dolem!
malo fantazji masz 8)
ja wyjmowalem silnik ze skrzynia wyciagajac caly zestaw do gory :D
Najpierw mozna wyciagnac srube z poduszki kolo polosi, odkrecic nakretke z poduszki po stronie pasazera, podwiesic silnik za fabryczne mocowania i powoli odkrecac nakretke mocowania skrzyni biegow lekko opuszczajac calosc, Po odkreceniu nakretki trzeba troche pomanewrowac gora dol i sruba powinna wyjsc z poduszki, potem jeszcze lekko przekrecic caly zestaw tak zeby sruba minela lape, potem mozna zaczac wyciagac silnik, calosc ustawi sie pod katem i wyjdzie gora bez problemu 8)

jesli chodzi o wyjmowanie samego silnika ze skrzynia pozostawiona pod maska to raczej nie przejdzie ten numer
ODPOWIEDZ