Pytanie o regulator ciś paliwa oraz ufo

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Pytanie o regulator ciś paliwa oraz ufo

Post autor: rallye »

Dwa pytania do znawców :

- jak zachowa się regulator ciśnienia paliwa w GTi gdy dostanie nadciśnienie ?

Seryjnie wraz ze zwiększaniem podciśnienia w dolocie regulator zmniejsza ciśnienie.

Drugie pytanie o ufo? przy podciśnieniu przyśpiesza czy opóźnia zapłon ?

i jak zachowa się przy nadciśnieniu ?
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ufo przy podcisnieniu przyspiesza zaplon, przy nadcisnieniu zacznie go opozniac, az do rozwalenia membrany 8) potem juz przestanie cokolwiek czynic :)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

no nie wiem czy zacznie opóźniać czy raczej nie bedzie działać czyli zapłon nie zostanie przyśpieszony ale nie cofnie
a regulator paliwa hmm no nie wiem analogicznie czyli nie zadziała bo żeby otworzyć przelew musi mieć podciśnienie
moim skromnym zdaniem te urządzenia działają tylko w jedną strone
znaczy na podciśnienie a przy nadciśnieniu nie spełnią swojej roli :?
przy jeszcze większym nadciśnieniu sie rozlecą membranki i lipka :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

TOMI 666 pisze:no nie wiem czy zacznie opóźniać czy raczej nie bedzie działać czyli zapłon nie zostanie przyśpieszony ale nie cofnie
chyba nie za bardzo rozumiesz zasade dzialanie i cel stosowania ufo :)
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Napewno nie zadziala w druga strone i napewno nie opozni, bo to ciegno ktore jest uczepione membany no opor jesli silnik nie pracuje,wiec jak dmuchniesz to niczego nie zmieni.. .Moze jedynie uwalic membramke i zaplon nie bedzie juz nigdy na tym patencie przyspieszany :roll:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ufo jest po to, zeby nie niszczyc panewek. Zadaniem ufo jest opozniac zaplon.
1. Na aparacie zaplon jest opozniony.
2. Ufo przy zamknietej/otwartej przepustnicy 'trzyma' zaplon przyspieszony.
3. W momencie dodawania gazu opoznia na chwile zaplon.

Ot cala filozofia. Do turbinki wypada to wywalic i wyregulowac zaplon samym aparatem, ale to tez do pi** wyjscie, bo nie da sie tego optymalnie ustawic.

Chyba, ze ktos zna inne wyjscie dla jetronic'a

Co do mojej poprzedniej wypowiedzi, to chyba ja nie do konca to zrozumialem -sorx :)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

każdy ma swoje zdanie na ten temat jak zwykle 8)7 :mrgreen:

nie rozumie no ok niech bedzie ale ufo i tak nie zadziała w drugą strone :D
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Teoretycznie mogloby przyspieszac, bo kiedy przy wkladaniu ufo przesunalem za daleko tarczke do ktorej ufo jest przyczepione to zaplon byl bardzo pozno 8), ale zapomnialem o ogranicznikach na ufo 8)7
czyli reasumujac ufo nie bedzie dzialac :P
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

Napewno nie zadziala w druga strone i napewno nie opozni, bo to ciegno ktore jest uczepione membany no opor jesli silnik nie pracuje,wiec jak dmuchniesz to niczego nie zmieni.. .Moze jedynie uwalic membramke i zaplon nie bedzie juz nigdy na tym patencie przyspieszany
racja, pozostałe wypowiedzi wierutna bzdura... rozbierałem już 2 "ufa" i to w drugą stronę nie zadziała, chyba że :P zamontujesz to inaczej, dołożysz sprężynkę z drugiej strony.. słowem kupa roboty (wręcz jak rzeźba w g...) i po co? :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

woocash pisze:
Napewno nie zadziala w druga strone i napewno nie opozni, bo to ciegno ktore jest uczepione membany no opor jesli silnik nie pracuje,wiec jak dmuchniesz to niczego nie zmieni.. .Moze jedynie uwalic membramke i zaplon nie bedzie juz nigdy na tym patencie przyspieszany
racja, pozostałe wypowiedzi wierutna bzdura...
zupelnie jak teoria dzialania korektorow 8)7
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

zupelnie jak teoria dzialania korektorow
kuffa.. co ma jedno do drugiego, pisałem gdzieś że rozbierałem korektor czy coś? wiec skończ offtopicować i wracaj do kończenia z kompromisem
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Naprostuj prosze moje wierutne bzdury i napisz do czego jest ufo i na jakiej zasadzie dziala.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

woocash pisze:
zupelnie jak teoria dzialania korektorow
kuffa.. co ma jedno do drugiego, pisałem gdzieś że rozbierałem korektor czy coś? wiec skończ offtopicować i wracaj do kończenia z kompromisem

Ma to na celu zebys przestal pisac w sposob taki jakbys sie nie mylil bo kazdy ma prawo sie mylic, a ty odrazu napinasz sie jak nie wiadomo jak wielki masta. Co do kompromisu to jest skonczony, tylko jak pomysle o procedurze zmiany podpisu to mi sie slabo robi 8)7

i nie bedziesz mi mowil co mam robic :twisted:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

i nie bedziesz mi mowil co mam robic
hehe... wcale nie musisz słuchać ;P

prostować nie będę.. bo potem pewnie zrobi się max wątek na kilka stron oparty o czepanie się form fleksyjnych słowek :wink:

ważne jest to, że z tego co pamiętam, to miseczka, w której siedzi sprężyna (po stronie w której panuje podciśnienie) oparta jest o obudowę już, więc nie ma bata opóźnić zapłonu poprzez podanie nadciśnienia. i tyle...

a patent jest prosty jak drut - na wolnych obrotach zapłon ustalany jest poprzez otwarcie przez kompa zaworka elektromagnetycznego, który otwiera dopływ podciśnienia (śmiesznie brzmi .. nieprawdaż?? :wink: ) zapłon jest przyspieszony - dla wolnych obrotów jest zadana moc, przy wysokich obrotach zaworek jest zamykany - o zapłon się opóźnia - nie niszczy się silnika poprzez zbyt wczesny zapłon mieszanki - korby, wał , panewki nie dostają strzała w momencie, gdy tłok nie znalazł się jeszcze w GMP, albo w momencie gdy znajduje się w GMP- tylko wtedy, kiedy tłok juz opada... i tyle

aha moralez.. sorki, ja się nie napinam jak masta, tylko przerabiałem ten temat kilka razy, ufo rozbierałem, dorabiałem membranę, kupowałem nowe, próbowałe ustawić zapłon.. więc po prostu wiem co i jak, a to że akurat tak napisałem.. no weny nie miałem :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

woocash pisze: a patent jest prosty jak drut - na wolnych obrotach zapłon ustalany jest poprzez otwarcie przez kompa zaworka elektromagnetycznego, który otwiera dopływ podciśnienia (śmiesznie brzmi .. nieprawdaż?? :wink: ) zapłon jest przyspieszony - dla wolnych obrotów jest zadana moc, przy wysokich obrotach zaworek jest zamykany - o zapłon się opóźnia - nie niszczy się silnika poprzez zbyt wczesny zapłon mieszanki - korby, wał , panewki nie dostają strzała w momencie, gdy tłok nie znalazł się jeszcze w GMP, albo w momencie gdy znajduje się w GMP- tylko wtedy, kiedy tłok juz opada... i tyle
A to ciekawe, bo:
W takim razie po co sa sprezynki (uklad odsrodkowy) w aparacie? Przeciez tak tez mozna regulowac zaplon, wiec tu(duze/male obroty) rola ufo racej jest zbedna.

BTW -zaplon jest przed gmp, a nie w/po :)

I jeszcze taka mala dygresja -jakbys doczytal dokladnie, to moralez napisal, ze z ogranicznikiem nie bedzie opozniac przy nadcisnieniu :P
ODPOWIEDZ