Problem z 205

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
1maciej1

Problem z 205

Post autor: 1maciej1 »

Witam jestem nowym urzytkownikiem tego forum, a 205 mam raptem od 3 miesięcy (1.1 benzyna - gaźnikowy)

Mam w tym ałcie taki dziwny objaw: cały czas pali i jeździ bez problemu
tzn gdy go odpalam zimnego czy po jakis dłuższych przerwach. Ale kiedy
odpalę go zimnego i przejadę niezbyt długi odcinek (tzn. gdzieś po
gliwicach) a następnie zaparkuje i stoi on około 1 godziny, to po
następnym odpaleniu (nieważne czy na ssaniu czy też bez niego)
przejeżdżam około 10 metrów i on gaśnie !!! Po czym mam problem z
odpaleniem (ssanie czy bez nieistotne) gdy już odpoli sytuacja sie
powtarza 10 metrów i gaśnie!!! Taka akcja powtarza się trzykrotnie po
czym auto zaczyna jechać i dalej nie sprawia problemu.

Zdaza tez mu sie zgasnąc w drodze ale to jedynie jak jest zimny - ale wówczas pali bez problemu.

Może doradzicie co robić???

A dodam że coś takiego zdarzyło mi się dwukrotnie. A jeszcze jedno
niekiedy w czasie jazdy błyśnie mi (tak na 0,5s)jedna z czerwonych
lampek, ale nigdy nie zdarzę zauważyć która! Wchodzą w grę
akumulator, olej lub STOP.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedz :)
Awatar użytkownika
Misiek
Site Admin
Posty: 609
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 3:33 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI, a był kiedyś Junior 1.0
Numer Gadu-gadu: 8179447
Login tlen: misiektt
Kontakt:

Post autor: Misiek »

Powiem tyle it's alive nigdy się nie spotkałem z czymś takim ale na moje to coś z pompą paliwową może podaje za dużo paliwa hmmm a dym z rury jaki idzie ??
1maciej1

hmmm

Post autor: 1maciej1 »

jak na ssaniu przycisne to zadymi ale tak na codzien to nic nie zauwazylem.
krynio
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 12:19 am
Posiadany PUG: 205 Junior/ Peugeot 406
Numer Gadu-gadu: 1023304
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: krynio »

Być może to wogule coś z paliwem, filtr sprawdzałeś. Tak poprostu jak jedziesz to ci zgaśnie ? Dziwne.
Zmiana 205 na 406 :) ALE KOLOR BEZ ZMIAN ;)
DUŻY

Post autor: DUŻY »

Mi czasem tez gasnie jak jest nie rozgzany ale tylko na wolnych obrotach
maciaveli

Post autor: maciaveli »

prawdopodobnie pompa paliwa do wymiany . Poprostu pompa paliwa po odpaleniu nie pracuje , ale lewek jeszcze pomimo tego odpala , bo zawsze zostaje troche paliwa w gaźniku .
Ostatnio zmieniony 01 wrz pn, 2003 11:47 pm przez maciaveli, łącznie zmieniany 1 raz.
1maciej1

sprawa sie prawie wyjasnila

Post autor: 1maciej1 »

No niestety wczoraj zapłaciłem za lawetkę :(( bo auto umarło niestety po przejechaniu okolo 100 km pojawily sie objawy takie jak wyżej opisywałem.
Nowością w objawach było:
- gdy już udało mi się go odpalić to rozpędzałem go do 4 biegu i nagle zero mocy ja mu w gaz a on buuuuuu i gasnie i problem z odpaleniem:(
po przerwie 10 15 min odpalał ale dalej to samo gasnie i odnowa,
- na lince jak mnie holowano to udalo sie go odpalić i na luzie działał przez minut 5 po czym gasł przerwa 10 min i znów odpalał i tak na okrógło :(

I co wy na to?
fajter

Post autor: fajter »

A czy przy okazji tej utraty mocy nie palila ci sie kontrolka silnika - CHECK ENGINE, ta na lewo od kontrolki rezerwy paliwa? Bo mialem kiedys podobne objawy (na szczescie obeszlo sie bez lawety) i okazalo sie ze to silniczek krokowy.
Ostatnio zmieniony 02 wrz wt, 2003 10:28 am przez fajter, łącznie zmieniany 1 raz.
majpio

Post autor: majpio »

wg mnie to raczej coś z temperaturą coś za mocno się nagrzewa i po ochłodzeniue pozwala na prace silnika
1maciej1

cd przebojów z moją 205

Post autor: 1maciej1 »

Jest właśnie u mechanika i jego diagnoza jest następująca:
- z filtrem i pompą paliwową wszystko ok on podejrzewa że coś z elektryką !!!
Ale co ???
To auto ma Gaźnik a nie wtrysk !!!
Podpowiedzcie co w elektryce by mogło tak się objawiać lub jak znacie to podajcie adres jakiegoś gliwickiego mechanika co by się jeszcze na elektryce znał :(
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Moduł, aparat zapłonowy, cewka zapłonowa... te elementy moga byc felerne... byc moze nagrzewaja sie i przestaja prawidlowo dzialac.

Aparat zaplonowy steruje modulem, modul cewka, cewka daje iskre na kopulke, aparat rozdziela ja na posczegolne kable.

Modul moze sie grzac i robic zwarcie

Aparat zaplonowy - w nim moze sie grzac cewka wewnatrz i wtedy moze znikac iskra - gdy ostygnie bedzie wszystko ok

Cewka zaplonowa - po nagrzaniu moze nie dawac wystarczajaco mocnej iskry.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DUŻY

Post autor: DUŻY »

Mój kumpel miał podobne objawy w cytrynie AX w trasie zatrzymywał się co jakies pół godziny stał jakieś 15 minut i potem znowu troszkę drogi i tak w kółko. Na mazury z Warszawy i z powrotem jechał 11 godzin.
Wymienił moduł i jest OK.
fajter

Post autor: fajter »

Aaaa... No wlasnie, zapomnialem. Identyczne objawy mialem 2 lata temu. Nie musialem sie zatrzymywac, ale tracil moc na jakies 30 sec a potem znow jechal normalnie. I tak co 15 min. Po wymianie modulu (i chyba silniczka krokowego tez) bylo juz OK.
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Nam kiedys na KJS'ie jak zagrzal sie pug zgasl i niechcial odpalic, mielismy juz sie wycofac, ale w ostatniej chwili udalo sie go odpalic , pozniej doszlismy wraz z mechanikiem do tego ze przegrzewala sie cewka w aparacie zaplonowym
luk

Post autor: luk »

Wiem co to jest
Na 90% jest to wina takiej małej cewki(kondensatorka) w aparacie zapłonowym u mnie też tak było. A mam taki auto jak ty z roku 1986.
Może byc jeszcze zle ustawiony skład mieszanki w gażniku dlatego on się zalewa, bądż zbyt wolne obroty biegu jałowego. Ale moim zdaniem 1 powud najpewniej. Cena tej małej cewki 70zl. Ale jak nie masz pojęcia o ustawieniu zaplonu to sam za tą wymianę się nie bierz.
ODPOWIEDZ