Problem z kontrolka katalizatora (?) + wymiana paska rozrząd

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Piweł pisze:Mav mądrze gada (jak zwykle) - polać mu! :D

Winkiel u Ciebie to chyba nie jest lambda (bo wydaje mi się że jej w ogóle u Ciebie nie ma 8)), więc ja bym się dokładniej przyjrzał co tam się dzieje. Mój "cichy" typ - to może być niestety przepływka.
Znaczy się przepływomierz? :) sorki, ze pytam, ale wole sie upewnic :)
majpio

Post autor: majpio »

kaktus być może to jest to ale dlaczego obroty nie są na stałym poziomie tylko sobie pływają a kontrolka zawsze zapala się jak autko pochodzi ispadna obroty masz jakiś pomysł co z tym zrobić?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie mam pojecia.. moze jak Katalizator sie nagrzeje, to wskakuje blad, swieci sie kontrolka, komp przelacza sie w tryb awaryjny, i zaczynaja swirowac obroty?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
majpio

Post autor: majpio »

czyli nie pozostaje nic innego jak wypieprzyć katalizator
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Kontrolka od katalizatora (czy też ogólnie od komputera - łorewer) zapala się dopiero po nagrzaniu silnika, ponieważ dopiero wtedy komputer zaczyna "zbierać" sygnał z lambdy. Poprostu na zimnym silniku wtrysk bierze sygnały tylko z niektórych czujników, a dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temp. ze wszystkich. Dodatkowo panowie z Peugeota/Citroena wymyślili sobie, że do odczytywania sygnału z przedziału 0,1-1,0 Volta potrzebny jest czujnik lambdy z grzałką i aż z czterema przewodami (zamiast z jednym lub z dwoma jak u wszystkich "normalnych" producentów), w związku z czym sonda do GITa kosztuje jedyne 370 PLN :evil: . A ja muszę ją wymienić już po raz drugi w ciągu półtora roku :cry: . Ja pier....!
Ex 205 GTi...
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Piweł pisze:Kontrolka od katalizatora (czy też ogólnie od komputera - łorewer) zapala się dopiero po nagrzaniu silnika, ponieważ dopiero wtedy komputer zaczyna "zbierać" sygnał z lambdy. Poprostu na zimnym silniku wtrysk bierze sygnały tylko z niektórych czujników, a dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temp. ze wszystkich. Dodatkowo panowie z Peugeota/Citroena wymyślili sobie, że do odczytywania sygnału z przedziału 0,1-1,0 Volta potrzebny jest czujnik lambdy z grzałką i aż z czterema przewodami (zamiast z jednym lub z dwoma jak u wszystkich "normalnych" producentów), w związku z czym sonda do GITa kosztuje jedyne 370 PLN :evil: . A ja muszę ją wymienić już po raz drugi w ciągu półtora roku :cry: . Ja pier....!
Ja bym na twoim miejscu wywalilkatalizator, ewentualnie zmienil kompa natego sprzed 1993 roku jak auta nie jezdzily z katami... Sprawdz czy to jest mozliwe...bo bym oszalal zmieniajac co 7 misiecy sonde:((
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Ja coś słyszałem, ze mozna lambde w ogole wylaczyc i jak sie odpowiednio wszystko podlaczy, to nie bedzie teoretycznie roznicy. Ale jak mówilem, ja sie nie znam..
majpio

Post autor: majpio »

Mav od którego roku pugi szły z katami chodzi mi nie tylko o gti
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

WINKiel pisze:Ja coś słyszałem, ze mozna lambde w ogole wylaczyc i jak sie odpowiednio wszystko podlaczy, to nie bedzie teoretycznie roznicy. Ale jak mówilem, ja sie nie znam..
Z lambda jest tak, ze jest na tyle niedokladna ze komp na jej podstawie wprowadza ostatnie poprawki, a reguluje ogolnie sklad mieszanki z innych czujnikow... Jednym slowem mozna by pokombinowac z komputerem ktory lambdy nie uzywa (starsze modele)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
majpio

Post autor: majpio »

Mav odpowiedz mi na zadane pytanie jeżeli znasz oczywiscie odpowiedz a czy lambda uszkodzona może być powodem pływających obrotów?
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

majpio pisze:Mav od którego roku pugi szły z katami chodzi mi nie tylko o gti

ogolnie zaklada sie ze w 91 zaczely sie pojawiac pierwsze gti z katalizatorami. Zasada byla taka ze najpierw wstawiali je do GTi 1.9 oraz do CTi (cabrio) 1.9 i 1.6
jednoczesnie przez kilka lat produkowano dwa typy silnikow 1.9
XU9JA 130 konny bez katalizatora (lata produkcji 86-93)
oraz XU9JAZ 122 KM ze zmniejszona kompresja o 0.4 w stosunku do mocniejszego silnika (lata produkcji 90-94).

Dlatego nie jest latwo wskazac konkretnej daty - latwiej po modelu silnika poznac...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
majpio

Post autor: majpio »

a jak chodzi o pozostałe silniki?
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

majpio pisze:a jak chodzi o pozostałe silniki?
Z tego co mi wiadomo to ani gr ani gl, gt/xs nie posiadaly katalizatorow
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
majpio

Post autor: majpio »

to czego mój dziad gr 89 rok ma kata?słyszałem że na szwajcarie szły już przed 90 rokiem auta z katem
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

majpio pisze:Mav odpowiedz mi na zadane pytanie jeżeli znasz oczywiscie odpowiedz a czy lambda uszkodzona może być powodem pływających obrotów?
Jezeli chodzi Ci o to ze na luzie obroty Ci sie podnosza z np. 900 do 1500 i spowrotem... to moze byc cos ze sterowaniem przepustnicy. Jesli natomiast silnik ci sie przydlawia i nierowno pracuje - prawie na 100% podcisnienia - sprawd wszystkie weze w poszukiwaniu pekniec - lapie po prostu Ci lewe powietrze tamtedy
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
ODPOWIEDZ