a co ze skrzynią....

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

No tak, w internecie jest przeciez wszystko :D no ale 230 nie osiagnalem :(
DZIKU

Post autor: DZIKU »

Piweł pisze:Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800 :shock: :D .

Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy :wink: Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem :wink: . Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym :twisted: na liczniku.

P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się
tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza :cry:
co masz na mysli - dane skrzyni.....
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Chodzi mnie :) generalnie o to że w GTi/CTi ładowali właściwie tylko dwie skrzynie: BE1/5 oraz BE3/5. Różnią się one przełożeniami pierwszego biegu: w 1,6 i CTi było 3,25, a w 1,9 GTi 2,92 oraz przełożeniem głównym: odpowiednio 4,06 oraz 3,69. Wydłużenie skrzyni można zatem osiągnąć po prostu przez wymianę przeł. głównego (czyli zmianę dyferencjału) - efekt samochód będzie miał dłuższe wszystkie biegi bez wymiany całej skrzyni. Problemem może być tylko zakup samego dyferencjału i ewentualnie koszt jego przerzucenia do starej obudowy - może się okazać że jednak wymiana całej skrzynki będzie tańsza.

Jeśli jednak teraz nie możesz go spokojnie wkręcić na "czerwone obroty" :D :wink: to nie ma to wszystko sensu bo nawet na dłuższych biegach i tak nie starczy Ci mocy na rozpędzenie autka do wyższej prędkości.
Ex 205 GTi...
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Janek_A_S »

Skrzynki od innych samochodow (z takim silnikiem jak Twoj nawe od citroenow bo wiadomo ze to to samo) beda pasowaly,lub roznia sie ewentualnie mocowaniami.Czasami niektorzy wkladaja do GIT-ow skrzynki od diesla ktore tez pasuja,ale sa za to krotsze.Tak wiec widac ze i nawet nie tylko od tego samego silnika pasuja.Skrzynia od SRI moze miec tylko inne przelozenia glowne,a wszystkie inne przelozenia w skrzyni takie same.A to SRI bylo 1,9 ??? (bo teraz akurat nie chce mi sie dzwonic czy byly wogole inne :D ) W swojej stajni posiadamy 405 SRI z 88 r tylko ze w combi i najszybciej jechalem tym ok 195 (ok bo roznie pokazuja zegary w kazdym samochodzie :lol: )
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

No coś mi się nie wydaje żeby skrzynka od diesla była krótsza niż ta od benzyny - porównaj do jakich obrotów dokręcają się oba typy silników (a prędkości na poszczególnych biegach są zbliżone). SRi było tylko jako 1,9 - miało ten sam silnik co 205 GTi lub "wczesny" Citroen ZX Volcan.
Ex 205 GTi...
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Janek_A_S »

Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Tu nie ma się o co pytać, skoro taka skrzynka w dieslu kręcącym się do około 4000obr./min daje na dwójce powiedzmy prędkość 60km/h to w benzyniaku osiągającym powiedzmy 6000obr./min musi być większa prędkość (zakładając podobną wielkość kół i brak poślizgu sprzęgła).
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Janek_A_S pisze:Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam
Musisz sie spytac :) , bo mnie bardzo ciekawi jak to wyglada w stronie sportowej. NA GSMP wskazana jest krotka skrzynaia, a samo glowne przelozenie kosztuje 2000zl , a skrzynia z disla 200zl?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

u mnie w 1.6 gti na 5 przy odcieciu obrotow- koło 6600-6700 jest około 190 i koniec wiecej juz nie pojedzie
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

ZoNNk pisze:u mnie w 1.6 gti na 5 przy odcieciu obrotow- koło 6600-6700 jest około 190 i koniec wiecej juz nie pojedzie
Niech dziewucha nie wychyla sie przez szyberdacha i pojedzie i 210 :P Sorki, mam dzisiaj dobry humor bo mi komorke ukradli, ale wlasnie znalazlem inna w taksowce :)
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Janek_A_S »

niestety pytalem sie osoby ktora siedzi w Peugeotach od dobrych 7 lat (zbudowal i posiadal pare rajdowek i on tez twierdzi ze sa krotsze) trzabyloby dokladnie zobaczyc przelozenia na poszczegolnych biegach i/lub tez przekladni glownej.Ja jutro (a mialo byc dzis ale czasu zbraklo) bede wlasnie wyjmowal z AX Sporta skrzynke od Diesla i wkladal oryginalna sporta.Po przejechaniu Mazowieckiego okazalo sie ze mala trochew predkosc mialo na tamtej skrzynece.
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

To jak jest z ta skrzynia od diesla , bo na chlopski rozum wydaje sie byc dluzsza , bo jak disel kreci sie do 4000obr/min i ma 60km/h to jak wsadzimy ta skrzynie do gti to przy 4000obg/mon tez bedzie 60km/h , a przy 6000obr/min, to chyba juz z 90km/h , wiec jest dluzsza ...


Pozdrawiam
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Janek_A_S »

ja twierdze ze jest krotsza...
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Moglbys to jakos wytlumaczyc? :) , jak to bylo w tym AX'ie ?
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

No i okazuje się że jednak skrzynka w dieslu jest dłuższa. Niedowiarkom polecam zajrzeć tutaj
Ex 205 GTi...
ODPOWIEDZ