a co ze skrzynią....
co masz na mysli - dane skrzyni.....Piweł pisze:Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800 .
Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem . Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym na liczniku.
P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się
tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza
Chodzi mnie generalnie o to że w GTi/CTi ładowali właściwie tylko dwie skrzynie: BE1/5 oraz BE3/5. Różnią się one przełożeniami pierwszego biegu: w 1,6 i CTi było 3,25, a w 1,9 GTi 2,92 oraz przełożeniem głównym: odpowiednio 4,06 oraz 3,69. Wydłużenie skrzyni można zatem osiągnąć po prostu przez wymianę przeł. głównego (czyli zmianę dyferencjału) - efekt samochód będzie miał dłuższe wszystkie biegi bez wymiany całej skrzyni. Problemem może być tylko zakup samego dyferencjału i ewentualnie koszt jego przerzucenia do starej obudowy - może się okazać że jednak wymiana całej skrzynki będzie tańsza.
Jeśli jednak teraz nie możesz go spokojnie wkręcić na "czerwone obroty" to nie ma to wszystko sensu bo nawet na dłuższych biegach i tak nie starczy Ci mocy na rozpędzenie autka do wyższej prędkości.
Jeśli jednak teraz nie możesz go spokojnie wkręcić na "czerwone obroty" to nie ma to wszystko sensu bo nawet na dłuższych biegach i tak nie starczy Ci mocy na rozpędzenie autka do wyższej prędkości.
Ex 205 GTi...
-
- Junior
- Posty: 149
- Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skrzynki od innych samochodow (z takim silnikiem jak Twoj nawe od citroenow bo wiadomo ze to to samo) beda pasowaly,lub roznia sie ewentualnie mocowaniami.Czasami niektorzy wkladaja do GIT-ow skrzynki od diesla ktore tez pasuja,ale sa za to krotsze.Tak wiec widac ze i nawet nie tylko od tego samego silnika pasuja.Skrzynia od SRI moze miec tylko inne przelozenia glowne,a wszystkie inne przelozenia w skrzyni takie same.A to SRI bylo 1,9 ??? (bo teraz akurat nie chce mi sie dzwonic czy byly wogole inne ) W swojej stajni posiadamy 405 SRI z 88 r tylko ze w combi i najszybciej jechalem tym ok 195 (ok bo roznie pokazuja zegary w kazdym samochodzie )
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Musisz sie spytac , bo mnie bardzo ciekawi jak to wyglada w stronie sportowej. NA GSMP wskazana jest krotka skrzynaia, a samo glowne przelozenie kosztuje 2000zl , a skrzynia z disla 200zl?Janek_A_S pisze:Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Junior
- Posty: 149
- Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
niestety pytalem sie osoby ktora siedzi w Peugeotach od dobrych 7 lat (zbudowal i posiadal pare rajdowek i on tez twierdzi ze sa krotsze) trzabyloby dokladnie zobaczyc przelozenia na poszczegolnych biegach i/lub tez przekladni glownej.Ja jutro (a mialo byc dzis ale czasu zbraklo) bede wlasnie wyjmowal z AX Sporta skrzynke od Diesla i wkladal oryginalna sporta.Po przejechaniu Mazowieckiego okazalo sie ze mala trochew predkosc mialo na tamtej skrzynece.