Strona 2 z 2

: 30 paź pn, 2006 11:02 am
autor: Darek
u mnie tez wd40 na poczatku pomagalo:] ale nie ma co sie bawic.. cos ok 30 zł + chwila zabawy i problem z glowy na długo

: 01 lis śr, 2006 8:23 pm
autor: ZyŁy
Bylem u innego mechanika w sprawie krzyzaka i powiedzialem mu, ze chodzi o ten w komorze silnika bez potrzeby wyjmowania calej kolumny. Powiedzial mi, ze to czy trzeba wyjac kolumne czy nie zalezy od tego jaki jest ten krzyzak, jak jest "zaklepany" czy cos w tym stylu (za wolno sluchalem i nie pamietam) to trzeba wyjac - 150 zł

Dopoki poruszam sie tylko w teorii ciezko mi sie polapac kto ma racje.
Napewno mamy takie same układy kierownicze ? (`91, 1.1 Look)

: 01 lis śr, 2006 8:56 pm
autor: MILO.
wystarczy zdjac zabezpieczenie i odkrecic srubke przy maglownicy i wewnatrz bolidu odkrecic druga srubke na kolumne, nastepnie wyjac od komory silnika sobie ta 'pałke' z krzyzakiem i na stole porobic co trzeba...taka filozofia

: 01 lis śr, 2006 9:30 pm
autor: ZyŁy
Ok MILO. bedzie na ciebie :P

A czy ktos mi moze powiedziec jaki to krzyzak, z tego co pamietam to gosc w sklepie napomnial 18 i 19 cokolwiek to znaczy :/

Ewentualnie kupie obydwa i niepotrzebny oddam po wymianie.

: 02 lis czw, 2006 2:17 pm
autor: MILO.
w pugach 205 sa dwa rodzaje symetryczne (wszystkie 4 'koncowki' o identycznej srednicy - takie mailem u siebie w 1.9d) oraz asymetryczne (2 inne od drugich). Koszt 35zl. Ja kupowalem obydwa i ten asymatryczny gdzies mi lezy, jak bedzie Ci pasowal to oddam w przyzwoitej cenie ;-)

WYMIANA KRZYRZAKA

: 04 lis sob, 2006 9:36 am
autor: borek_wpr
Wtam Was.
Wymieniałem krzyżak w swoim JUNIORZE i jest ok.
Można to zrobić metodą młotkową, lecz wygodniej w imadle.
Potrzebne materiały:
1 Imadło warsztatowe
2 Nakrętka M20
3 Śruba M8x20
4 Mini przecinak (ze starego gwintownika M4)
Dla wygody zdemontowałem półkę od str. kierowcy bo łatwiej odkręcić
śrubę drugiego przegubu.A teraz po koleji.
Odkręcić śrubę z maglownicy i w kokpicie z drugiego krzyżaka.
Młotkiem zbić jarzmo krzyżaka z maglownicy i wysunąć wałek NADELA w
w str. silnika. Mój JUNIOR nie ma wspomagania więc jest luz w kom. silnika.
Między szczęki imadła włożyć - nakrętkę (otw. do łożyska), krzyżak i śrubę.
Zgniatać - a właściwie wyciskać miskę łożyska ok 3mm. Wyjąć wałek i usunąć wystającą miskę. Obrócić wałek o 180 st. i powtórzyć czynność. Podobnie postępujemy z pozostałymi dwoma miskami.
Jeśli mamy suwmiarkę to mierzymy średnice otworów obudowy.
Nazwijmy to osiami X i Y. U mnie był to krzyżak równoramienny.
Oś X fi 16mm i oś Y fi 16mm .Mogą być różnoramienne np. X 15 Y16. itp.
Jak nie mamy suwmiarki to zmierzą nam w sklepie. Cena krzyżaka
ok 30 zł a nowy wałek NADELA ponad 200zł,
Montaż:
Zdjąć miski z nowego przegubu .(Nie wysypać wałków)
Włożyć 1 miskę w obudowę ,włożyć krzyżak , włożyć 2 miskę.Delikatnie zaciskać w imadle i kontrolować osiowość łożysk i przegubu.Jeśli jest ok.
to prasujemy do oporu.Podobnie postępujemy z drugą stroną. Teraz należy wcisnąć łożyska głębiej ok. 1 mm(w imadle i łbem śruby do łożyska).Jeśli uważnie się przyjrzymy to widać dwa ślady zakucia łożyska.
Takie nacięcia dł.4mm szer. 0.8mm. Mini przecinakiem zrobić nacięcia tak aby odchylić nieco krawędz otworów(zabezpecza przed wypadnięciem łożyska) i po zabawie . Założyć ,skręcić i jazda próbna. Miłej pracy!!!
Grzesiek

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

: 28 wrz śr, 2016 1:47 pm
autor: szpadliszi
Panowie,
odkopie starucha - wymieniał ktoś krzyżak (lub kolumnę) od strony kierownicy?
U mnie ten przy maglownicy wygląda ok, a stuki i luz mam pod obudową kierownicy :(

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

: 28 wrz śr, 2016 2:21 pm
autor: kojot662
Próbowałem to sam zrobić ale popsułem :-( . W zakładzie U mechanika wymiana Krzyżaka od kolumny kierowniczej kosztuje 50 zł . Nowe łożyska Krzyżaka , nasmarowane i całość pomalowana ne czarno.. wygląda i chodzi jak Nowe więc nie próbowałem się dalej bawić sam..

tapatalk. P-8

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

: 02 paź ndz, 2016 11:06 am
autor: szpadliszi
miał ktoś doświadczenie z kolumn i maglem z 309 ?
wg netu magiel pasuje zamiennie 205 <-> 309, a jak z kolumną ?

kupiliśmy wczoraj kolejnego pyzia i w nim układ kierowniczy jest wzorowy

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

: 02 paź ndz, 2016 11:53 am
autor: grzesiek309
Magiel jest taki sam ale drążki kierownicze w 309 są około 1cm dłuższe. Kolumna kierownicza jest identyczna.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej

: 02 paź ndz, 2016 3:16 pm
autor: szpadliszi
drążki w 205 mam ok - czyli generalni P&P , pysznie :)
dzięki za info