chłodnica oleju - kto ma? w jakich silnikach była?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

chłodnica oleju - kto ma? w jakich silnikach była?

Post autor: Marin205 »

Witam - ponieważ temat jest mi obcy - zadaję pytanie - czy była montowana chłopdnica oleju w 205? i w jakich silnikach peugeota była? - a jeśli ktoś wie to jak to było montowane - podeejrzewam ze w modelu turbo była
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

była montowana w GTI, nie wiem czy we wszystkich, ale z ludzi, których znam, to chyba każdy ją miał :)
olej szedł przez taką przystawkę, montowaną przed filtrem oleju, wężami do chłodniczki z tego co wiem przynitowanej do plastikowej obudowy chłodnicy wody

ale w każdym razie... nie tylko w turbo była :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

czy ma ktoś foto?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

haynes, strona 43, tam masz oba typy :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

bylo tak:

gti z jednym wentylatorem+chlodnica oleju
gti z 2 wentylami

moj git ma 2 wentyle i chlodnice :)
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Mam i ja :D

chłodniczka+1 wentyaltor, a już nie długo drugi włączany z kabiny :twisted:

W miejscu montowania filtra oleju do bloku silnika jest przystawka, wychodzą z niej 2 wysokociśnieniowe przewody olejowe do chłodniczki oleju, tuż za chłodniczką jest filtr oleju. Całość znajduje się od strony kierowcy przy chłodnicy (mocowanie chyba do bloku silnika), niestety dość nisko, więc już zdażyło mi sie urwać przy okazji wycieczki w głębszą zaspę :(

Jest jeszcze jedno "niestety"... biada temu komu taki przewód puści - zachowuje sie jak karczer sikający olejem na cały silnik i zawieszenie, więc ja np. straciłem w ten sposób blisko 3l Liqui Molly po przebiegu ok 1000km :( Na szczęście akurat tankowałem i zauważyłem na stacji kałuże pod autem, bo miałbym drugi remont silnika w ciągu pół roku :shock:

Co więcej zamienniki przewodów kosztują ponad 400PLN (o oryginały bałem się zapytać...), a z dorobieniem (czytaj zaprasownanie nowego przewodu w stare elementy metalowe do mocowania) na takie ciśnienie też sprawa nie jest prosta. W Lublinie znalazłem 2 zakłady które podjęłyby się zadania - w jednym usłyszałem "na mniej niż 200PLN proszę się, nie nastawiać" !!! O dziwo w drugim zapłaciłem 60PLN, a całość była gotowa w 2 godziny :o Całość z wymianą (i paliwem, aby zakład znaleźć) zamknęła się w 130PLN
A jak powiedziałem, że auto w sporcie używane to dostałem przewody na 160 atmosfer, więc pewnie auto przeżyją 8)

No ale jakby nie było to temperaturkę auto trzyma pierwsza klasa - przy ostrym katowaniu 110st. jeszcze nie udało się przekroczyć, a norma to 90-95st :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

d_ARC pisze:
No ale jakby nie było to temperaturkę auto trzyma pierwsza klasa - przy ostrym katowaniu 110st. jeszcze nie udało się przekroczyć, a norma to 90-95st :)
:mrgreen:

mi sie udalo 115-120 a podczas powrotu z czestochowy :)
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

A wygląda to tak 8)
Załączniki
chlodnica oleju1.jpg
chlodnica oleju1.jpg (67.14 KiB) Przejrzano 8706 razy
chlodnica oleju2.jpg
chlodnica oleju2.jpg (74.54 KiB) Przejrzano 8706 razy
chlodnica oleju3.jpg
chlodnica oleju3.jpg (54.37 KiB) Przejrzano 8706 razy
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

a czy ktoś z was ma może chłodnicę oleju powietrzną a nie wodną?

Dodano po 36 sekundach:

i warto dać to ustrojstwo czy nie?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Jak nie katujesz auta to nie musisz mieć. Moja się niestety rozleciała. Tzn przy swapie silnika okazało się że przewody są tak zgnite że nie ma sensu przekładać. Jeżdżę więc bez. Jako ze nie jestem szaleńcem to na razie mi się nic nie przegrzało. Mam tylko jeden wentylator. Drugi leży kupiony na półce, ale ciężki jest a na polu zimno więc nie zakładałem jak na razie

d_Arc: Może dałbyś namiary na tej zakład w lublinie który Ci dorobił przewody? W Krakowie o to ciężko niestety. Jeśli wybiorę się na zlot na wiosne to może bym zamówił:)
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Marin205 pisze:a czy ktoś z was ma może chłodnicę oleju powietrzną a nie wodną?

Dodano po 36 sekundach:

i warto dać to ustrojstwo czy nie?
Ja mam ale nie pugu. Nie porównywałem ich skuteczności ale z powietrzną jest większe pole manewru w zamontowaniu w niestandardowym miejscu.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

a ile może kosztować używana chłodniczka wodna z przewodami do wymiany?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Zakład jest przy wylotówce na Świdnik na przeciwko salonu Opla chyba, w podwórzu, nazwy nie kojarzę, ale poszukam tel. Mogą zaprasować nowe przewody na oryginalne końcówki, bo tych raczej nikt nie dorobi.

Ja powróciłem do oryginału bo przewody miały tendencję do wykręcania się - podejżewam, iż były zbyt sztywne, choć przyczyną może być mniej stabilne mocowanie samej chłodniczki (kiedyś auto zanurkowało w głębokiej zaspie i się wsio pourywało) i padnięte poduszki silnika, przez co przewody mogły za bardzo "wibrować" :roll:

Ciekawe rozwiązanie wypatrzyłęm w Mi munne'a - chłodniczka jest przymocowana bezpośrednio do bloku, a do niej filtr oleju, więc problem z przewodami wyeliminowany. Zastanwiam się tylko ile trzeba zachodu aby podobnie zrobić w XU9...
ODPOWIEDZ