Strona 2 z 3

: 18 sie pt, 2006 12:30 am
autor: smug
Dokładnie to samo chcialem napisac (no moze podobnie :P ) i cos w tym jest bo zrobilem dokladnie to samo co woocash i zbytniej roznicy nie widze.Wydaje mi sie ze ta sprezynka znajdujaca sie w srodku jest zbyt mocna a guma sie bylko rozciaga nie powodujac przyspieszenia zaplonu.Ale tak jak Janek_A_S moge sie mylic :P

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

: 18 sie pt, 2006 12:51 am
autor: Banita
Zly kat wyprzedzenia moze byc zle odczytywany przez kompa i moze poprostu daje mu inna mieszanke niz powinien (czarny dym najczesciej spowodowany jest zlym skladem mieszanki)[/quote]

Raczej zly moment zaplonu skutkuje niedopalaniem mieszanki -komp nie wie, w ktorym momencie nastepuje zaplon.

Co do sprezystosci to racja, ale najwyzsze pdocisnienie jest na biegu jalowym, a najszybszy zaplon jest "nieco" wyzej.

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

: 18 sie pt, 2006 9:16 am
autor: aule
Banita pisze:Co do sprezystosci to racja, ale najwyzsze pdocisnienie jest na biegu jalowym, a najszybszy zaplon jest "nieco" wyzej.
Wydaje mi się że o sposobie pracy przyśpieszacza decyduje sprężyna która kontruje membrana w momencie zasysania jej przez podciśnienie.

Panowie to nie jest membrana rozmiarów bębna żeby się naciągała (odkształcała) pod wpływem tego podciśnienie.

Jakim cudem największe podciśnienie w przewodzie łączącym dolot (element gaźnika czy wtrysku) z przyśpieszaczem jest największe na biegu jałowym??

Czy podciśnienie nie zależy od prędkości przepływającego powietrza w dolocie??

Po to ktoś wymyślił taką regulację, aby na wyższych obrotach przyśpieszyć moment zapłonu bo to wpływa korzystnie na moc i pracę silnika, a zwiększające się wraz z obrotami podciśnienie w takim wężyku jest może nie najlepszym ale jednak sposobem aby taki efekt uzyskać.

pozdro.

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

: 18 sie pt, 2006 11:37 am
autor: Banita
aule pisze:
Banita pisze: Jakim cudem największe podciśnienie w przewodzie łączącym dolot (element gaźnika czy wtrysku) z przyśpieszaczem jest największe na biegu jałowym??
Tloki caly czas "zasysaja" tworzac podcisnienei w ukladzie dolotowym przed przepustnica. Gdy masz otwarta przepustnice podcisnienie jest najmniejsze, bo jest likwidowane przez naplywajace powietrze.

Troszke to skrocilem mowiac o biegu jalowym przez zalozenie, ze z reguly przepustnica jest max otwarta na wysokich obrotach, a na biegu jalowym prawie zamknieta.

: 18 sie pt, 2006 12:30 pm
autor: aule
Podciśnienie do aparatu jest poprowadzone nad przepustnicą a nie między zaworami a przepustnicą wiec to co piszesz niema sensu.

: 18 sie pt, 2006 1:45 pm
autor: Banita
w monowtrysku i gti non-motronic jest pod przepustnica/w przepustnicy :wink:

: 18 sie pt, 2006 5:15 pm
autor: Janek_A_S
Banita pisze:w monowtrysku i gti non-motronic jest pod przepustnica/w przepustnicy :wink:
dzis zmienialem w swojej GTI ten przyspieszacz i ogolnie pobawilem sie troche tym podcisnieniem.Zauwarzalne jest tylko w momencie dodawania gazu (przez chwile) pozniej jest takie samo jak na wolnych (czyl;i praktycznie wogole go nie ma)

: 18 sie pt, 2006 6:44 pm
autor: Banita
I tak wlasnie powinno byc w sumie troche niedokladnie to wyjasnilem, tak czy siak najmniejsze podcisnienie -full otwarta przepustnica niskie obroty; najwieksze -zamknieta wysokie obroty

: 18 sie pt, 2006 11:28 pm
autor: aule
Koledzy widzę, że aby rozwiać wątpliwości należy przytoczyć fachowe opracowanie problemu.



Zacięgnięte z prezentacji :"Układy zasilania silników spalinowych"

-podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wykorzystujący podciśnienie panujące w przewodzie dolotowym, służy do samoczynnego przestawienia kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika, a niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego,
-działa w przy małych i średnich prędkościach obrotowych i częściowym otwarciu przepustnicy, gdy podawana mieszanka staje się uboższa i z tego powodu mniej podatna na zapłon. Zapalenie jej płomieniem wymaga dłuższego czasu, co powoduje, że chwila zapłonu musi występować wcześniej niż dla pełnego obciążenia (przy tej samej prędkości obrotowej),
- właściwy dobór wyprzedzenia zapłonu przynosi zwiększenie mocy, oszczędne zużycie paliwa i zmniejszoną toksyczność spalin;

-cięgło sztywne 5 jest umocowane z jednej strony do ruchomej płytki przerywacza 6, a z drugiej do przepony 3, zaciśniętej w obudowie regulatora 4,
- przepona 3 jest dociskana z drugiej strony przez sprężynę powrotną 2. Wewnętrzna szczelna przestrzeń między przeponą a obudową jest połączona przewodem podciśnieniowym 1 z gaźnikiem, a zewnętrzna od strony przerywacza z atmosferą,
-kiedy silnik nie pracuje lub pracuje na biegu jałowym (a), wówczas podciśnienie nad przepustnicą jest niewielkie i sprężyna pozostaje w spoczynku.
-podczas pracy silnika z częściowo uchyloną przepustnicą (b), otwór przewodu podciśnieniowego znajduje się w strefie wysokiego podciśnienia. Zwiększa się różnica ciśnień działających na przeponę, która pokonując siłę sprężyny pociąga cięgłem 5 płytkę przerywacza przeciwnie do obrotu wałka rozdzielacza 7. W wyniku tego następuje przyspieszenie zapłonu.
-wraz ze zbliżaniem się przepustnicy do całkowitego otwarcia przelotu gaźnika (c) podciśnienie w przewodzie 1 obniża się, i sprężyna powrotna 2 rozpręża się odpychając przeponę, a ta z kolei cięgłem 5 obraca podstawę przerywacza zmniejszając kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy całkowitym otwarciu przepustnicy regulator jest praktycznie nieczynny Wyprzedzenie zapłonu wywoływane przez regulator podciśnieniowy i realizowane przez regulator odśrodkowy dodają się do siebie.

pozdrawiam

: 18 sie pt, 2006 11:52 pm
autor: Banita
hmm to ciekawe :)
1. Niby jak kopne w gaz to mieszanka nie staje sie bardziej uboga i nie trzeba wyprzedzac zaplonu? :roll:
2. Przewod jest za przepustnica liczac od kolektora, a np w tu3m i gti jest inaczej
3. Podcisnienie jest zalezne od predkosci obrotoej walu korbowego -ziezko by bylo nie widziec zwiazku 8)7

: 19 sie sob, 2006 8:05 pm
autor: aule
No ja też musiałem trochę zmodyfikować swoją wiedzę ale prezentacja którą znalazłem była stworzona w oparciu o kilka pozycji poważnej literatury akademickiej. Więc chyba nają rację.

Trzeba by było się podpiąć z jakimś pomiarem ciśnienia i to poobserwować jak w naszych autach to jest.

pozdrawiam

: 19 sie sob, 2006 10:07 pm
autor: Banita
a chyba tak zrobie dla pewnosci, bo zasiales ziarenko... :P

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

: 30 wrz ndz, 2012 12:00 pm
autor: allman1
Odgrzebię temat i zaoftopuję go za razem. Poszukuję przyspieszacza zapłonu do CTI - sprawnego/szczelnego. Może ktoś pomoże?

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

: 30 wrz ndz, 2012 2:19 pm
autor: Orfister
Gdzieś na Allegro widziałem nowy, bodajże Autobogatki go mają

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

: 30 wrz ndz, 2012 2:45 pm
autor: allman1
Dzięki! Wysłałem zapytanie.