GTI - modyfikacja wydechu
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
GTI - modyfikacja wydechu
Zamierzam w końcu poskładać wydech bo w aucie już tak głośno, że wysiedzieć sie nie da No i mam pytanie:
Czy jest sens zwiększać średnicę rury pomiędzy tłumnikiem środkowym a końcowym do ok 50mm (śr. wewn)? Oryginał ma ok 45. Pytam bo czytałem gdzieś, że GTI ma dobrze zaprojektowany wydech i więcej można zaszkodzić.
Planowane modyfikacje - wyrzucam kat., w jego miejsce strumiennica (domyślam się jakie w tej kwestii macie zdanie ), dalej oryginalny środkowy, rura oryginał lub 50mm i przelotowy Remus. W przyszłości kiełbasa (kolektor rurowy)
Czy jest sens zwiększać średnicę rury pomiędzy tłumnikiem środkowym a końcowym do ok 50mm (śr. wewn)? Oryginał ma ok 45. Pytam bo czytałem gdzieś, że GTI ma dobrze zaprojektowany wydech i więcej można zaszkodzić.
Planowane modyfikacje - wyrzucam kat., w jego miejsce strumiennica (domyślam się jakie w tej kwestii macie zdanie ), dalej oryginalny środkowy, rura oryginał lub 50mm i przelotowy Remus. W przyszłości kiełbasa (kolektor rurowy)
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Moim zdaniem to nie kombinuj za wiele poniewaz seryjny wydech jest na prawde super zestrojony! Jak juz koniecznie musisz to montuj tę strumienice w miejsce kata (ja bym co prawa zastapil go rura o srednicy wydechu i juz)
Wydaje mi sie ze takim zabiegiem "poszerzania" wydechu mozesz tylko zaszkodzic:)
Co innego jakbys mial zalozyc dedykowany uklad wydechowy wraz z kolektrem z kwasowki
Wydaje mi sie ze takim zabiegiem "poszerzania" wydechu mozesz tylko zaszkodzic:)
Co innego jakbys mial zalozyc dedykowany uklad wydechowy wraz z kolektrem z kwasowki
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kolektor w planach, ale nie tak łatwo go dostać. Jeździ taki jeden po Lublinie - tyle, że aby wziąść wzór trzeba by chyba silnik wyjąć Na razie więc musi zostać seria.
Remus na koniec bo akurat mam 2, a moja seria chodzi jak WRC, dziura taka, że pięść wejdzie
Podjade jutro do mechaniora, pomierzymy jeszcze średnice wszystkich elementów i coś pomyślimy
Remus na koniec bo akurat mam 2, a moja seria chodzi jak WRC, dziura taka, że pięść wejdzie
Podjade jutro do mechaniora, pomierzymy jeszcze średnice wszystkich elementów i coś pomyślimy
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czyli strumienica zamiast kata wyciąć srodkowy i wstawić rurę i zastawić koncowy jak jest albo dać przelot
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Pytanie podstawowe, o którym wcześniej nie pomyślałem:
Jaką średnicę ma rura pomiędzy tłumnikami w oryginalnym GTI?
U mnie buda jak w XS tylko reszta z GTI i diabeł raczy wiedzieć co z wydechem...
Bez tłumnika środkowego powiadacie... hmm, a będzie się jeszcze dało w aucie wysiedzieć czy będzie jak u munna Który tłumnik w 205 odpowiada z tłumienie a który to przelot?
Jaką średnicę ma rura pomiędzy tłumnikami w oryginalnym GTI?
U mnie buda jak w XS tylko reszta z GTI i diabeł raczy wiedzieć co z wydechem...
Bez tłumnika środkowego powiadacie... hmm, a będzie się jeszcze dało w aucie wysiedzieć czy będzie jak u munna Który tłumnik w 205 odpowiada z tłumienie a który to przelot?
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.
Car Valeting, Car Detailing.
Slicznie, ale tylko tyleLord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.
Co maja bledy kompa i ustawienie przepustnicy do pedu gazow? Strumienica ma za zadanie wzmocnic efekt falowy, ktory jest zalezny od tych czynnikow tylko w takim stopniu w jakim zmienia sie ilosc gazow
Zapytaj zena, jaki efekt dalo wspawanie strumienicy w miejsce tlumika srodkowego i zostawienie tylko jednego tlumika
~45 mm w oryginale (srednica zewnetrzna 48mm)
Olej strumienice, olej srodkowy tlumik, daj tlumik koncowy, policz sobie kolektor wydechowy i go pospawaj -wyjdzie cos na wzor supersprinta (lub zalatw sobie supersprinta i zrob kopie)
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wnioski:Lord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin. Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone
100% Sprawny silnik = strumienica daje efekt w postaci przyspieszenia przeplywu spalin
Nie 100% sprawny silnik != strumienica daje efekt w postaci przyspieszenia przeplywu spalin
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tyle że przy sprawnym ale nie na 100% mniejszy jest ten efekt
ale tak czy siak daje przyspieszenie
ale tak czy siak daje przyspieszenie
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl