Strona 1 z 3

GTI - modyfikacja wydechu

: 04 paź śr, 2006 2:08 pm
autor: d_ARC
Zamierzam w końcu poskładać wydech bo w aucie już tak głośno, że wysiedzieć sie nie da :( No i mam pytanie:

Czy jest sens zwiększać średnicę rury pomiędzy tłumnikiem środkowym a końcowym do ok 50mm (śr. wewn)? Oryginał ma ok 45. Pytam bo czytałem gdzieś, że GTI ma dobrze zaprojektowany wydech i więcej można zaszkodzić.

Planowane modyfikacje - wyrzucam kat., w jego miejsce strumiennica (domyślam się jakie w tej kwestii macie zdanie :P), dalej oryginalny środkowy, rura oryginał lub 50mm i przelotowy Remus. W przyszłości kiełbasa (kolektor rurowy) :D

: 05 paź czw, 2006 5:59 pm
autor: d_ARC
Nie ma nikt żadnych doświadczeń ani przemysleń w temacie :?:

: 06 paź pt, 2006 10:14 pm
autor: stef
Moim zdaniem to nie kombinuj za wiele poniewaz seryjny wydech jest na prawde super zestrojony! Jak juz koniecznie musisz to montuj tę strumienice w miejsce kata (ja bym co prawa zastapil go rura o srednicy wydechu i juz)

Wydaje mi sie ze takim zabiegiem "poszerzania" wydechu mozesz tylko zaszkodzic:)

Co innego jakbys mial zalozyc dedykowany uklad wydechowy wraz z kolektrem z kwasowki

: 06 paź pt, 2006 11:47 pm
autor: d_ARC
Kolektor w planach, ale nie tak łatwo go dostać. Jeździ taki jeden po Lublinie - tyle, że aby wziąść wzór trzeba by chyba silnik wyjąć :roll: Na razie więc musi zostać seria.

Remus na koniec bo akurat mam 2, a moja seria chodzi jak WRC, dziura taka, że pięść wejdzie ;)

Podjade jutro do mechaniora, pomierzymy jeszcze średnice wszystkich elementów i coś pomyślimy 8)

: 07 paź sob, 2006 9:48 am
autor: Lord Devil
Nie ma sensu montować strumienicy, skoro za nią ma być tłumik środkowy. Jedno zaprzecza drugiemu.

: 07 paź sob, 2006 10:35 am
autor: zen81
Ja mam wyjete kata i wstawiona strumienice a za niz seryjny układ z 2 tłumikami. Czyli lepiej wyciac srodkowy i końcowy załozyc przelotowy??
Ale czy nie bedzie za głosno chodził?

: 07 paź sob, 2006 11:11 am
autor: Sebek
czyli strumienica zamiast kata wyciąć srodkowy i wstawić rurę i zastawić koncowy jak jest albo dać przelot

: 07 paź sob, 2006 4:56 pm
autor: d_ARC
Pytanie podstawowe, o którym wcześniej nie pomyślałem:

Jaką średnicę ma rura pomiędzy tłumnikami w oryginalnym GTI?

U mnie buda jak w XS tylko reszta z GTI i diabeł raczy wiedzieć co z wydechem...

Bez tłumnika środkowego powiadacie... hmm, a będzie się jeszcze dało w aucie wysiedzieć czy będzie jak u munna ;) Który tłumnik w 205 odpowiada z tłumienie a który to przelot?

: 07 paź sob, 2006 5:32 pm
autor: Lord Devil
Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.

: 07 paź sob, 2006 11:09 pm
autor: d_ARC
Dzięki za info, cóż na KJSteca chyba właśnie tak zrobię - strumień rurkę i przelot, a na zimę i tak ważniejsze opony i technika :D więc można wrócić do serii.

Więc pozostaje jeszcze tylko jedno - jak średnica oryginalengo wydechu GTI :roll:

: 08 paź ndz, 2006 10:32 am
autor: Banita
Lord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.
Slicznie, ale tylko tyle :wink:

Co maja bledy kompa i ustawienie przepustnicy do pedu gazow? Strumienica ma za zadanie wzmocnic efekt falowy, ktory jest zalezny od tych czynnikow tylko w takim stopniu w jakim zmienia sie ilosc gazow

Zapytaj zena, jaki efekt dalo wspawanie strumienicy w miejsce tlumika srodkowego i zostawienie tylko jednego tlumika 8)

~45 mm w oryginale (srednica zewnetrzna 48mm)

Olej strumienice, olej srodkowy tlumik, daj tlumik koncowy, policz sobie kolektor wydechowy i go pospawaj -wyjdzie cos na wzor supersprinta (lub zalatw sobie supersprinta i zrob kopie)

: 08 paź ndz, 2006 11:09 am
autor: Lord Devil
O tyle ma komp, przepływka, że silnik nie pracuje prawidłowo i nie generuje mocy jaką powinien. Przede wszystkim więc należałoby go przywrócić do stanu wyjściowego, a potem zajmować się resztą, zwłaszcza jak moowisz o liczeniu wydechu.

: 08 paź ndz, 2006 11:15 am
autor: Banita
Lord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin. Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone
Wnioski:
100% Sprawny silnik = strumienica daje efekt w postaci przyspieszenia przeplywu spalin
Nie 100% sprawny silnik != strumienica daje efekt w postaci przyspieszenia przeplywu spalin

: 08 paź ndz, 2006 11:22 am
autor: Sebek
tyle że przy sprawnym ale nie na 100% mniejszy jest ten efekt
ale tak czy siak daje przyspieszenie

: 02 lis czw, 2006 11:48 pm
autor: d_ARC
No to mnie podkusili 8)7 Mój wydech właśnie się spawa i będzie tak:

kolektor - rura z kwasówki (śr. wewn. 49mm) - strumiennica (w miejsce tł. środk.) - rura - przelotowy Remus

Do soboty się okaże czy 205 munne'a dalej będzie najgłośniejsze w Lbl :twisted:

No ale grunt aby żwawszy troszki był...