GTI - modyfikacja wydechu

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

GTI - modyfikacja wydechu

Post autor: d_ARC »

Zamierzam w końcu poskładać wydech bo w aucie już tak głośno, że wysiedzieć sie nie da :( No i mam pytanie:

Czy jest sens zwiększać średnicę rury pomiędzy tłumnikiem środkowym a końcowym do ok 50mm (śr. wewn)? Oryginał ma ok 45. Pytam bo czytałem gdzieś, że GTI ma dobrze zaprojektowany wydech i więcej można zaszkodzić.

Planowane modyfikacje - wyrzucam kat., w jego miejsce strumiennica (domyślam się jakie w tej kwestii macie zdanie :P), dalej oryginalny środkowy, rura oryginał lub 50mm i przelotowy Remus. W przyszłości kiełbasa (kolektor rurowy) :D
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Nie ma nikt żadnych doświadczeń ani przemysleń w temacie :?:
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Moim zdaniem to nie kombinuj za wiele poniewaz seryjny wydech jest na prawde super zestrojony! Jak juz koniecznie musisz to montuj tę strumienice w miejsce kata (ja bym co prawa zastapil go rura o srednicy wydechu i juz)

Wydaje mi sie ze takim zabiegiem "poszerzania" wydechu mozesz tylko zaszkodzic:)

Co innego jakbys mial zalozyc dedykowany uklad wydechowy wraz z kolektrem z kwasowki
Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Kolektor w planach, ale nie tak łatwo go dostać. Jeździ taki jeden po Lublinie - tyle, że aby wziąść wzór trzeba by chyba silnik wyjąć :roll: Na razie więc musi zostać seria.

Remus na koniec bo akurat mam 2, a moja seria chodzi jak WRC, dziura taka, że pięść wejdzie ;)

Podjade jutro do mechaniora, pomierzymy jeszcze średnice wszystkich elementów i coś pomyślimy 8)
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Nie ma sensu montować strumienicy, skoro za nią ma być tłumik środkowy. Jedno zaprzecza drugiemu.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Post autor: zen81 »

Ja mam wyjete kata i wstawiona strumienice a za niz seryjny układ z 2 tłumikami. Czyli lepiej wyciac srodkowy i końcowy załozyc przelotowy??
Ale czy nie bedzie za głosno chodził?
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

czyli strumienica zamiast kata wyciąć srodkowy i wstawić rurę i zastawić koncowy jak jest albo dać przelot
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Pytanie podstawowe, o którym wcześniej nie pomyślałem:

Jaką średnicę ma rura pomiędzy tłumnikami w oryginalnym GTI?

U mnie buda jak w XS tylko reszta z GTI i diabeł raczy wiedzieć co z wydechem...

Bez tłumnika środkowego powiadacie... hmm, a będzie się jeszcze dało w aucie wysiedzieć czy będzie jak u munna ;) Który tłumnik w 205 odpowiada z tłumienie a który to przelot?
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Dzięki za info, cóż na KJSteca chyba właśnie tak zrobię - strumień rurkę i przelot, a na zimę i tak ważniejsze opony i technika :D więc można wrócić do serii.

Więc pozostaje jeszcze tylko jedno - jak średnica oryginalengo wydechu GTI :roll:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Lord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.
Slicznie, ale tylko tyle :wink:

Co maja bledy kompa i ustawienie przepustnicy do pedu gazow? Strumienica ma za zadanie wzmocnic efekt falowy, ktory jest zalezny od tych czynnikow tylko w takim stopniu w jakim zmienia sie ilosc gazow

Zapytaj zena, jaki efekt dalo wspawanie strumienicy w miejsce tlumika srodkowego i zostawienie tylko jednego tlumika 8)

~45 mm w oryginale (srednica zewnetrzna 48mm)

Olej strumienice, olej srodkowy tlumik, daj tlumik koncowy, policz sobie kolektor wydechowy i go pospawaj -wyjdzie cos na wzor supersprinta (lub zalatw sobie supersprinta i zrob kopie)
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

O tyle ma komp, przepływka, że silnik nie pracuje prawidłowo i nie generuje mocy jaką powinien. Przede wszystkim więc należałoby go przywrócić do stanu wyjściowego, a potem zajmować się resztą, zwłaszcza jak moowisz o liczeniu wydechu.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Lord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin. Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone
Wnioski:
100% Sprawny silnik = strumienica daje efekt w postaci przyspieszenia przeplywu spalin
Nie 100% sprawny silnik != strumienica daje efekt w postaci przyspieszenia przeplywu spalin
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

tyle że przy sprawnym ale nie na 100% mniejszy jest ten efekt
ale tak czy siak daje przyspieszenie
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

No to mnie podkusili 8)7 Mój wydech właśnie się spawa i będzie tak:

kolektor - rura z kwasówki (śr. wewn. 49mm) - strumiennica (w miejsce tł. środk.) - rura - przelotowy Remus

Do soboty się okaże czy 205 munne'a dalej będzie najgłośniejsze w Lbl :twisted:

No ale grunt aby żwawszy troszki był...
ODPOWIEDZ