Rura zasysająca zimne powietrze ( LPG ) - HEEELP !!!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 06 cze sob, 2009 11:55 pm przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Witajcie !!!

Wogóle jestem w jakimś szoku amoku...
Pojeździłem z zamontowaną rurą ciągnacą powietrze chłodne ( rzekomo ) spod zderzaka, tuż za błotnikiem, pod akumulatorem...
Spostrzeżenia mam takie..
1 - mniej równa praca silnika na wolnych obrotach...obroty pływały lekko..
2 - większe spalanie..o koło 0,5 l
3 - mniejsza dynamika..

Gdy silnik miałem zimny..ciągnął jak zelmer..hiihi..jak sie nagrzał..mulał...
Poz djeciu tej rury i zostawieniu układu dokładnie tak jak na zamieszczonym w poście zdjeciu sytuacja uległa zmianie...
1 - jest żwawszy... znów ubudziła sie w nim moc zelmera..hehee
2 - silnik równiej pracuje
3- czy pali mniej to nie wiem jeszcze....

no by było na tyle..
i co Wy na to ? 8)7
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

czyli jednak wolał wariant cieplejszy :?: :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

niekoniecznie - po prostu trzeba by jeszcze raz dawke ustawic i ta rure porzadnie zrobic :W
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Masz racje Banita ... bede musiał do tego mojego cudaka gazownika podjechać żeby mi ustawił wsio jak należy z tą rurą...

A krzycho zaraz powie..BLOOOSA BLOOOOSA...heheehhehe... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

Powtorze raz jeszcze gaz lubi zimne powietrze,nie chce sie rozpisywac ale rowniez duzo probowalismy,najlepiej chodzi na zdjetej rurze od cieplego powietrza i zablokowaniu przeslony tak zeby ciagnela ze zdjetej rury,ale juz chlodne powietrze,czyli zeby powietrze nie bylo ciagniete od przodu auta tylko z boku.Generalnie jak najzimniejsze powietrze na wlocie i parownik przynajmniej 60stopni.
Sprawdzone i przetestowane
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

W końcu metodą prób i błędów doszedłem do stanu który mnie satysfakconuuje...rozwiązanie jak to najczęściej bywa..banalne...
w otwór termostatu ..na wprost zdemontowanego oryginalnego chwytaka powietrza, wsunąłem krótki kawałek aluminowej giętkiej rury...tak by był tuż przed przednim pasem...wtedy wpadające powietrze spod grilla rozpreża się tuż przed tym krótkim wstawionym kawałekiem rury i nie ma problemu gaśnięcia...

Przy założonym oryginalnym chwytaku powietrza próbowałem wielu myków..nawet przesłoniłem niemal cały grill..i tak gasł silnik...a wieć jaki z tego wniosek?
To wcale nie pęd powietrza spod grilla powodował takie skutki uboczne...mozę w jakims tam małym stopniu..ale przyczyną był przewężony dolot powietrza w tym oryginalnym chwytaku...
powodował on przyspieszenie przepływu zasysanego powietrza...identyczne działanie jak zwężka venturiego...uff..

i co Wy na to ? 8)7
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

Brawo,to jest to samo rozwiazanie co u mnie,po twoich doswiadczeniach wychodzi na to ze silniki na monowtrysku maja przewezany przelot na przeslonie i zablokowanie jej daje polowiczne rezultaty,natomiast gaznikowe maja przeslone ustawiana recznie,nie maja przewezenia i wystarczy ja ustawic w pozycji zasysania powietrza cieplego,czyli od kolektora i zdjeciu rury oslony kolektora wydechowego,no i oczywiscie mozna tez sama oslone zdemontowac.Po co ma brzeczec?
Pozdrawiam :W
Strusiu_Winner

Post autor: Strusiu_Winner »

ja mam w swoim tak jak ty na zdjeciu i jakos mi cieple powietrze nie przeszkadza :?
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

wiesz..różnica miedzy ciepłym spod maski a nawiewanym zza grilla nie jest zbyt duża...i skrzydeł pugowi nie przyprawi chłodniejsze powietrze...ale tu chodzi o zasade..gaz lubi zimne powietrze i już..wtedy lekko mniej pali..u mnie około 0,5 dm3/100km
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

Dokladnie Orfister,tak jak mowisz,u mnie wyszlo tak samo i gazownik(zaufany bo kolega ojca) to samo mi powiedzial i wyjasnil,poreszta on mi zakladal instalacje i od poczatku tak mialem i samochod chodzi super,kazdy sie dziwi ze na gazie tak sie zbiera i nie pali niewiadomo ile,dlatego pod tym co napisales i do wnioskow do ktorych doszles podpisuje sie dwoma rekami.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Bardzo mi miło, że ktoś ma podobne przemyślenia...to motywuje do dalszych...gdyby coś jeszzce w tym temacie wpadło mi do głowy...nie omieszkam napisac...
ODPOWIEDZ