Pytanie dotyczace skrzyni

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Pytanie dotyczace skrzyni

Post autor: rado83 »

Chcialem sie dowiedzieic czy w 1,6 gti takze była montowana skrzynia o oznaczeniu BE3 i czy poloski z 1,9 gti pasuja do skrzyn z 1,6 i czy sa jakies znaczne roznice konstrukcyjne ktore uniemoziliwaly by montaz do 1,9
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Z tego cow iem w 1.9 półosie maja inna liczbę zębów na wieloklinie. Nie pasują do piast z 1.6 a wiec musiałbys zmienic równiez zwrotnice. Jesli sie myle to niech ktos sprostuje.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

mam przelozenie glowne z mi16 wiec ilosc zebow nie ma znczenia chodzi tylko o to czy 1,6 byl takze typ skrzyni BE3 bo z tego co wiem to przelozenie pasuje do tego typu skrzyni tylko
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

tak, ale polosie z 105km exporta. z 'normalnego' 1.9 nie podejdzie -wieksza srednica i ilosc zebow
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Poloski z 1.9 GTI wejda do kazdej skrzyni BE1/BE3. Problem wlansie zawsze sie pojawia ze strony zwrotnicy, ale jak ty wymieniasz skrzynie w aucie, to nie bedziesz mial zadnych problemow. Miedzy 1.6 a 1.9 jest roznica w przelozeniu glownym (1.6 ma krotrze) , ale z tego ci widze masz przelozenie 4.4 z 16v.

Jezeli miales BE1 i przechodzisz na BE3 bedziesz musial zmienic linke sprzegla, bo jest inaczej rozwiazany mechanizm wysprzeglania (inna lapa na lozysko oporowe). Lozysko oporowe tez bedziesz musial zmienic. To jest jedyna roznica miedzy tymi skrzyniami.

AA :)
Wsteczny bedzesz mial "do tylu" , czyli jak 6 bieg (BE3) , a w BE1 jest "do przodu".

Pozdro

Dodano po 1 minutach:

wodziki zostaja bez zmian
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

Samer miałem skrzynie BE3 ale sie rozypała na rajdzie strzelila przy nawrocie olej sie wylał a z gory widac zebatki 8)7

chce teraz wrzycic skrzynie z 1.6 bo slyszalem ze ma poszczegolne przelozenia krotsze a przelozenie z mi 16 z tym ze nie wiem czy nei bedzie za krotka.

Pozatym chcialem wrzucic inne przelozenia 1 zeby byla dluzsza gdzies na forum czytalem ze ktos tak juz robil chyba kaktus albo ktos inny.

Da sie tak?
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... highlight=

Moja poczeka do wiosny bo i sprzęgło już się o wymianę prosi - a to już z robocizną większa kasa :( Grunt, że części już są 8)

Daj znać jak wrażenia po zamianie :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

samer pisze:Poloski z 1.9 GTI wejda do kazdej skrzyni BE1/BE3. Problem wlansie zawsze sie pojawia ze strony zwrotnicy
fakt -sorry za wprowadzenie w blad :roll:
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

no doczytalem kaktus gdzies pisze ze mozna wrzucic 1 z MI 16
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Ja jezdzilem autem ze skrzynia 1.6 z przelozeniem z mi16, byl to peugeot 205 1.6 GTi z moca ok 90KM, poprawilo to przyspieszenie z 10sekund, do 9 sekund. Auto wydawalo sie mocniejsze :) Naprawde lepiej sie zbieralo.

W rajdowce mamy tez taka skrzynie i daje rady, idealna na rajdy, predkosc max 180-190 km/h (zalezne od limitera obrotow).

Przejscie z BE3 na BE1 jest bardziej skomplikowane ;) Musisz jeszcze miec linke do biegu wstecznego, lewarek zmany biegow z BE1 (na zdjeciu modyfikowany), oraz wymienic pedal sprzegla (albo zmodyfikowac).

Kilka fotek, moze sie przydadza :)

Obrazek
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

ale ja w pugu mam skrzynie BE3 i nei chce przechodzic na BE1 . Chyba ze taka z 1.6 jest tylko BE 1 czy takze w 1,6 były BE 3?

Co do dlugosci popytalem (poniewaz przydała by mi sie jedynka dluzsza) i wyszlo ze najlpiej wlozyc skrzynie z 1,9 gti plus przelozenie z mi 16 taka jak mialem:(
ODPOWIEDZ