dieselek - źle pali na mrozie co zrobić ?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Dominik_Spalek
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar pt, 2006 4:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

dieselek - źle pali na mrozie co zrobić ?

Post autor: Dominik_Spalek »

Trywialne acz niebanalne pytanko, czy wymiana świecy żarowych, czy wymiana akumulatora, jaki byłby tego koszt ?

Mam jeszcze jeden problem zauważyłem, iż ostatnio kapie mi w okolicy tylnego koła ropa na ziemię, najprawdopodobniej z przewodu łączącego korek wlewu paliwa i bak (tak mi się wydaje) czy to jest jakaś standardowa przypadłość, czy części do wymiany będą drogie ?
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

Trywialna aczkolwiek nic nie mowiaca odpowiedz...
Może świece, może akumulator....?? Któz to wie....
Ja wymieniłem świece, doładowałem akumulator i jest ok

Koszt wymiany to pewnie ok. 30 zł, jedna świeca kosztuje 25 - 50 zł ( zależy od producenta).
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

Witam cie. Co do palenia to moga byc swiece, albo mozesz miec zapsute to "ssanie" takie cus co wychodzi od termostatu i idzie do pompy. Jak silnik jest zimny to powinno sie podciagnac. Jesli sie nie podciaga to szarpie a nawet gasnie. To tez moze byc przyczyna. Ten cieknacy przewod to raczej nnie jest standart. Co do kosztow wymiany swiec i aku to swiece ok 25zł sztuka ( tansze tez napewno sa) a aku....zalezy jaki masz i jaki chcesz kupic.
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

co to jest to "cus"? bo przyznam szczerze, że pierwszy raz o czyms takim słysze (a zwłaszcza o podciąganiu czegokolwiek) :shock:
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

No wiec jak masz termostat to z boku masz takie cus z linka ktora idzie do tylu pompy

Dodano po 2 minutach:

masz na fotce

Dodano po 1 minutach:

i to cus jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa na zimnym silniku. Kosz wymiany tego ok 90zł
Załączniki
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG (34.36 KiB) Przejrzano 5858 razy
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

tzw. czołg
Matador205

Post autor: Matador205 »

do marian 205
to cus umnie nie dziala czy to wina termostatu czy to cus jest osobna cusia
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

to cus jest osobno. Poprostu wykrecasz to razem z linka i tyle. Ja tez mam to do wymiany ale zrobie dopiero po 10 :mrgreen: Cena ok 90zł jak slyszalem ale....przekonam sie za niedlugo.
stelmi
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 26 paź śr, 2005 11:04 am
Posiadany PUG: ???
Numer Gadu-gadu: 4666801
Login tlen: pstelm
Lokalizacja: wawa

Post autor: stelmi »

witam. to "cuś" to się nazywa automatyczne ssanie. jak ci nie działa to przy odpalaniu dodaj troche gazu (generalnie dobrze byłoby żeby działało bo zmienia trochę kąt wtrysku na zimnym silniku). sprawdzić to możesz odkręcając linkę tego ssania od pompy zaznacz sobie jakimś pisakiem ją tuż przy korpusie na zimnym (lub gorącym) i po rozgrzaniu (ostygnięciu) powinien być ruch w którąś strone tylko nie pamiętam w którą. ale znając życie cały ten mechanizm stoi (jak ja wymieniałem to płaciłem coś ok 50zł).

odnośnie tego nie odpalania to sprawdź świece żarowe. jakbyś nie wiedział jak to zrobić to przypominam: odkręć przewody zasilające od świec (od każdej) i możesz pokolei wykręcać świece podłączać pod akumulator i patrzeć czy się robi czerwona, lub wziąć plusa z akumulatora i dotykać do ich czubków (elektrod dodatnich) i jak się iskrzy to jest ok jak nie to wymiana.

jeżeli już się uporasz ze świecami i akumulatorem i dalej nie będzie chciał palić to opstawiałbym zapowietrzenie układu paliwowego i to prawdopodobnie przez ten wyciek o którym mówiłeś

pozdro
205 1.9TD GTI
205-TEAM-CELESTYNÓW
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

To ssanie na zimnym silniku powinno byc naciagniete a jak temp.plynu sie podniecie to linka sie popuszcza.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

U mnie w 405 to nie dzialalo nigdy...Dopiero pod koniec udalo sie takie cos wyciagnac z silnika z BXa, ale zamontowalismy to w kwietniu, a we wrzesniu samochod sprzedalismy, wiec nie wiem czy to cos daje :P Odpalal bez tego i bez podgrzewania paliwa - tez bylo uszkodzone i cieklo, wiec zostalo totalnie olane :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

Mozna i bez tego smigac ale po co katowac silnik.... 8)7
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

To nie bylo "bez bo tak chce" tylko "bez bo nie mam jak naprawic - patrz pusty portfel" ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
ODPOWIEDZ