Strona 1 z 1

dieselek - źle pali na mrozie co zrobić ?

: 31 paź wt, 2006 10:50 am
autor: Dominik_Spalek
Trywialne acz niebanalne pytanko, czy wymiana świecy żarowych, czy wymiana akumulatora, jaki byłby tego koszt ?

Mam jeszcze jeden problem zauważyłem, iż ostatnio kapie mi w okolicy tylnego koła ropa na ziemię, najprawdopodobniej z przewodu łączącego korek wlewu paliwa i bak (tak mi się wydaje) czy to jest jakaś standardowa przypadłość, czy części do wymiany będą drogie ?

: 31 paź wt, 2006 1:11 pm
autor: golas9
Trywialna aczkolwiek nic nie mowiaca odpowiedz...
Może świece, może akumulator....?? Któz to wie....
Ja wymieniłem świece, doładowałem akumulator i jest ok

Koszt wymiany to pewnie ok. 30 zł, jedna świeca kosztuje 25 - 50 zł ( zależy od producenta).

: 31 paź wt, 2006 1:18 pm
autor: marian205
Witam cie. Co do palenia to moga byc swiece, albo mozesz miec zapsute to "ssanie" takie cus co wychodzi od termostatu i idzie do pompy. Jak silnik jest zimny to powinno sie podciagnac. Jesli sie nie podciaga to szarpie a nawet gasnie. To tez moze byc przyczyna. Ten cieknacy przewod to raczej nnie jest standart. Co do kosztow wymiany swiec i aku to swiece ok 25zł sztuka ( tansze tez napewno sa) a aku....zalezy jaki masz i jaki chcesz kupic.

: 31 paź wt, 2006 1:28 pm
autor: golas9
co to jest to "cus"? bo przyznam szczerze, że pierwszy raz o czyms takim słysze (a zwłaszcza o podciąganiu czegokolwiek) :shock:

: 31 paź wt, 2006 1:36 pm
autor: marian205
No wiec jak masz termostat to z boku masz takie cus z linka ktora idzie do tylu pompy

Dodano po 2 minutach:

masz na fotce

Dodano po 1 minutach:

i to cus jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa na zimnym silniku. Kosz wymiany tego ok 90zł

: 31 paź wt, 2006 11:25 pm
autor: Yahoo
tzw. czołg

: 01 lis śr, 2006 3:41 pm
autor: Matador205
do marian 205
to cus umnie nie dziala czy to wina termostatu czy to cus jest osobna cusia

: 01 lis śr, 2006 11:51 pm
autor: marian205
to cus jest osobno. Poprostu wykrecasz to razem z linka i tyle. Ja tez mam to do wymiany ale zrobie dopiero po 10 :mrgreen: Cena ok 90zł jak slyszalem ale....przekonam sie za niedlugo.

: 02 lis czw, 2006 10:38 am
autor: stelmi
witam. to "cuś" to się nazywa automatyczne ssanie. jak ci nie działa to przy odpalaniu dodaj troche gazu (generalnie dobrze byłoby żeby działało bo zmienia trochę kąt wtrysku na zimnym silniku). sprawdzić to możesz odkręcając linkę tego ssania od pompy zaznacz sobie jakimś pisakiem ją tuż przy korpusie na zimnym (lub gorącym) i po rozgrzaniu (ostygnięciu) powinien być ruch w którąś strone tylko nie pamiętam w którą. ale znając życie cały ten mechanizm stoi (jak ja wymieniałem to płaciłem coś ok 50zł).

odnośnie tego nie odpalania to sprawdź świece żarowe. jakbyś nie wiedział jak to zrobić to przypominam: odkręć przewody zasilające od świec (od każdej) i możesz pokolei wykręcać świece podłączać pod akumulator i patrzeć czy się robi czerwona, lub wziąć plusa z akumulatora i dotykać do ich czubków (elektrod dodatnich) i jak się iskrzy to jest ok jak nie to wymiana.

jeżeli już się uporasz ze świecami i akumulatorem i dalej nie będzie chciał palić to opstawiałbym zapowietrzenie układu paliwowego i to prawdopodobnie przez ten wyciek o którym mówiłeś

pozdro

: 02 lis czw, 2006 11:30 am
autor: marian205
To ssanie na zimnym silniku powinno byc naciagniete a jak temp.plynu sie podniecie to linka sie popuszcza.

: 02 lis czw, 2006 11:41 am
autor: DJPreZes
U mnie w 405 to nie dzialalo nigdy...Dopiero pod koniec udalo sie takie cos wyciagnac z silnika z BXa, ale zamontowalismy to w kwietniu, a we wrzesniu samochod sprzedalismy, wiec nie wiem czy to cos daje :P Odpalal bez tego i bez podgrzewania paliwa - tez bylo uszkodzone i cieklo, wiec zostalo totalnie olane :P

: 02 lis czw, 2006 11:57 am
autor: marian205
Mozna i bez tego smigac ale po co katowac silnik.... 8)7

: 02 lis czw, 2006 2:55 pm
autor: DJPreZes
To nie bylo "bez bo tak chce" tylko "bez bo nie mam jak naprawic - patrz pusty portfel" ;]