Poślizgi i ich zapobieganie.
Poślizgi i ich zapobieganie.
Dzisiaj niestety wpadłem w poślizg moją 205 XS, na szczęście poszły tylko lampy z prawej stronie i lekko maska i błotnikiem jest przygięta.
Do poślizgu doszło przy skręcie w prawo, i poślizgnął mi sie tył i mnie zarzuciło i przywaliłem w auto na parkingu , z przodu mam zimówki z tylu jeszcze nie. Prędkość nie była wysoka ale widocznie za duża
I mam pytanie co można zrobić żeby tyłem tak sie nie ślizgał i nie wpadał w poślizgi? Czy wymiana opon na zimowe (z tyłu) polepszy znacząco sprawę czy trzeba tył najlepiej czymś obciążyć albo co innego proponujecie? Jakie macie skuteczne sposoby wychodzenia 205 z takich poślizgów, ja niestety hamowałem bo jestem początkującym kierowca i nie mam jeszcze w prawy, ale myślę wybrać sie na pusty plac i to przećwiczyć .Pomijając bardziej ostrzona jadze co od teraz mam najbardziej na uwadze. Pytam sie bo w innej 205 moja siostra tak wpadła na za krecie i podobnie opony były dobrane z przodu zimowym tył letnie.
Do poślizgu doszło przy skręcie w prawo, i poślizgnął mi sie tył i mnie zarzuciło i przywaliłem w auto na parkingu , z przodu mam zimówki z tylu jeszcze nie. Prędkość nie była wysoka ale widocznie za duża
I mam pytanie co można zrobić żeby tyłem tak sie nie ślizgał i nie wpadał w poślizgi? Czy wymiana opon na zimowe (z tyłu) polepszy znacząco sprawę czy trzeba tył najlepiej czymś obciążyć albo co innego proponujecie? Jakie macie skuteczne sposoby wychodzenia 205 z takich poślizgów, ja niestety hamowałem bo jestem początkującym kierowca i nie mam jeszcze w prawy, ale myślę wybrać sie na pusty plac i to przećwiczyć .Pomijając bardziej ostrzona jadze co od teraz mam najbardziej na uwadze. Pytam sie bo w innej 205 moja siostra tak wpadła na za krecie i podobnie opony były dobrane z przodu zimowym tył letnie.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
przede wszystkim zimówki to podstawaa co do sposobów to dobrze myślisz żeby sobie na placu poćwiczyć często jest tak ze jak się tylne koła zblokują to lecisz, więc czasem dobrze jest dodać gazu i wyciągać przodem
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
A co do opon to jakie najlepiej dobrac oponki do tylu? chodzi mi to głównie o wymiar ?Sebek pisze:przede wszystkim zimówki to podstawaa co do sposobów to dobrze myślisz żeby sobie na placu poćwiczyć często jest tak ze jak się tylne koła zblokują to lecisz, więc czasem dobrze jest dodać gazu i wyciągać przodem
- golas9
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
- Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
kiedyś w ramach oszczędności uskuteczniałem takie patenty jak zimówki tylko z przodu... na suchym jezdzi sie ok, ale jak przyszła zima zaczał się koszmar. Nawet przy delikatnym hamowaniu tył chciał wyprzedzić przód i skutkiem tego auto stawiało bokiem...a to co pisze woocash to świeta prawda, 205 ma tendencje do poślizgów tyłu tak wiec nie musisz jej w tym pomagac zostawiajac z tyłu opony letnie. Kup jak najszybciej dwie zimówki!
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
najlepiej żeby były to takie same oponki z przodu i tyłu
i tak jak ja i banita pisał pracować gazem
DJ ja też mam 185 zimówki i nie narzekam
i tak jak ja i banita pisał pracować gazem
DJ ja też mam 185 zimówki i nie narzekam
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Współczesne zimówki nie muszą być węższe.
Podstawowa zasada lepsze opony (wyższy bieżnik) na tylną oś, po drugie lepiej montować opony zimowe na wszystkie koła, wtedy nie ma tendencji do zarzucania autem, albo wcale wtedy ograniczenie gwałtownych manewrów, delikatne przyspieszanie i hamowanie.
Osobiście nie polecam wąskich 145 Kormoranów Snowpro- zakopują się w śniegu jak letnie.
Podstawowa zasada lepsze opony (wyższy bieżnik) na tylną oś, po drugie lepiej montować opony zimowe na wszystkie koła, wtedy nie ma tendencji do zarzucania autem, albo wcale wtedy ograniczenie gwałtownych manewrów, delikatne przyspieszanie i hamowanie.
Osobiście nie polecam wąskich 145 Kormoranów Snowpro- zakopują się w śniegu jak letnie.
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....