to wytłumacz mi po co jest niby przepływomierz powietrza i gdzie daje informacje o ilosci zasysanego powietrzamoralez pisze:pewnie to jest podobna zagadka do tej ktora mowi
ze komputer mono-jetronic wie o ilosci zasysanego powietrza przez silnik
para z wydechu / "przepływomierz" w silniku TU
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
kuźwa.. czegoś nie kumam, przecież w TU nie ma przepływomierza, i jeśli sie uprzeć, to jedyną możliwością (naciągane jak cholera) by silnik (komp) wiedział o "ilości" powietrza jest współczynnik lambda, ot, dużo powietrza, za ubogo, mało powietrza, za bogato, ale to pomysł z tego samego gatunku co z tymi uszczelniaczami chyba
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
dobra... jesłi tam serio byłby przepływomierz (który jak wiadomo lubi szwankować) to ... jakim cudem nie ma kodu błędu przepływomierza?
w każdym kompie, w którym przepływka jest, taki kod będzie. to jest czujnik temp powietrza (taki kod jest) po drugie.. jeśli to byłby przepływomierz, to jakim cudem byłby to przepływomierz oporowy (drucik.. który sie rozgrzewa, powietrze go ochładza, opór sie zmienia i to idzie do kompa) skoro w bardziej zaawansowanych układach boscha są przepływki klapkowe? (drucik o wiele mniej zawodny, ale z tego co wiem to takie przepływki mają samochody japońskie -moge sie mylić)
a to już chyba daje pewność.. ze blaszka racji nie ma
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
najważniejsze tutaj -SCHEMAT IDEOWY BOSCH MONO-JETRONIC
http://www.cc.ece.ntua.gr/~achan/Cars/u215e.pdf
i jeszcze tutaj, dokładne opisy (po niemiecku)
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
dziękuje za uwagę, a teraz możemy wrócić do tematu, jednocześnie jako autor wątku prosze o nieusuwanie żadnych postów bo obaliliśmy właśnie wieeelki mit
w każdym kompie, w którym przepływka jest, taki kod będzie. to jest czujnik temp powietrza (taki kod jest) po drugie.. jeśli to byłby przepływomierz, to jakim cudem byłby to przepływomierz oporowy (drucik.. który sie rozgrzewa, powietrze go ochładza, opór sie zmienia i to idzie do kompa) skoro w bardziej zaawansowanych układach boscha są przepływki klapkowe? (drucik o wiele mniej zawodny, ale z tego co wiem to takie przepływki mają samochody japońskie -moge sie mylić)
a to już chyba daje pewność.. ze blaszka racji nie ma
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
najważniejsze tutaj -SCHEMAT IDEOWY BOSCH MONO-JETRONIC
http://www.cc.ece.ntua.gr/~achan/Cars/u215e.pdf
i jeszcze tutaj, dokładne opisy (po niemiecku)
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
dziękuje za uwagę, a teraz możemy wrócić do tematu, jednocześnie jako autor wątku prosze o nieusuwanie żadnych postów bo obaliliśmy właśnie wieeelki mit
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
No generalnie jeste,m pod wrażeniem waszej wiedzy...i obeznania w temacie..ale ja bym się tak głęboko w elektronikę nie ładował..wstarczy wspomniany wcześniej wykres i-x .. on wiele mówi mimoze że pojmowałem go rok...hehehe..ta para to wynik składu mieszanki i temp. zewnętrznej...wiele aut w zime "paruje"... a te co nie parują..widać w danym momencie mają taki skład mieszanki ze nie anstępuje zbyt duża produkcja pary wodnej,,,,
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
właśnie tak jak mówisz, więc mieszanka do kitu, i chyba już (po przeczytaniu tego z linków ) wiem dlaczego... chyba za zimna mieszanka, muszę zrobić to podgrzewanie przy wlocie i już.. świece też od czasu zimniejszej temp. zewnętrznej są bardziej czarne niż szare, a przecież mykam na tych samych trasach..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
No to ciesze się ze jakoś wspólnymi siłami doszliśmy do konsensusu...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl