para z wydechu / "przepływomierz" w silniku TU

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

moralez pisze:pewnie to jest podobna zagadka do tej ktora mowi
ze komputer mono-jetronic wie o ilosci zasysanego powietrza przez silnik 8)
to wytłumacz mi po co jest niby przepływomierz powietrza i gdzie daje informacje o ilosci zasysanego powietrza
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

kuźwa.. czegoś nie kumam, przecież w TU nie ma przepływomierza, i jeśli sie uprzeć, to jedyną możliwością (naciągane jak cholera) by silnik (komp) wiedział o "ilości" powietrza jest współczynnik lambda, ot, dużo powietrza, za ubogo, mało powietrza, za bogato, ale to pomysł z tego samego gatunku co z tymi uszczelniaczami chyba :P 8)7
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

hahah nie ma przepływomierza a co niest niby zdejmowałes kiedys ta osłone która jest załozona na wtrysk od filtra powietrza
Obrazek
schemat elektryczny
Obrazek
z czujnika powietrza (przepływomierza ) ida kable do komputera a z komputera do wtryskiwacza
Samurize

Post autor: Samurize »

jak jest problem z wodą to najlepiej kupić taki specjalny środek do paliwa który usuwa wode i czyści wtrysk..polecam..najlepiej STP...no i warto zobaczyć świece zapłonowe czy nie są rozjechane i okopcone:) powinna być szczelinka 0.8 mm...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

to bardzo ciekawe blaszka, ale mi to raczej wyglada na czujnik temp powietrza :roll:
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

nom czujnik i przepływomierz jednoczesnie a na schemat zerkliscie bo jakos nikt juz sie nie odzywa ze czujnik powietrza nie ma nic wspólnego z komputerem wtrysku
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ja 'zerklem' i...

mowie, ze to czujnik temp powietrza, a nie przeplywomierz :roll:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a możesz zrobić zooma tylko schematu TEJ części?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

wrzuc np w painta i powieksz nie mam narazie dostepu do skanera zeby wrzucic zeskanowane
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

dobra... jesłi tam serio byłby przepływomierz (który jak wiadomo lubi szwankować) to ... jakim cudem nie ma kodu błędu przepływomierza?
w każdym kompie, w którym przepływka jest, taki kod będzie. to jest czujnik temp powietrza (taki kod jest) po drugie.. jeśli to byłby przepływomierz, to jakim cudem byłby to przepływomierz oporowy (drucik.. który sie rozgrzewa, powietrze go ochładza, opór sie zmienia i to idzie do kompa) skoro w bardziej zaawansowanych układach boscha są przepływki klapkowe? (drucik o wiele mniej zawodny, ale z tego co wiem to takie przepływki mają samochody japońskie -moge sie mylić)


a to już chyba daje pewność.. ze blaszka racji nie ma :D
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG

najważniejsze tutaj -SCHEMAT IDEOWY BOSCH MONO-JETRONIC

http://www.cc.ece.ntua.gr/~achan/Cars/u215e.pdf

i jeszcze tutaj, dokładne opisy (po niemiecku)
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG

dziękuje za uwagę, a teraz możemy wrócić do tematu, jednocześnie jako autor wątku prosze o nieusuwanie żadnych postów :) bo obaliliśmy właśnie wieeelki mit :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No generalnie jeste,m pod wrażeniem waszej wiedzy...i obeznania w temacie..ale ja bym się tak głęboko w elektronikę nie ładował..wstarczy wspomniany wcześniej wykres i-x .. on wiele mówi mimoze że pojmowałem go rok...hehehe..ta para to wynik składu mieszanki i temp. zewnętrznej...wiele aut w zime "paruje"... a te co nie parują..widać w danym momencie mają taki skład mieszanki ze nie anstępuje zbyt duża produkcja pary wodnej,,,,
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

właśnie tak jak mówisz, więc mieszanka do kitu, i chyba już (po przeczytaniu tego z linków :)) wiem dlaczego... chyba za zimna mieszanka, muszę zrobić to podgrzewanie przy wlocie i już.. świece też od czasu zimniejszej temp. zewnętrznej są bardziej czarne niż szare, a przecież mykam na tych samych trasach..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No to ciesze się ze jakoś wspólnymi siłami doszliśmy do konsensusu... :D
ODPOWIEDZ