Wolne obroty za duze 1.9GTI

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
_GTI_
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 26 lip śr, 2006 1:09 am
Posiadany PUG: GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Wolne obroty za duze 1.9GTI

Post autor: _GTI_ »

Od paru dni zaobserwowalem nastepujace objawy:
wolne obroty (na cieplym silniku) sa w zakresie 1000 do nawet 2000 ale nie faluja (jesli juz to ewentualne oscylacje sa bardzo male) tylko utrzymuja sie na stalym poziomie np.:1500 albo 1300. Czasami sa dobre czyli 1000. Czasem lekkie dodanie gazu powoduje powrot do normy czyli 1000, czasami same spadaja. Zdarza sie mu tez lekko zakrztusic przy ruszaniu. Tak jak pisalem nie dziej sie to caly czas.
Silnik to 1.9 XU9JAZ (Motronic 122PS)

Gdzie szukac przyczyny?

Pobieznie sprawdzilem i chyba nie zasysa lewego powietrza ale bede jeszcze badal to dokladnie.
Ostatnio zmieniony 08 lis śr, 2006 1:05 pm przez _GTI_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Witam, nie wiem jak w motronicu to wygląda ale u mnie w Jetronicu jest regulacja wolnych obrotów. Jest to taka mosiężna śruba na klucz bodajrze 13 i płaski śrubokręt przy przepustnicy. Tym u mnie reguluje się idealnie.
pzdr
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

prawdopodobnie zle ustawiony/uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy. ew szaleje zawor powietrza dodatkowego.
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

sprawdz czy auto napewno nie bierze nigdzie lewego powietrza lubi sie tak dziac a w motronicu u gory na prazepustnicy jest duza sruba na srubokret plaski krecisz w ktoras zwiekszaja si eobroty i na odwrot :)

sprawd na gumie wchodzacej do przepustnicy
Awatar użytkownika
_GTI_
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 26 lip śr, 2006 1:09 am
Posiadany PUG: GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _GTI_ »

dzieki
lewe powietrze jeszcze bede sprawdzal dokladnie.
co do czujnikow to pozostaje wziac miernik i posprawdzac :)
a czujnik temp cieczy chlodzacej?

regulacja wolnych obrotow narazie nic nie da bo raz sa w porzadku, a raz nie
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

moze byc tez tak, ze jakis syf dostal ci sie do motylka/jego 'lozyskowania' -wyczysc przepustnice
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Juz tu wymienione, ale dodam swoje grosze ;) ; w tej kolejnosci bym sprawdzil:

-przepustnica sie nie domyka (bo mowisz ze jak kopniesz w pedla to wraca do normy, jak bedziesz mial nastepnym razem 2tys. obr/min, otworz maske i reka sproboj domknac przepustnice, moze sprezyna zle dociaga...)

-zawor dodatkowego powietrza (czasem sie nie zamyka)

-lewe powietrze (ale tu raczej ssalo non stop, czyli zawsze bys mial 2tys obr.)

Oczywiscie mogly sie naniesc te 3 usterki na siebie! ;))
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Dokładnie jak mówi samer. Kwestia przepustnicy prawdopodobnie miałem to u siebie. Sprezyna nie domykała jej bo linka od gazu nieco za iezko chodziła. U mnie wystarczyło ja nieco inaczej ułożyc w komorze silnika. Problem zniknoł.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

samer pisze: -lewe powietrze (ale tu raczej ssalo non stop, czyli zawsze bys mial 2tys obr.)
ja bym powiedzial, ze przy lewiznie obroty bylyby nizsze
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

zalezy o jakim stopniu falszywizny mowimy... na poczatku rosna....
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wystarczy otworek o srednicy 2mm, zeby spadly -czyli praktycznie kazde pekniecie przewodu -tylko za slabo scisniete opaski moga powodowac wzrost obrotow, ale nieznaczny -tak na oko kolo 200-300rpm

Dodano po 1 minutach:

w kazdym razie nie spotkalem sie z przypadkiem, ze bylo inaczej :)
Awatar użytkownika
_GTI_
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 26 lip śr, 2006 1:09 am
Posiadany PUG: GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _GTI_ »

a wiec tak:
czujnik polozenia przepustnicy jest ok, wyregulowany tez dobrze (po minimalnym wychyleniu slychac ten 'trzask')
linka gazu chodzi bez wiekszych oporow i wraca po odpuszczeniu do konca
jak zatkam wlot przeplywomierza to samochod gasnie wiec lewe powietrze tez odpada
co do zaworu powietrza dodatkowgo to ten waz jest dosc twardy i boje sie go kombinerkami zgniatac zeby nie uszkodzic a na wyjmowanie nie mialem czasu

zostalo: wyczyscic przepustnice i sprawdzic zawor pow. dodatkowego
samer pisze:-zawor dodatkowego powietrza (czasem sie nie zamyka)
ale np jade i jest 1500obr/min, za jakis czas wraca do 1000 - tzn ze ten zawor moze sie otwierac i zamykac jak silnik jest nagrzany i pracuje?

jakis czas temu zapalila mi sie pare razy kontrolka od bledow. po sprawdzeniu wyszlo ze to kod odpowiadajacy czujnikowi temperatury. czujnik po przebadaniu omomierzem wyglada na ok ale przewod podczas sprawdzania wg Etzolda ma duzo wiekszy opor niz wymagany. sa jakies typowe miejsca uszkodzen przewodu bo jawnego uszkodzenia nie widze?
ODPOWIEDZ