Wolne obroty za duze 1.9GTI
- _GTI_
- Nowicjusz
- Posty: 81
- Rejestracja: 26 lip śr, 2006 1:09 am
- Posiadany PUG: GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Wolne obroty za duze 1.9GTI
Od paru dni zaobserwowalem nastepujace objawy:
wolne obroty (na cieplym silniku) sa w zakresie 1000 do nawet 2000 ale nie faluja (jesli juz to ewentualne oscylacje sa bardzo male) tylko utrzymuja sie na stalym poziomie np.:1500 albo 1300. Czasami sa dobre czyli 1000. Czasem lekkie dodanie gazu powoduje powrot do normy czyli 1000, czasami same spadaja. Zdarza sie mu tez lekko zakrztusic przy ruszaniu. Tak jak pisalem nie dziej sie to caly czas.
Silnik to 1.9 XU9JAZ (Motronic 122PS)
Gdzie szukac przyczyny?
Pobieznie sprawdzilem i chyba nie zasysa lewego powietrza ale bede jeszcze badal to dokladnie.
wolne obroty (na cieplym silniku) sa w zakresie 1000 do nawet 2000 ale nie faluja (jesli juz to ewentualne oscylacje sa bardzo male) tylko utrzymuja sie na stalym poziomie np.:1500 albo 1300. Czasami sa dobre czyli 1000. Czasem lekkie dodanie gazu powoduje powrot do normy czyli 1000, czasami same spadaja. Zdarza sie mu tez lekko zakrztusic przy ruszaniu. Tak jak pisalem nie dziej sie to caly czas.
Silnik to 1.9 XU9JAZ (Motronic 122PS)
Gdzie szukac przyczyny?
Pobieznie sprawdzilem i chyba nie zasysa lewego powietrza ale bede jeszcze badal to dokladnie.
Ostatnio zmieniony 08 lis śr, 2006 1:05 pm przez _GTI_, łącznie zmieniany 1 raz.
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Juz tu wymienione, ale dodam swoje grosze ; w tej kolejnosci bym sprawdzil:
-przepustnica sie nie domyka (bo mowisz ze jak kopniesz w pedla to wraca do normy, jak bedziesz mial nastepnym razem 2tys. obr/min, otworz maske i reka sproboj domknac przepustnice, moze sprezyna zle dociaga...)
-zawor dodatkowego powietrza (czasem sie nie zamyka)
-lewe powietrze (ale tu raczej ssalo non stop, czyli zawsze bys mial 2tys obr.)
Oczywiscie mogly sie naniesc te 3 usterki na siebie! )
-przepustnica sie nie domyka (bo mowisz ze jak kopniesz w pedla to wraca do normy, jak bedziesz mial nastepnym razem 2tys. obr/min, otworz maske i reka sproboj domknac przepustnice, moze sprezyna zle dociaga...)
-zawor dodatkowego powietrza (czasem sie nie zamyka)
-lewe powietrze (ale tu raczej ssalo non stop, czyli zawsze bys mial 2tys obr.)
Oczywiscie mogly sie naniesc te 3 usterki na siebie! )
- _GTI_
- Nowicjusz
- Posty: 81
- Rejestracja: 26 lip śr, 2006 1:09 am
- Posiadany PUG: GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
a wiec tak:
czujnik polozenia przepustnicy jest ok, wyregulowany tez dobrze (po minimalnym wychyleniu slychac ten 'trzask')
linka gazu chodzi bez wiekszych oporow i wraca po odpuszczeniu do konca
jak zatkam wlot przeplywomierza to samochod gasnie wiec lewe powietrze tez odpada
co do zaworu powietrza dodatkowgo to ten waz jest dosc twardy i boje sie go kombinerkami zgniatac zeby nie uszkodzic a na wyjmowanie nie mialem czasu
zostalo: wyczyscic przepustnice i sprawdzic zawor pow. dodatkowego
jakis czas temu zapalila mi sie pare razy kontrolka od bledow. po sprawdzeniu wyszlo ze to kod odpowiadajacy czujnikowi temperatury. czujnik po przebadaniu omomierzem wyglada na ok ale przewod podczas sprawdzania wg Etzolda ma duzo wiekszy opor niz wymagany. sa jakies typowe miejsca uszkodzen przewodu bo jawnego uszkodzenia nie widze?
czujnik polozenia przepustnicy jest ok, wyregulowany tez dobrze (po minimalnym wychyleniu slychac ten 'trzask')
linka gazu chodzi bez wiekszych oporow i wraca po odpuszczeniu do konca
jak zatkam wlot przeplywomierza to samochod gasnie wiec lewe powietrze tez odpada
co do zaworu powietrza dodatkowgo to ten waz jest dosc twardy i boje sie go kombinerkami zgniatac zeby nie uszkodzic a na wyjmowanie nie mialem czasu
zostalo: wyczyscic przepustnice i sprawdzic zawor pow. dodatkowego
ale np jade i jest 1500obr/min, za jakis czas wraca do 1000 - tzn ze ten zawor moze sie otwierac i zamykac jak silnik jest nagrzany i pracuje?samer pisze:-zawor dodatkowego powietrza (czasem sie nie zamyka)
jakis czas temu zapalila mi sie pare razy kontrolka od bledow. po sprawdzeniu wyszlo ze to kod odpowiadajacy czujnikowi temperatury. czujnik po przebadaniu omomierzem wyglada na ok ale przewod podczas sprawdzania wg Etzolda ma duzo wiekszy opor niz wymagany. sa jakies typowe miejsca uszkodzen przewodu bo jawnego uszkodzenia nie widze?