Odpowietrzanie 1.0

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Buben
Nowicjusz
Posty: 88
Rejestracja: 01 lut śr, 2006 11:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Radom, Kraków

Odpowietrzanie 1.0

Post autor: Buben »

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w juniorze?

Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))
+ Peugeot 205 Junior 1.0 + http://www.Buben.205.pl + MooonnSSta!? :O
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Witam

Ostatnio wymieniałem pompe wody i ponownie rozbierałem ostatnio i musiałem cały płyn zlać a następnie uzupełnić.

Do samego odpowitrzenia możesz wykozystać taki mały zaworek co jest na powrocie z nagrzewnicy. Cetralnie za silikiem na przewodzie , który jest podwieszony na takiej blaszce a następnie schodzi pod kolektor dolotowy.

Jak to nie zadziała ( a może nie ) to odkrecasz sobie na szybko korek chłodnicy i patrzysz sie ile masz płynu. Z pojemnika wyrównawczego powinien wtedy płyn zpłynąć. Jak nie to dolewasz i grybym przewodem gumowym co jest z lewej strony obok alternatora troche pompujesz.

I tak wszystko na zmianę. Ja stosowałem dolewając płynu tak aby zaciągnęło do nagrzewnicy pompowanie tym grubym, przy zamkniętej chłodnicy i zatykaniem palcem na zmianę z tym pompowaniem, własnie odpowietrznika.

Dla kontroli na włączonym silniku poluzowujesz odpowietrznik tak aby sie zaczęło z niego cos wydobywać. Jak leci woda z bombelkami - ŻLE. jak sama woda to juz powinno być ok (chyba że się kontrolka nadal świeci to masz w chłodnicy bombla powietrza przy czujniku)

pozdro
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Odpowietrzanie 1.0

Post autor: moralez »

Buben pisze:Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w juniorze?

Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))
zalozymy sie 8) w ksiazce etzold'a jest opisane dla wszystkich silnikow, po prostu trzeba chciec,........no albo umiec :roll:
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

PS.Korek z chlodnicy tylko na letnim lub zimnym silniku...nigdy na nagrzanym!!!
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

I jeszcze jedna czynność !!!!
Wlej płyn do zbiornika wyrównawczego prawie pod oznaczenie MAX.
Nie zakręcaj zbiornika.Odkręć mały koreczek na przewodzie.Jeżeli płyn nie
leci, to zdejmij gumę i ponieś zbiornik. Słup cieczy usunie powietrze .Zamknij zbiornik ,odpal silnik na minutkę i powtórz czynność.Jak w książce.!!!!
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
wilkinson
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: wilkinson »

Sprawa może nie aktualna, ale wydaje mi się że koledzy zapomnieli o odpowietrzniku przy termostacie- śrubka z otworkiem. Ale uwaga żeby go nie urwać!! 8)
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

wilkinson pisze:Sprawa może nie aktualna, ale wydaje mi się że koledzy zapomnieli o odpowietrzniku przy termostacie- śrubka z otworkiem. Ale uwaga żeby go nie urwać!! 8)
zgadza sie
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

koledzy nie zapomnieli tylko skierowali do etzolda, ktory to ladnie czynnosci wypunktowal :wink:
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Ja Żadnego odpowietrznika przy termostacie nie ruszałem bo niczym takim nie wiedziałem i sie pieknie odpowietrzyło. (trzy razy :))
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Dla gazowników....
Podzielę się swoimi doświadczeniami z dwóch z restą różnych samochodów..ale abydwa miały gaz...
Podczas opróżniania układu chłodzenia, zapowietrza się parownik...na nieszczęście u mnie w obu samochodach był to najwyższy punkt układu chłodzenia..
Efekt był taki, ze "książkowe" metody odpowietrzania nic nie dawały, bo robił sie czop powietrza w parowniku i blokował przepływ...
Dopiero po odkręceniu górnego przewodu wodnego przy parowniku..na pracujacym silniku oczywiscie..uszło pod ciśnieniem powietrze...i wtedy dopiero cały układ pracował poprawnie...trzeba po prostu poluzować mocno ten przewód...będzie syczało powietrze...jak zacznie lecieć płyn, odczekać jeszcze chwilke i dokręcić ...
Ktoś moze powie ze pisze o oczywistych sprawach..ale mozę komuś moje spostrzeżenia sie przydadzą...
ODPOWIEDZ