Zamiana na MI16

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Marioo
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana na MI16

Post autor: Marioo »

Chce wymienić w swoim GTI silnik na 160 kMod 405 MI16 :twisted: , czy może ktoś już robił taką operację i może mi powiedzieć czy dużo trzeba robic przerubek? czy wystarczy sam silnik i komputer.
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

dżizes...
nie, nikt tego jeszcze nie robił, będziesz przecierającym szlaki pionierem...
Szukaj
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Jak poszukasz to znajdziesz te informacje w 150 miejscach. Polecam różna strony i fora angielskie. Można poczytać wiele conversion stories - prawie kazdy miał inne problemy i każde coś tam inaczej rozwiązał. Można pomyśleć co Ci najbardziej odpowiada.
Z moich doświadczeń to Ci mogę powiedzieć, że potrzebujesz kolektora wydechowego od 306 S16. Jest krótszy niż ten od 405 i mieści się przed grodzą 205. Oczywiście rura z dalszego wydechu nie trafi w niego idealnie i trzeba ją przespawać żeby zmienić nieznacznie kąt pod jakim idzie. Nie zmieści Ci się chłodnica przed kolektorem ssącym (no chyba że montujesz gaźniki). Trzeba ją przesunąć albo pochylić. Pochylić się mojej nie udało. Nie wiem jak oni to w angli robią:) U mnie trzeba było uszczuplić mocno obudowe wentylatorów. Chłodnica stoi na tej metalowej belce która idzie wzdłuż zderzaka (tam gdzie wcześniej były wentylatory). Trzeba było dospawać do niej mocowanie. Tak w ogóle to chłodnicę mam od BX'a gti. Wymiary bodajrze 53x35 cm - najmniejsza z dostępnych bo do BX'a jest chyba z 8 rodzaji. Niestety dostać taką chłodnicę używaną to nie jest prosta sprawa (pomijając fakt że używana chłodnica to w ogóle z reguły porażka). Nowa kosztuje aż 410zł. Co do elektryki to ja całą zostawiłem oryginalną z gti. Wszystkie czujniki i kable są niezmienione. Można tak zrobić jeśli masz teraz oryginalnie motronic'a z gti. Podłączasz po prostu silnik w stare kable (czujniki muszą też zostać z gti bo komp z gti nie współpracuje z tymi z mi16). Po takim zabiegu wszystko działa bez problemów, z tym ze wypada przestroić komputer. Chip'a możesz zamówić u Grabka - http://www.grabek.com. koszt 350zł - wysyłka pocztą. Wymieniasz kostkę w komputerze i masz elektrykę jak z mi16 a nie namęczyłeś się ani troche.
Poza tym będziesz musiał namęczyś się z pierdołami. Osłona filtra paliwa koliduje z obudową paska rozrządu - musiałem ją klepnąć kilka razy młotkiem żeby się zmieściła (obudowe filtra, nie rozrządu:) ) Zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy to samo - trzeba było pociąć jego dotychczasowe mocowanie żeby przesunąć go jakieś 2-3cm w strone szyby. Dalej - orginalna puszka filtra powietrza z 405 się nie zmieści, więc potrzeba stożka. Stożek idzie w miejsce zbiorniczka na płyn do spryskiwacza więc zbiorniczek trzeba przenieść. Dalej...jeśli zostawisz sobie alternator z gti to nie myśl że jego mocowanie będzie pasowac. Trzeba dorobić nową podpórkę przykrecaną do bloku. Bez spawarki ani rusz.
Czy coś jeszcze nie pamiętam. Jak mi coś przyjdzie do głowy to dopiszę. Pozdrawiam. Do wymiany szczerze zachęcam. Pod warunkiem że masz garaż z kanałem, spawarke, szlifierkę kontową i w ogóle - wszystko:)[/i]
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Wg mnie wystarczyloby umiescic to co bylo napisane na forum, dac pare linkow do opisow z innych stron i juz. Nie trzeba zaraz od nowa pisac wszystkiego.
Pytac to mozna juz o szczegoly, a jak sie nie wie jak sie wogole zabrac do tego to lepiej chyba sobie darowac...

Na centomanii jest cos takiego i chyba dziala :)
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Bardzo duzo conversion stories. Czytałem to kilka razy przed swapem
http://www.205gti.com/main_uk.htm

troche przerobionych pugów, głównie zdjęcia
http://www.pug-performance.com/gallery16.htm

jeśli 160Km to za mało
http://www.pumaracing.co.uk/pug16v.htm

opis jak się uporać z elektryką gdy ma się jetronica
http://www.ayrshore.com/

mi16 może osiągnąć moc 300KM
http://www.des-developments.com/

wszystko o genialnym silniku mi16
http://www.mi16.nl/main.htm

australijczycy mają fajne wątki o mi16 na forach
http://www.aussiefrogs.com/forum/showth ... ode=linear

tu dla odmiany konwersja w 309 i tez dla odmiany - po francusku
http://fullpowerteam.superforum.fr/ftop ... asc-15.htm

i znów po angliesku
http://www.205gtidrivers.com/

Stron jest od groma. Wystarczy znać języki i umieć obsługiwać google. Można znaleźć wszystko
ODPOWIEDZ