Zamiana na MI16
-
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Zamiana na MI16
Chce wymienić w swoim GTI silnik na 160 kMod 405 MI16 , czy może ktoś już robił taką operację i może mi powiedzieć czy dużo trzeba robic przerubek? czy wystarczy sam silnik i komputer.
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak poszukasz to znajdziesz te informacje w 150 miejscach. Polecam różna strony i fora angielskie. Można poczytać wiele conversion stories - prawie kazdy miał inne problemy i każde coś tam inaczej rozwiązał. Można pomyśleć co Ci najbardziej odpowiada.
Z moich doświadczeń to Ci mogę powiedzieć, że potrzebujesz kolektora wydechowego od 306 S16. Jest krótszy niż ten od 405 i mieści się przed grodzą 205. Oczywiście rura z dalszego wydechu nie trafi w niego idealnie i trzeba ją przespawać żeby zmienić nieznacznie kąt pod jakim idzie. Nie zmieści Ci się chłodnica przed kolektorem ssącym (no chyba że montujesz gaźniki). Trzeba ją przesunąć albo pochylić. Pochylić się mojej nie udało. Nie wiem jak oni to w angli robią:) U mnie trzeba było uszczuplić mocno obudowe wentylatorów. Chłodnica stoi na tej metalowej belce która idzie wzdłuż zderzaka (tam gdzie wcześniej były wentylatory). Trzeba było dospawać do niej mocowanie. Tak w ogóle to chłodnicę mam od BX'a gti. Wymiary bodajrze 53x35 cm - najmniejsza z dostępnych bo do BX'a jest chyba z 8 rodzaji. Niestety dostać taką chłodnicę używaną to nie jest prosta sprawa (pomijając fakt że używana chłodnica to w ogóle z reguły porażka). Nowa kosztuje aż 410zł. Co do elektryki to ja całą zostawiłem oryginalną z gti. Wszystkie czujniki i kable są niezmienione. Można tak zrobić jeśli masz teraz oryginalnie motronic'a z gti. Podłączasz po prostu silnik w stare kable (czujniki muszą też zostać z gti bo komp z gti nie współpracuje z tymi z mi16). Po takim zabiegu wszystko działa bez problemów, z tym ze wypada przestroić komputer. Chip'a możesz zamówić u Grabka - http://www.grabek.com. koszt 350zł - wysyłka pocztą. Wymieniasz kostkę w komputerze i masz elektrykę jak z mi16 a nie namęczyłeś się ani troche.
Poza tym będziesz musiał namęczyś się z pierdołami. Osłona filtra paliwa koliduje z obudową paska rozrządu - musiałem ją klepnąć kilka razy młotkiem żeby się zmieściła (obudowe filtra, nie rozrządu:) ) Zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy to samo - trzeba było pociąć jego dotychczasowe mocowanie żeby przesunąć go jakieś 2-3cm w strone szyby. Dalej - orginalna puszka filtra powietrza z 405 się nie zmieści, więc potrzeba stożka. Stożek idzie w miejsce zbiorniczka na płyn do spryskiwacza więc zbiorniczek trzeba przenieść. Dalej...jeśli zostawisz sobie alternator z gti to nie myśl że jego mocowanie będzie pasowac. Trzeba dorobić nową podpórkę przykrecaną do bloku. Bez spawarki ani rusz.
Czy coś jeszcze nie pamiętam. Jak mi coś przyjdzie do głowy to dopiszę. Pozdrawiam. Do wymiany szczerze zachęcam. Pod warunkiem że masz garaż z kanałem, spawarke, szlifierkę kontową i w ogóle - wszystko:)[/i]
Z moich doświadczeń to Ci mogę powiedzieć, że potrzebujesz kolektora wydechowego od 306 S16. Jest krótszy niż ten od 405 i mieści się przed grodzą 205. Oczywiście rura z dalszego wydechu nie trafi w niego idealnie i trzeba ją przespawać żeby zmienić nieznacznie kąt pod jakim idzie. Nie zmieści Ci się chłodnica przed kolektorem ssącym (no chyba że montujesz gaźniki). Trzeba ją przesunąć albo pochylić. Pochylić się mojej nie udało. Nie wiem jak oni to w angli robią:) U mnie trzeba było uszczuplić mocno obudowe wentylatorów. Chłodnica stoi na tej metalowej belce która idzie wzdłuż zderzaka (tam gdzie wcześniej były wentylatory). Trzeba było dospawać do niej mocowanie. Tak w ogóle to chłodnicę mam od BX'a gti. Wymiary bodajrze 53x35 cm - najmniejsza z dostępnych bo do BX'a jest chyba z 8 rodzaji. Niestety dostać taką chłodnicę używaną to nie jest prosta sprawa (pomijając fakt że używana chłodnica to w ogóle z reguły porażka). Nowa kosztuje aż 410zł. Co do elektryki to ja całą zostawiłem oryginalną z gti. Wszystkie czujniki i kable są niezmienione. Można tak zrobić jeśli masz teraz oryginalnie motronic'a z gti. Podłączasz po prostu silnik w stare kable (czujniki muszą też zostać z gti bo komp z gti nie współpracuje z tymi z mi16). Po takim zabiegu wszystko działa bez problemów, z tym ze wypada przestroić komputer. Chip'a możesz zamówić u Grabka - http://www.grabek.com. koszt 350zł - wysyłka pocztą. Wymieniasz kostkę w komputerze i masz elektrykę jak z mi16 a nie namęczyłeś się ani troche.
Poza tym będziesz musiał namęczyś się z pierdołami. Osłona filtra paliwa koliduje z obudową paska rozrządu - musiałem ją klepnąć kilka razy młotkiem żeby się zmieściła (obudowe filtra, nie rozrządu:) ) Zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy to samo - trzeba było pociąć jego dotychczasowe mocowanie żeby przesunąć go jakieś 2-3cm w strone szyby. Dalej - orginalna puszka filtra powietrza z 405 się nie zmieści, więc potrzeba stożka. Stożek idzie w miejsce zbiorniczka na płyn do spryskiwacza więc zbiorniczek trzeba przenieść. Dalej...jeśli zostawisz sobie alternator z gti to nie myśl że jego mocowanie będzie pasowac. Trzeba dorobić nową podpórkę przykrecaną do bloku. Bez spawarki ani rusz.
Czy coś jeszcze nie pamiętam. Jak mi coś przyjdzie do głowy to dopiszę. Pozdrawiam. Do wymiany szczerze zachęcam. Pod warunkiem że masz garaż z kanałem, spawarke, szlifierkę kontową i w ogóle - wszystko:)[/i]
- pki205
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Lokalizacja: Warszawa
Wg mnie wystarczyloby umiescic to co bylo napisane na forum, dac pare linkow do opisow z innych stron i juz. Nie trzeba zaraz od nowa pisac wszystkiego.
Pytac to mozna juz o szczegoly, a jak sie nie wie jak sie wogole zabrac do tego to lepiej chyba sobie darowac...
Na centomanii jest cos takiego i chyba dziala
Pytac to mozna juz o szczegoly, a jak sie nie wie jak sie wogole zabrac do tego to lepiej chyba sobie darowac...
Na centomanii jest cos takiego i chyba dziala
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Bardzo duzo conversion stories. Czytałem to kilka razy przed swapem
http://www.205gti.com/main_uk.htm
troche przerobionych pugów, głównie zdjęcia
http://www.pug-performance.com/gallery16.htm
jeśli 160Km to za mało
http://www.pumaracing.co.uk/pug16v.htm
opis jak się uporać z elektryką gdy ma się jetronica
http://www.ayrshore.com/
mi16 może osiągnąć moc 300KM
http://www.des-developments.com/
wszystko o genialnym silniku mi16
http://www.mi16.nl/main.htm
australijczycy mają fajne wątki o mi16 na forach
http://www.aussiefrogs.com/forum/showth ... ode=linear
tu dla odmiany konwersja w 309 i tez dla odmiany - po francusku
http://fullpowerteam.superforum.fr/ftop ... asc-15.htm
i znów po angliesku
http://www.205gtidrivers.com/
Stron jest od groma. Wystarczy znać języki i umieć obsługiwać google. Można znaleźć wszystko
http://www.205gti.com/main_uk.htm
troche przerobionych pugów, głównie zdjęcia
http://www.pug-performance.com/gallery16.htm
jeśli 160Km to za mało
http://www.pumaracing.co.uk/pug16v.htm
opis jak się uporać z elektryką gdy ma się jetronica
http://www.ayrshore.com/
mi16 może osiągnąć moc 300KM
http://www.des-developments.com/
wszystko o genialnym silniku mi16
http://www.mi16.nl/main.htm
australijczycy mają fajne wątki o mi16 na forach
http://www.aussiefrogs.com/forum/showth ... ode=linear
tu dla odmiany konwersja w 309 i tez dla odmiany - po francusku
http://fullpowerteam.superforum.fr/ftop ... asc-15.htm
i znów po angliesku
http://www.205gtidrivers.com/
Stron jest od groma. Wystarczy znać języki i umieć obsługiwać google. Można znaleźć wszystko