Strona 1 z 1

WAŁKI WAŁKI WAŁKI:)

: 24 lis pt, 2006 11:52 pm
autor: HDi
jestem w trakcie szukania wałka - docelowo ma być piper ale na razie z powodu braku funduszy muszę założyć coś z odzysku

właśnie w łapy wpadł mi wałek prawdopodobnie z 128KM gti -

wysokość krzywki 47,9 i to WSZYSTKICH :shock: :shock:

jakiś wałek ten wałek :P

pomoże ktoś zidentyfikować typa :)

: 25 lis sob, 2006 12:45 am
autor: TO-MI
tego rozmiaru to nie kojarze ale wznios krzywki miał coś kolo 10 czy 11 mm
na moim wałku a to podobno 128KM

: 25 lis sob, 2006 12:53 am
autor: Banita
128 kuniuf na bank -swoja drga jak bedziesz mial sie go pozbyc to daj znac -chetnie sprawdze jaka jest roznica miedzy tym a moim :mrgreen:

: 26 lis ndz, 2006 8:05 am
autor: majkelus205
ja mam taki wałek jak ty HDi 47,9 w moim gti ale ja mam 1,6 105 kucyków i ledwo się mieści w głowicy jak go kupowałem to gościu powiedział że to do 1,6 :mrgreen: ale daje czadu 4500 obrotów i jakbym dostał dopalacz 8)7

: 26 lis ndz, 2006 11:20 am
autor: Kaktus
Majkelus czyli widze ze glowica sie spisuje ?! ;)

: 26 lis ndz, 2006 5:12 pm
autor: b182
podłączam sie do tematu.Kaktus, masz może przepływomierz sprawny taki który pracuje jak ma być?do 1.6 gti.

: 26 lis ndz, 2006 10:00 pm
autor: Banita
b182 pisze:podłączam sie do tematu.Kaktus, masz może przepływomierz sprawny taki który pracuje jak ma być?do 1.6 gti.
a co ma walek do przeplywomierza? slyszales o czyms takim jak telefon/giegie/mail/pw? :?

: 26 lis ndz, 2006 10:58 pm
autor: b182
niestety nie słyszałem 8)7

: 27 lis pn, 2006 12:01 am
autor: moralez
a gdzie ta nadgorliwa moderacja :twisted: ??

: 28 lis wt, 2006 1:40 am
autor: majkelus205
głowica OKEJ i cacy wałek daje rady ale jak ja mam taki jak HDi a sprawdzałem go czy wejdzie do starej mojej głowicy od 1,9gti to nie da rady ale nie wiem czy to 115, 122,130 kucyków nie wiem jak sprawdzić 8)7 :mrgreen:

: 29 lis śr, 2006 10:28 pm
autor: NMike
MAm wałek do 1,6GTI - niemal idealny stan :P

: 07 gru czw, 2006 4:32 pm
autor: pki205
Podlacze sie pod temat :)

Zalozmy ze chce kupic uzywany walek z 1.9 130ps.
Na co mam zwrocic uwage?
Pomierze wszystkie krzywki i co dalej?
Sa jakies tolerancje w roznicach wzniosow poszczegolnych krzywek?

: 08 gru pt, 2006 11:25 am
autor: Kaktus
Poniewaz temat byl juz poruszany wielokrotnie, posiedzialem troche w EXCELU i przedstawiam pare wykresow ktore powinny wiele wyjasnic.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widac, walki sa bardzo podobne, aczkolwiek jest pare roznic. Przedewszystkim we wzniosie krzywki wydechowej, jest to 1mm.

Czas wspolotwarcia zaworow takze jest inny, w 1.9 jest to okolo 15 stopni OWK a w 1,6 to okolo 30 stopni OWK.

W 1.9 zawor wydechowy szybciej sie otwiera, i pozniej zamyka, ale do pewnej chwili, po ktorej zamykanie jest podobne w obu przypadkach.

Krzywki ssace sa nielaze identyczne w 1.6 jak i w 1.9 - zawory otwieraja sie i zamykaja niemalze odentycznie szybko, i wniemalze identycznym czasie, jednak w 1.6 pod sam koniec zawor pozostaje "zawieszony" i dopiero sie zamyka.

Jak widac, podczas suwu sprezania, zawor ssacy pozostaje wciaz otwarty przez pewien czas, mozliwe ze ma to na celu przeczyszczenie zaworu ssacego, badz jego podgrzanie, aby paliwo ktore jest podane w suwie wydechu, moglo na goracym zaworze odparowac... tego niestety jeszcze niewiem.

Co ciekawe, gdyby sumowac czas otwarcia zaworow ssacych w 1.6 i 1.9 to w 1.9 ten czas jest mniejszy, a ja jednak wybralbym krzywke 1.9 jezeli chcialbym uzyskac wieksza moc.