Strona 1 z 1
Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
: 04 paź wt, 2016 6:04 pm
autor: simon3
To, że do leżaka trzeba lać dodatek potasowy albo ołowiowy bo dziad nie jest przystosowany do benzyny bezołowiołowej to wiadomo.
Jak to jednak wygląda w praktyce? Czy gniazda zaworowe rzeczywiście się wypalają? Jest w sumie rozwiązanie - utwardzanie tychże gniazd.
Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Ma to sens?
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
: 11 paź wt, 2016 3:57 pm
autor: elvispro
możesz zlecic azotowanie stali
zalezy z czego jest wykonana glowica. trzeba by miec próbke do badan albo znac stop. wtedy moża sie dowiedziec czy stal jest azotowalna, do azoto-siarczanu czy do bromowania
jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp
Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
: 11 paź wt, 2016 4:27 pm
autor: simon3
Ok, to już jakiś trop
Przydałaby się druga głowica do leżaka
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
: 11 paź wt, 2016 5:06 pm
autor: elvispro
z tego co wiem
fani motocrossu i dwusów korzyttaja z azotowania glowicy i bloku silnika
ale tam są stopy aluminium jakieś. Nie dam sobie ręki uciąć. Ale wplwa to na żywotność silnika na duży plus
powloka z azotu jest odporna na wysokie ciśnienie. Sam tą metode wykorzystwałem w wytłaczarkach dwuślimakowych.
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
: 11 paź wt, 2016 9:32 pm
autor: grzesiek309
Myślę, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana gniazd zaworowych na przystosowane do benzyny bezołowiowej. Leżak to protoplasta TU, komory spalania wyglądają bardzo podobnie, więc istnieje szansa, że gniazda i ewentualnie zawory pasują z TU
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
: 15 paź sob, 2016 11:10 pm
autor: simon3
Hmmm... Grzesiu, jakieś doświadczenia?
Czy póki co teoria?