WYDECH

Miejsce na wszystkie rozmowy związane z układami wydechowymi - oryginalnymi i zmodyfikowanymi
Marioo
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

WYDECH

Post autor: Marioo »

Witam,
szykuje się do wymiany tłumika środkowego o ostatniego(wtf?), mam 1,9 122 z KAt. chciałbym wywalić katalizator, jak nailepjej to zrobić chciałem kupic rurę ktora leci od kolektora do środkowego tłumika ale tam nie ma miejsca na sondę.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: WYDECH

Post autor: Banita »

2 opcje:

1. Kupic ta rure, nawiercic i dospawac nakretke, w ktora mozna wkrecic sonde.
2. Wspawac kawalek rury w mie jsce kata
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: WYDECH

Post autor: Munne »

Nikt nie mysli o srodowisku 8)7
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: WYDECH

Post autor: Banita »

munne pisze:Nikt nie mysli o srodowisku 8)7
Tu moznaby polemizowac, bo katalizatory zwiekszaja spalanie sredino o 5-7%, w zwiazku z czym zloza ropy sa znacznie bardziej eksloatowane, emisja CO2 tez sie zwieksza, recycling katalizatorow, eksploatacja zloz platyny, itp itd...

Nie znam sie za bardzo na tym i ciezko mi stwierdzic jednoznacznie, co jest lepsze, ale nie sadze, zeby katalizatory byly takie kochane dla srodowiska jak sie przyjelo. Chyba jedyny zauwazalny plus to zaprzestanie dodawania olowiu do paliw.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4906
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: WYDECH

Post autor: moralez »

a co ma dodawanie olowiu do katalizatora 8) ?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: WYDECH

Post autor: Banita »

Zatyka katalizator
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4906
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: WYDECH

Post autor: moralez »

a od kiedy to sie uzwa paliwa olowiowego do silnika z katalizatorem 8)7

bardziej mi chodzi o rozwiniecie tej mysli
Chyba jedyny zauwazalny plus to zaprzestanie dodawania olowiu do paliw.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: WYDECH

Post autor: Banita »

Jak nie bylo katalizatorow, to napopularniejszym paliwem byla przeciez etylina z dodatkiem olowiu. Wraz z popularyzowaniem sie katalizatorow, paliwo takie zniknelo z rynku, bo jego produkcja i sprzedaz stala sie nieoplacalna. Wg mnie to jest plus katalizatorow. Co prawda posredni, ale zawsze.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4906
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: WYDECH

Post autor: moralez »

bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: WYDECH

Post autor: Orfister »

Był to czteroetylek ołowiu 8) który cholernie zanieczyszcza środowisko..
Tu nawet nie chodzi o "zapychanie" katalizatora a jego degradację chemiczną.
Zawarte w nim metale szlachetne wchodzą w reakcję z czteroetylkiem ołowiu ( który nie ulega spaleniu ) i degradują się.
Po takim procesie katalizator nie spełnia zupełnie swej funkcji.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: WYDECH

Post autor: Pieraś »

Banita moze spalin leci wiecej przy KACIE ale mniej substancji szkodliwych, na pewno gdyby bylo jak pisales wyzej nie wprowadzaliby katow, poza tym teraz zapewne sa lepsze niz te sprzed 10 lat.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Marioo
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYDECH

Post autor: Marioo »

Co by nie było wytna Kata i zastapie go rurą tak szczeże mówiąc środowisko i tak juz gorsze nie będzie a mój lewek bedzie lepjej oddychał :)) trzeba dbać o zwierzaki :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: WYDECH

Post autor: Banita »

moralez pisze:bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.

Bzdura. Faktem jest, ze olow przylega do powierzchni czynnej kata i go zapycha. Jezeli 95% aut ma katy, to jaki jest sens utrzymywac na stacji dystrybutor z PB? Zaden. Skoro nie ma dystrybucji, to nie ma zbytu dla produkcji, wiec produkowanie takiego paliwa, ktorego nikt nie chce sprzedawac jest nieoplacalne. Dla tych 5% wprowadzono dodatki do paliwa oparte na zwiazkach o ktorych mowisz.
Pieraś pisze:Banita moze spalin leci wiecej przy KACIE ale mniej substancji szkodliwych, na pewno gdyby bylo jak pisales wyzej nie wprowadzaliby katow, poza tym teraz zapewne sa lepsze niz te sprzed 10 lat.
Nie wiem , po prostu nie sadze, zeby bylo tak rozowo.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4906
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: WYDECH

Post autor: moralez »

Banita pisze:
moralez pisze:bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.

Bzdura. Faktem jest, ze olow przylega do powierzchni czynnej kata i go zapycha. Jezeli 95% aut ma katy, to jaki jest sens utrzymywac na stacji dystrybutor z PB? Zaden. Skoro nie ma dystrybucji, to nie ma zbytu dla produkcji, wiec produkowanie takiego paliwa, ktorego nikt nie chce sprzedawac jest nieoplacalne. Dla tych 5% wprowadzono dodatki do paliwa oparte na zwiazkach o ktorych mowisz.
jak zwykle odwracasz kota ogonem, najpierw zmniejszono normy dotyczace olowiu i zmniejszano dopuszczalna ilosc w litrze, potem zaczeto uzywac katalizatora w zwiazku ze zwiekszaniem rygoru norm emisji spalin, wiec nie probuj zawszelka cene bronic swojej wydumanej w 5 sekund teorii.
W Polsce dystrybutory z U95 zniknely nie dlatego ze popyt spadl, tylko dlatego ze normy uni europejskiej tego zakazywaly
8)7
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: WYDECH

Post autor: Banita »

A co ma piernik do wiatraka? W unii europejskiej wtedy nie bylismy.
U95 to byla benzyna bezolowiowa z dodatkiem, ktory mozna bylo kupic oddzielnie ( o ktorym wspomnialem) i nic nie zakazywalo sprzedazy tegoz paliwa.
ODPOWIEDZ