Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Sposoby eliminacji rdzy i metody zabezpieczeń antykorozyjnych
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: Marin205 »

Panowie

każdy zastanawiał się czym i jak

doczytałem u angoli i u nas na różnych forach i wychodzi na to że uznaniem cieszą się produkty firmy VHT http://www.vhtpaint.com/ są wytrzymałe na wysokie temp i można nimi również kolektory wydechowe malować

firma oferuje m.in takie produkty

Flame proff - do kolektorów wydechowych wydechów
Engine Metalic - do bloków, kolektorów ssących itp. z efektem metaliku
Engine Enamel - do bloków, kolektorów ssących itp. bez efektu metaliku
Vinyl Dye - do tapicerek, dywanów, plastików itp.
Wrinkle - do dekli zaworowych, nadaje chropowatą strukturę (około 70 zł na allegro)
Brake Caliper - do zacisków hamulcowych itp.
Anodized Color Coat - efekt anodowania, na dekle zaworowe kolektory ssące itp.


spotykane sa jeszcze produkty http://www.motip.com/?lang=EN - znane pewnie z zestawów do malowania zacisków

na polskiej stronie dostępne sa oczywiście produkty do malowania silników

http://sklep.motip.pl/tuning-line/59-la ... 400ml.html
http://www.motipdupli.pl/?s=show_kategorie&id=22&g=3

na zachętę wklejam kilka fotek z forum 205gtidrivers, pięknie to wszystko wygląda
Załączniki
engine1.jpg
engine2.jpg
engine3.jpg
engine4.jpg
engine5.jpg
engine6.jpg
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: Para »

Orfi i Xtrack będą mogli się wykazać w tym temacie ;)
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: Marin205 »

na razie milczą jak grób
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: Orfister »

Zbieram siły by walnąć z grubej rury :twisted:
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: Munne »

Chyba zapominacie o Don Padre :W
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: skola »

taki sam efekt jak po piaskowaniu a następnie wyszkiełkowaniu bo blok jest aluminiowy :P
Załączniki
16h.jpg
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: Orfister »

Człowiek uczy się całe życie i powiem Wam, że gdybym robił silnik w CTI ponownie, podszedłbym do tego trochę inaczej.
Bardzo dobre produkty ma wspomniana przez Marcina firma VHT.
Jednak najlepsze , aczkolwiek trudno je nabyć, są preparaty używane przy produkcji statków. Gdzieś miałem ciekawy artykuł ( jak znajdę to się podzielę ), gdzie gość w niemczech przy okazji remontu silnika w starym mercedesie stosował podkłady i nawierzchniowe lakiery strukturalne do odnowienia powłok pokrywy zaworów, bloku silnika ( oryginalnie z resztą w silnikach S16 bloki były malowane właśnie strukturalną farbą ).
Choć np przeze mnie zastosowany lakier termiczny, którym pokryłem blok silnika sprawuje się puki co bardzo dobrze.
Natomiast błędem z mojej strony było malowanie różnych drobnych elementów zamiast oddanie ich do galwanizerni tak jak zrobił to min. Padre.
Na przyszłość już nie popełnię takiego błędu.

Co do piaskowania bloków czy pokryw, zdecydowanie bardziej poleciłbym szkiełkowanie. Usługa jest droższa, ale powierzchnia w końcowym efekcie jest o wiele bardziej gładka , przyjemniejsza dla oka i dłoni ;-)
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: simon3 »

Odgrzeję trochę kotleta bom w potrzebie!
W niedalekiej przyszłości chciałbym pomalować blok i głowicę swojego leżaka. Problem, nie problem, w tym że jest on aluminiowy... i tu pytanie czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w malowaniu takich właśnie silników - niekoniecznie leżaków a silników alu ;)

Z produktów dostępne są wszelakiej maści lakiery, jak choćby wspomniane VHT czy Motip.
Na różnych forach można także wyczytać, że lepiej taki silnik wyszkiełkować.
Można także znaleźć informację, że cały sekret to porządnie wyczyścić taki silnik i po prostu go pomalować pierwszą lepszą farbą, która wytrzyma temperaturę pow. 100st.

I bądź tu mądry :roll: Jakieś sugestie?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: nowak68 »

Porządnie ze trzy razy umyj dobrą chemią, a potem zadecydujesz czy nadal chcesz żeby było lepiej :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: grzesiek309 »

Szkielkowanie silnika to drażliwy temat. Lepiej go sodą potraktować ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: simon3 »

Ja osobiście skłaniam się ku malowaniu, ale zawsze są wątpliwości.
Nowak... myślisz, że dobra chemia zdziała "cuda"? ;)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: nowak68 »

Na pewno wiele zdziała :Y Do tego wszystkie metalowe części pomaluj czarną lub grafitową farbą wysokotemperaturową.Dobrze jest jak zamówisz ją w sprayu. Jak jeszcze wymienisz śruby i nakrętki na nierdzewki i pięknie wyczyścisz plastiki i części gumowe, to uwierz mi będzie dobrze :) Część aluminiowych rzeczy można wypolerować ręcznie.
Jeśli chcesz zaryzykować piach lub szkło, to akurat Grzesiek ma rację, że szkód można narobić sporo. To cholerstwo wlezie wszędzie.
Ale pomalować możesz zawsze :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: 2mouse »

nowak68 pisze:Jak jeszcze wymienisz śruby i nakrętki na nierdzewki
Radziłbym odpowiednio przygotować połączenie, np pastą ceramiczną, lub inną izolacyjną. Elektrochemia się kłania... :W
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: krzyska »

2mouse pisze:
nowak68 pisze:Jak jeszcze wymienisz śruby i nakrętki na nierdzewki
Radziłbym odpowiednio przygotować połączenie, np pastą ceramiczną, lub inną izolacyjną. Elektrochemia się kłania... :W
Da podkładke miedzianą i bedzie ok. Tylko trzeba bedzie wymieniać co jakiś czas 8)7
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik - malowanie, odświeżanie, czyszczenie

Post autor: simon3 »

No dobra, chyba już mniej więcej wiem co i jak. Muszę uzgodnić to jeszcze z moim mechaniorem ;)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
ODPOWIEDZ