Lekkie kolo zamachowe

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Lekkie kolo zamachowe

Post autor: marian205 »

Mam pytanie do znawcow. Jakie skutki ma zeszlifowanie kola zamachowego :?: No i jakie sa tego minusy :?: Slyszalem ze wtedy szybciej sie zbiera( rosnie moment) ale za to nie mam juz takiego hamowania silnikiem po upuszczeniu gazu. Czy to prawda :?:
Jesli tak to jak bardzo mozna zeszlifowac takie kolo :?: Dodam ze chodzi o silnik 1.9 TDi z 405.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: Banita »

marian205 pisze:Mam pytanie do znawcow. Jakie skutki ma zeszlifowanie kola zamachowego :?:
Bedzie latwiej sie wkrecal
No i jakie sa tego minusy :?:
Zrobisz nieumiejetnie i mozesz stracic nogi, oraz praca silnika moze byc mniej kulturalna na niskich obrotach.
nie mam juz takiego hamowania silnikiem po upuszczeniu gazu.
To jest nieprawda -hamujesz podcisnieniem w silniku, a nie kolem zamachowym.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: moralez »

marian205 pisze:Mam pytanie do znawcow. Jakie skutki ma zeszlifowanie kola zamachowego :?: No i jakie sa tego minusy :?: Slyszalem ze wtedy szybciej sie zbiera( rosnie moment) ale za to nie mam juz takiego hamowania silnikiem po upuszczeniu gazu. Czy to prawda :?:
Jesli tak to jak bardzo mozna zeszlifowac takie kolo :?: Dodam ze chodzi o silnik 1.9 TDi z 405.
w momencie zmiany biegow szybciej obroty spadaja 8)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Silnik straci troche na momencie obrotowym, ale za to bedzie sie szybciej wkrecal na wysokie obroty! Moze nie chodzic juz tak rowno na biegu jalowym.
Jezeli myslisz o swoim ropniaku to odradzam bo on wlasnie momentem jezdzi!
Kola sie nie szlifuje tylko zdejmuje material na tokarce. Dodatkowo powinno sie wywazyc kolo po takim zabiegu! Mozna tez przeszlifowac tarcze docisku sprzegla jezeli nie jest rowna!

Zdjecie ok 1kg jest calkiem bezpieczne oczywiscie mozna wiecej ... zalezy do czego ma sluzyc auto!
Obrazek
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

Zrobisz nieumiejetnie i mozesz stracic nogi,
Co masz na mysli :?:
Czyli w dieslach sprawa nie jest oplacalna :(
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Dieslem jezdzisz glownie momentem obrotowym! Ktory masz dostepny w niskim zakresie obrotow (i pewnie do jakis 4000 max 4500rpm) - to po co masz oslabiac dol silnika skoro gora i tak tego nie pociagniesz!
W wysokoobrotowych N/A ma to sens, bo latwiej wkrecisz i trzymasz w zakresie w ktorym moc i moment sa najwyzsze czyli od jakis 5500 do 7000rpm
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wytoczysz pod katem prostym i ciut za wiele i kolo strzeli, a 4k rpm potrafi rozerwac skrzynie, sciane grodziowa... :twisted:
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

dzieki za wiedze. Kolo zostaje tak jak bylo.
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: mateon »

To ja może odkopie stary temat,czy koło zamachowe w TU1 i TU3 jest takie same??czy któreś jest lżejsze??
urbanek
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 17 paź pt, 2008 11:57 am
Posiadany PUG: 2x205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: urbanek »

Żeby nie zakładać nowego tematu, jak sprawa ma miejsce w 1,9 gti, ktoś próbował jest jakiś sens?
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: TO-MI »

urbanek pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu, jak sprawa ma miejsce w 1,9 gti, ktoś próbował jest jakiś sens?
w seryjnym silniku do codziennej jazdy to tylko dla lepszego samopoczucia właściciela :P
tylko gorzej sie rusza bo łatwiej silnik udusić :Y
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: stef »

TO-MI pisze:w seryjnym silniku do codziennej jazdy to tylko dla lepszego samopoczucia właściciela :P
tylko gorzej sie rusza bo łatwiej silnik udusić :Y
Bzdura!
To jeden z najlatwiejszych i przede wszystkim najtanszych sposobow ucznienia auta szybszym!
Obrazek
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: TO-MI »

jasne 0,1s szybciej do setki a roboty troche jest :roll:
wymontować koło, stoczyć ,wyważyć zmontować ufff
i podstawa to kręcić pod czerwone bo inaczej nie ma sensu sie bawić 8)7
ale to tylko moje zdanie :)
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: mateon »

a może ma ktoś na wierzchu koło od TU3?? był bym bardzo wdzięczny jak by je zważył
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Lekkie kolo zamachowe

Post autor: Kaktus »

Hej!

Kolo zamachowe ma 2 zadania:

1) Magazyn energii - jak zmieniasz bieg, puscisz gaz itp... to silnik tak szybko nie spadnie z obrotow, bo pomimo faktu iz nie napedza go spalana mieszanka, kolo zamachowe ma zmagazynowane tyle energii ze silnikiem kreci.

2) Jest zwyczajnym tlumikiem, poniewaz moment obrotowy ktory wychodzi z walu korbowego jest bardzo nie rownomierny, i gdyby usunas kolo zamachowe, silnik pracowal by bardzo nie rowno. Kolo zamachowe "wytlumia" te skoki momentu obrotowego, powodujac ze silnik wykazuje w miare rowny moment obrotowy przy danej predkosci obrotowej.

W dieslu nie radze odchudzac kola zamachowego! Diesel pracuje na pelnym ladunku (nie posiada przepustnicy) a obrotami silnika, czyli tez moca sterujemy dodajac paliwo a nie powietrze.

Z tego wynika fakt iz Diesel posiada od samego dolu bardzo duzo momentu obrotowego (poniewaz nie jest dlawiony przymknieta przepustnica przy niskich obrotach).

I poniewaz tego momentu jest duzo, potrzebne jest ciezkie kolo zamachowe, oraz ciezkie felgi, aby "zabrac" ten moment i lagodniej go przekazac na asfalt.

W 206 stalowe felgi od benzyniaka i te same od diesla roznia sie waga okolo 3-4kg sztuka!!

Zakladajac lekkie kolo, i lekkie felgi, ciezko by sie dieslem ruszalo, bo troszke za duzo gazu i mielilibysmy kolami, co nie koniecznie musi przekladac sie na osiagi samochodu.

W benzynie smialo mozna odchudzic kolo, silnik bedzie sie szybciej wkrecal, a przyspieszenie samochodu zalezy przede wszystkim od zdolnosci silnika do jak najszybszego wkrecania sie na obroty.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ