Silnik do forevera

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Tafyn
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 16 maja sob, 2015 3:45 pm
Posiadany PUG: Forever 94r.
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rypin

Silnik do forevera

Post autor: Tafyn »

Witam chciałbym wymienic silnik 1.1 od forevera z 94r. na cos mocniejszego, jakiego silnika mam szukac zeby fajnie juz sie zbierał chciałbym silnik ktory miałby okolo 100KM
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silnik do forevera

Post autor: Martinoo »

1.4 75 koni albo 1.4 z Cytryny AX GTI 84 konie albo 1.6 Vts z saxo około 115 koni.
Przy ostatnim trzeba wziąć komputer i zdjąć IMO. W pozostałych nie ma tego problemu. Chcesz więcej info o vts to pw. Jestem z tematem na świeżo

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Silnik do forevera

Post autor: Filipczak »

Martinoo pisze:1.4 75 koni albo 1.4 z Cytryny AX GTI 84 konie albo 1.6 Vts z saxo około 115 koni.
Przy ostatnim trzeba wziąć komputer i zdjąć IMO. W pozostałych nie ma tego problemu. Chcesz więcej info o vts to pw. Jestem z tematem na świeżo

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Ewentualnie silnik ze 106 xsi, 1.4 ma chyba 94KM, ale widzialem gdzies jakas delikatnie mocniejsza wersje.
Od siebie polecam tez TU3S, ciezko dorwac niestety i trzeba miec kogos kto ogarnia gazniki, ale za to dzwiek silnika na gazniku i latwosc modyfikacji jest warta tych zachodu :)

Nie wiem tez jak wyglada kwestia swap'a silnika z 306 1.6 8V 90KM.

Ogolnie szukaj silnikow TU, przy XU, bedziesz musial zmieniac/przerabiac sanki i zmieniac skrzynie.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Silnik do forevera

Post autor: krzyska »

Swapa na 1.6 90km z p306 robił BARON. Ponoć jeden z szybszych i latwiejszych swapów.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silnik do forevera

Post autor: Martinoo »

Równie szybki jak vts . Dwa dni na spokojnie i silnik odpalony

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Silnik do forevera

Post autor: grzesiek309 »

1,6 8V chyba najlepsza opcja, choć cięższy od 1.1, bo na żeliwnym bloku. 1,6 16V lepsza opcja, ale zdrowy silnik w przystępnej cenie to inna bajka...
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik do forevera

Post autor: Indjana »

A powiedzcie jeszcze, ile hajsiwa kosztuje taka operacja?
No i chyba nie do końca uśmiecha zostawić go na tym samym zawieszeniu?
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Silnik do forevera

Post autor: Filipczak »

Indjana pisze:A powiedzcie jeszcze, ile hajsiwa kosztuje taka operacja?
No i chyba nie do końca uśmiecha zostawić go na tym samym zawieszeniu?
Sama operacja 400-600zl, do tego przydaloby sie zmienic olej, rozrzad itd wiec dolicz do tego jeszcze minimum 200zl. Ja zmienialem silnik z bloku zeliwnego na aluminiowy zostawiajac ory zawieszenie. Samochod poszedl w gore i duzo lepiej sie zaczal prowadzic ze wzgledu na lzejszy przod. Od tego czasu minelo jakies 3 miesiace i ponad 2 tys kilometrow i w sumie nie zanotowalem anomalii zwiazanych z zawieszeniem, roznica w wadze tych silnikow nie jest tak porazajaca. Jednak nie wiem jak wyglada sprawa stabilizatora, ja mam takie zawieszenie jak jest w XS.

Bardziej niz nad zawiasem, trzeba pomyslec nad hamulcami, u mnie ory Bendixy przy ~90KM z aluminiowym blokiem nie daja rady momentami.
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Silnik do forevera

Post autor: pyzio_dawca »

Jak 1.6 to najtansza opcja to 1.6 90km. Najciekawszą opcja moim zdaniem było by 1.6 16v, ale niestety ceny nie są zbyt przyjazne.
1.4 84 km, robi już z Puga, dośc poważnego konkurenta na ulicy, i takie rozwiązanie polecam. Jak bedzie mało mocy, to zawsze możesz posadzic na to głowice z tu5 i nawet wielopunktowy wtrysk, bo ta glowica daje juz taka możliwość. Zaglądnij do mojego tematu, moze podpatrzysz jakies rozwiązanie dla siebie :D

Ja na ten moment mam tu3 z głowicą od tu5, i właśnie kończe zakładanie wtrysku z bmw e36 1.6. Zostało poogarniać czujniki, sonde itp. Więc nie wiem jeszcze jak to jeździ:d W razie pytań wal śmiało na pw :D

Jeszcze co do hamulców, ja mam teraz 15 " felgi z oponą 185/65 i nie narzekam zbytnio na hamowanie, z tym ze mam dwa razy większe serwo niz seria i korektor sily hamowania tylnej osi :)
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Silnik do forevera

Post autor: Filipczak »

pyzio_dawca pisze:Jak 1.6 to najtansza opcja to 1.6 90km. Najciekawszą opcja moim zdaniem było by 1.6 16v, ale niestety ceny nie są zbyt przyjazne.
1.4 84 km, robi już z Puga, dośc poważnego konkurenta na ulicy, i takie rozwiązanie polecam. Jak bedzie mało mocy, to zawsze możesz posadzic na to głowice z tu5 i nawet wielopunktowy wtrysk, bo ta glowica daje juz taka możliwość. Zaglądnij do mojego tematu, moze podpatrzysz jakies rozwiązanie dla siebie :D

Ja na ten moment mam tu3 z głowicą od tu5, i właśnie kończe zakładanie wtrysku z bmw e36 1.6. Zostało poogarniać czujniki, sonde itp. Więc nie wiem jeszcze jak to jeździ:d W razie pytań wal śmiało na pw :D

Jeszcze co do hamulców, ja mam teraz 15 " felgi z oponą 185/65 i nie narzekam zbytnio na hamowanie, z tym ze mam dwa razy większe serwo niz seria i korektor sily hamowania tylnej osi :)
O tym wtrysku to chetnie poczytam, ciekawa sprawa, musisz zaktualizowac temat o pugu. A co do opon to nie pomyliles sie przypadkiem? 185/65/15 to taki balon ze nie wiem czy by sie zmiescil w 205.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik do forevera

Post autor: DJPreZes »

195/65/15 mieści się na styk i ledwie palec wsadzisz między oponę a talerzyk sprężyny na amorku 8)7 8)7 8)7
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Silnik do forevera

Post autor: Filipczak »

DJPreZes pisze:195/65/15 mieści się na styk i ledwie palec wsadzisz między oponę a talerzyk sprężyny na amorku 8)7 8)7 8)7
W wielu pugach tylne kolo obciera o dokladke, u mnie przy 175/65/14 jest juz niewiele miejsca
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Silnik do forevera

Post autor: pyzio_dawca »

Nie, wcale się nie pomyliłem. Nie pamietam tylko czy profil 60/65 8)7 Wszystko sie mieści :D
20515.jpg
ODPOWIEDZ