205 1.9 GTI Race & Rally

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: marcinpug »

Zacznę nietypowo bo od ostatniego wykresu mocy. Auto zbudowane według homologacji A-5325 . Zachęcam forumowych wizjonerów do zweryfikowania mocy swoich 205 .
Załączniki
V-TECH1xxx.jpg
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: Orfister »

Myślę, że mógłbyś stworzyć tutaj bardzo fajny i interesujący temat...wklejaj zdjecia, opisuj rozwiązania techniczne, chwal się osiągnięciami ...
Zapraszam :)
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: marcinpug »

Auto wystrojone jest na komputerze stand-alone Vems . Taka niewielka czarna puszka.
Załączniki
IMG_0794.JPG
Ostatnio zmieniony 13 cze sob, 2009 10:11 pm przez marcinpug, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: Banita »

Co bylo zmieniane pomiedzy hamowaniami?
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: marcinpug »

Do tej pory śmigałem na jetronicu . Założony został Vems , odłączony przepływomierz , aparat zapłonowy i cewka. Miałem 4 cewki z alfy romeo założone bezpośrednio na świece ale niestety nie wytrzymały strojenia i się popaliły . Obecnie są 2 cewki fiatowskie ( takie jak w seicento ) awaryjnie podpięte na strojenie . Na takim zestawie wyniki widać powyżej . Nie chciałem iść w stronę mocy , raczej bardziej mi zależało na płaskim przebiegu momentu obrotowego co przy krótkiej skrzyni daje wyśmienite przyspieszenia . Wiem , że można jeszcze te wartości mocy i momentu znacznie podnieść ale homologacja ogranicza wiele elementów ( np. kolektor wydechowy ) . Oczywiście to nie jest koniec modyfikacji ale czekają mnie duże wydatki związane z kupnem zawieszenia więc silnik poczeka dłużej na kute tłoki . Myślę , że 5-10 KM więcej jest w zasięgu , zresztą plan jest taki : najmocniejsze GTI 8V przygotowany według homologacji A-grupy w Polsce.
Więcej o całym projekcie wkrótce .
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: Florek2b »

a gdzie był hamowany :?: bo ja już od jakiegoś czasu chce swojego zhamować 8)7
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: marcinpug »

V-tech Kraków => Kuba Kogut
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: Lord Devil »

Ciekawi mnie bardzo jakie zawieszenie chcesz uzyc. Czy montaz kutych tlokow przy takim silniku jest nieodzowny? Znam projekt gdzie silnik z T16 dysponowal moca max ponad 400hp i pracowal na tlokach oryginalnych.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: Kaktus »

Hej!

Ja dorzuce tylko ze samochod i silnik wyszedl z pod naszych rak - galeria z budowy na stronie http://www.k-sport.eu

A w specyfikacji Race to on dopiero bedzie jak otrzyma inne serce ;)

A co do kutych tlokow - moc mozna osiagnac i na seryjnych, ale kute sa znacznie lzejsze, co pozwoli szybciej wkrecac sie silnikowi, a to przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie.

W dodatku mozna ten motor jeszcze doprezyc, ale bedzie trzeba przejsc na inne paliwo. W chwili obecnej jezdzi to na zwyklym V-power.

W dodatku wiadc na wykresie ze nie jest to wiertarka krecaca 9000, a moc i moment uzyskany jest juz dosc nisko!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: stef »

Swietny projekt. Napisz jeszcze co dokladnie zmieniles w silniku bo przeciez nie sama elektronika uzyskales takie przyrosty?

Lord > to zapewne nie kwestia samej kucizny a wykonanie doprezajacego tloka na zamowienie (a ze kute wychodza w takich samych pieniadzach, lzejsze, lepsze materialowo).

PS. jak to pisalem to nie bylo jeszcze odpowiedzi kaktusa dot. tlokow 8)7
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: Lord Devil »

Dzieki za odpowiedz chlopaki, wlasnie oczekiwalem konkretow. Pytam bo spotkalem sie z opiniami, ze kute tloki w duzej mierze nie sa potrzebne w sensie "nieurywek", przewaznie je stosowano ze wzgledu na brak dostepnosci oryginalu, albo cena oryginalu byla kilka krotnie wieksza jak kute (np T16). Co do roznicy w wadze, nie zwrocilem na to uwagi. Jeszcze raz dzieki. Jaki zawias?
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: xtrack »

Panowie!! powiem krótko.... to nie jezdzi to zapierd...a.jesli chodzi o najmocniejsze 8v w klubie to Marcin jush nie musi przerabiac auta dalej :mrgreen:
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: marcinpug »

Planuję założyć zawieszenie HPsporting lub Sachs ale z tym drugim może być problem z ustawieniem . Proflex lub Ohlins odpadają ze względu na cenę a zakup używanego raczej nie wchodzi w grę bo ciężko dostać . Dodam tylko , że HPsporting robi dokładnie taki sam zawias ( ustawienie wysokości, twardości , odbicie , dobicie i ciśnienie gazu )
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: marcinpug »

Acha , moc jaka będzie mnie satysfakcjonowała może nie jest porażająca bo plan jest na 160KM ale zwiększenie momentu obrotowego do 200 Nm ( obecnie 180 Nm ) będzie wieńczyło dzieło . Myślę , e tam wiem , że z takimi parametrami na kołach profi zawiasie i wydajnymi heblami będę podgryzał Hondy Type R w RPP (dawny PZM-ot )
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

Post autor: kubas »

Kaktus pisze:Hej!

Ja dorzuce tylko ze samochod i silnik wyszedl z pod naszych rak - galeria z budowy na stronie http://www.k-sport.eu

A w specyfikacji Race to on dopiero bedzie jak otrzyma inne serce ;)

A co do kutych tlokow - moc mozna osiagnac i na seryjnych, ale kute sa znacznie lzejsze, co pozwoli szybciej wkrecac sie silnikowi, a to przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie.

W dodatku mozna ten motor jeszcze doprezyc, ale bedzie trzeba przejsc na inne paliwo. W chwili obecnej jezdzi to na zwyklym V-power.

W dodatku wiadc na wykresie ze nie jest to wiertarka krecaca 9000, a moc i moment uzyskany jest juz dosc nisko!
a jakie ma byc to nowe serce ? 16v ?

Marcin moglbys podac obecna specyfikacje tego silnika ?
ODPOWIEDZ