błąd nr 21

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
halas89
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
Numer Gadu-gadu: 7901001
Lokalizacja: Poznań

błąd nr 21

Post autor: halas89 »

włącznik przepustnicy i styk biegu jałowego.
Mam takie pytania:
- czy włącznik przepustnicy to to samo co czujnik położenia przepustnicy szeroko omawiany na naszym forum?
- gdzie szukać styku biegu jałowego? 8)7
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: błąd nr 21

Post autor: Banita »

halas89 pisze: - gdzie szukać styku biegu jałowego? 8)7
W silniczku krokowym.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: błąd nr 21

Post autor: cyborg »

Tez mi wyswietla ten blad, lacznie z powietrzem w ukladzie dolotowym i nieszczelnosci w ukladzie wylotowym.. innych objawow nie zauwazylem oprocz tego ze raz na 100 razy po odpaleniu ma tak wolne obroty ze caly sie trzesie i czesto wtedy zgasnie.. Czy mozna tak jezdzic czy lepiej wymieniac bo np wzrasta spalanie? ile kosztuje nowy krokowiec i potencjometr?
Awatar użytkownika
halas89
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
Numer Gadu-gadu: 7901001
Lokalizacja: Poznań

Re: błąd nr 21

Post autor: halas89 »

Szczerze nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie dla spalania, chyba nie.
Jak kiedyś patrzyłem to facet chciał chyba 80zł za krokowiec ale pewny nie jestem. Potencjometr nie wiem ale sam będę musiał się zorientować bo wygląda na to że powinienem go wymienić. Tym bardziej że mi spadają obroty i gaśnie tak jak mówisz, tyle że nie przy odpalaniu a podczas jazdy. Co prawda zdarza się tak raz na jakieś 100km ale nie chciałbym "stracić gazu pod pedałem" np. na przejeździe kolejowym 8)7
Banita pisze:
halas89 pisze: - gdzie szukać styku biegu jałowego? 8)7
W silniczku krokowym.


Czyli jak krokowy jest sprawny to mogę to zignorować?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: błąd nr 21

Post autor: Banita »

Jakby byl sprawny, to by nie bylo bledu.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: błąd nr 21

Post autor: cyborg »

Banita pisze:Jakby byl sprawny, to by nie bylo bledu.
Blad 21 jest opisany jako styk biegu jalowego i potencjometr przepustnicy wiec niekoniecznie tak jak mowisz, po prostu jak padnie jedna z tych rzeczy to wyskoczy ten blad
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: błąd nr 21

Post autor: Banita »

Jesli to wtrysk bosha, to tylko CTP (w krokowym)
Jesli MM, to TPS
Awatar użytkownika
halas89
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
Numer Gadu-gadu: 7901001
Lokalizacja: Poznań

Re: błąd nr 21

Post autor: halas89 »

czyli jeżeli mam bosha to powinienem zacząć od krokowego?
A da się wogóle jakoś sprawdzić sprawność tego czujnika biegu jałowgo?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: błąd nr 21

Post autor: Banita »

Pod linka gazu masz wtyczke od krokowego.
2 dolne piny traktujesz omomierzem, i teraz gdy:
-zamknieta przepustnica ma byc pelne zwarcie (opor ponizej 4 ohm)
- po minimalnym otwarciu przepustnicy ma nie byc przejscia (nieskonczony opor)

Albo odwrotnie, juz nie pamietam. W kazdym razie zwarcie/brak zwarcia.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: błąd nr 21

Post autor: KuKiTa »

banita prośbe mam
możesz mi powiedzieć czy to jest wtyczka do kompa? a jak nie to do czego?

Obrazek
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: błąd nr 21

Post autor: Jarmarek »

Nie, to nie jest wtyczka od komputera, wtyczka od komputera znajduje się po przeciwnej stronie silnika i jest zielona.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: błąd nr 21

Post autor: Banita »

Podaj mi numery kabli, to z duzym prawdopodobienstem napisze, do czego to.
Awatar użytkownika
halas89
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
Numer Gadu-gadu: 7901001
Lokalizacja: Poznań

Re: błąd nr 21

Post autor: halas89 »

To znowu ja. Nie mogłem sie zebrać ale w końcu sprawdziłem ten krokowy...i tak:
gdy krokowy dotykał cięgna były dokładnie 4 omy, a przy otwarciu przepustnicy opór zanikał całkowicie..tak to ma być? :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: błąd nr 21

Post autor: Banita »

Nie.
Jak juz napisalem jest to normalny wlacznik zwarty/rozwarty
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: błąd nr 21

Post autor: cyborg »

Moze byc, jesli mierzyles zwyklym multimetrem elektronicznym to te 4 omy to opor przewodow, jak zewrzesz koncowki miernika to tez wyskoczy wartosc jakas. Najlepiej jakbys mial tzw buzer to wtedy jednoznacznie slychac czy przejscie jest czy nie ma.
A co do samego styku-ja podejrzewam ze to jest tak ze one sa juz zanieczyszczone, moze tluste moze przysniedziale i przewaznie dziala to ok ale raz na jakis czas przez te zanieczyszczenia styki nie zewra sie (tzn nie ma przejscia miedzy nimi) i wtedy komputer lapie blad, u mnie raz na 100 uruchomien, moze na nawet rzadziej nie mam wolnych obrotow az silnik sie trzesie, wystarczy ze wylacze zaplon, wcisne gaz i wtedy wlacze zaplon, puszcze gaz i zapala normalnie
ODPOWIEDZ